  • Data: 2006-03-12 23:26:42
    Temat: Re: Czy jest prawo broniące rodzinę osoby chorej psychicznie?
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "poszkodowany" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:dv0rd4$lbm$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Mam brata, który jest chory psychicznie. Dwa dni temu wezwałem pogotowie
    > i policję w celu zbadania brata.

    nie mozna sobie wzywac bo masz ochote na zebranie dokumentacji /opinii o
    stanie zdrowia od tego sa przychodnie

    Lekarze wzrokowo przez 30sekund zbadali
    > brata i odjechali. Odmówili złożenia jakiegokolwiek oświadczenia o
    > zdrowiu brata oraz odmówili leczenia szpitalnego.

    widac w tym momencie nie zagrazal sobie i innym

    Dzień później
    > otrzymuję kwitek o popełnieniu przestępstwa przez brata (kradzież). Brat
    > twierdzi, że nie wie co się stało. Podejrzewam od dłuższego czasu, że
    > nie jest świadomy co robi (łączy silne lekarstwa z alkoholem). Lekarz
    > prowadzący psychiatra nic nie robi twierdząc, że osoba chora psychicznie
    > musi do niego przyjść na badania.

    oczywiscie idz z bratem na takie badanie

    Lekarz, który przyjechał na badanie
    > brata był od samego początku negatywnie nastawiony twierdząc, że
    > marnujemy jego czas.

    bo chyba tak bylo skoro do tej pory nic szczegolnego sie nie stalo z chorym

    Twierdzi, że i tak ma wiele spraw w sądzie i
    > następnej nie potrzebuje. Czy jestem bohaterem tragicznym?

    Ano chyba jestes ...odnosze wrazenie ,ze nalezysz do osob pokroju " Ja
    powiem i tak musi byc "

    Czy jest
    > jakieś wyjście z tej sytuacji?

    jest w tym konkretnym przypadku zainteresowalabym sie trybem wnioskowym o
    wyrazenie zgody na przyjecie do szpitala itd. w odpowiednim sadzie bo jesli
    chodzi o tryb jaki zastosowujesz to raczej nie masz szans , z opisu wynika
    ,ze ten Twoj brat wcale nie kwalifikuje sie pod tryb nagly

    Czy do końca życia nie będę spał
    > spokojnie?

    spac bedziesz jak madrze postapisz

    Błędne koło się zamyka.

    e tam kolo nieznajomosc prawa niekiedy szkodzi i tyle

    Czytałem o
    > ubezwłasnowolnieniu osoby psychicznej pomimo,

    sa mozliwosci i wcale opieki nie musi sprawowac matka

    że opiekę nad bratem
    > sprawuje jego matka (także już nieświadoma).

    co to oznacza opieke sprawuje matka?

    Wiem, że osoba psychiczna
    > ma znacznie większe prawa od jego opiekuna.

    co to oznacza " wiem ,ze ma większe prawa"?

    Sąd wyznacza kuratora,

    a do czego niby ten kurator patrz nizej

    który
    > pobiera wynagrodzenie z majątku osoby ubezwłasnowolnionej.

    do czego ten kurator skoro ustanawia sie opieke prawna ?

    Co jeśli
    > osoba ubezwłasnowolniona nie posiada majątku.

    to nima wynagrodzenia :)

    Czy obciążana jest osoba
    > sprawująca opiekę nad osobą chorą?

    to w koncu kto sprawuje opieke nad chorym opiekun? czy kurator?

    Jak wygląda opieka nad osobę
    > psychicznie chorą?

    a to zalezy raczej jaki stan zdrowia chorego / jesli taki ,ze wyjdzie i slad
    zaginal np. to chyba logicznym jest ,ze 24 na dobe

    Czy muszę zwolnić się z pracy i pilnować 24h/dobę
    > osoby chorej psychicznie?

    jesli taka bedzie koniecznosc to napewno

    Czy w takich sytuacjach możliwe jest oddanie
    > osoby chorej psychicznie (osoba chorująca od 30lat w momentach nawrotu
    > choroby agresywna i w ataku furii nie świadoma tego co robi) do ośrodka
    > opiekuńczego na stały pobyt. Proszę powiedzcie co robić.

    o chyba wczesniej ktos napisal albo masz kasiore/prywatnie/ ale jesli
    dostaje przeblyski swiadomosci to ten numer nie uda sie .Bo z opieka tak
    jest to nie tylko ,ze opiekun wezmie kasiore za opieke nad matka czy bratem
    ale jesli czegos sie chory dopusci to opiekun bedzie odpowiadal w wielu
    przypadkach

    pozdrawiam