eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy Gazeta Wyborcza opublikowała "ułomną" fakturę (z premedytacją)? › Re: Czy Gazeta Wyborcza opublikowała "ułomną" fakturę (z premedytacją)?
  • Data: 2019-02-11 01:21:43
    Temat: Re: Czy Gazeta Wyborcza opublikowała "ułomną" fakturę (z premedytacją)?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-02-11 o 01:04, A. Filip pisze:

    > Ja jestem za kilkoma zmianami w sądowej "przeprosinologii":
    > a) jak ktoś nie zechce przeprosić to nie musi tyle że zapłaci więcej
    > a będzie musiał opublikować wyciąg z wyroku sądu
    > [ wyrok z wariantami przeprosisz to X, nie przeprosisz to Y]
    > b) zawieranie w wyroku kwoty po której wpłaceniu na konto sądu skazany
    > ma sprawę publikacji przeprosin/wyroku z głowy , z ustawowo zapisaną
    > kwotą domyślną (wielokrotność płacy minimalnej lub średniej) o ile
    > sąd w wyroku nie zawrze wprost innej kwoty. W wersji cynicznej
    > skarżący musiałby podać kwotę "nie domyślną" w pozwie a w super
> [...]

    W przepisach jest że przeprosiny mają wyjść tam gdzie był wydrukowany
    "paszkwil". To że sędzina idiotka zasądziła przeprosiny w konkretnej
    gazecie (wbrew przepisom i dotychczasowej praktyce) kwalifikuje ją
    do natychmiastowego zwolnienia.
    I nie ma potrzeby zmieniania istniejącego przepisu, jest potrzeba
    jego poprawnego stosowania.
    Bo chyba nie chcesz aby prominentni politycy nagle nie musieli nikogo
    przepraszać bo partia czy sponsorzy za nich zapłacą.