  • Data: 2005-09-06 10:03:34
    Temat: Re: Co lepsze - cały etat czy dwie polowki?
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 5 wrz o godzinie 16:20, na pl.soc.prawo, macho napisał(a):

    > Witam,
    > pracodawca zaproponowal mi prace na nastepujacych warunkach:
    > 1/2 etatu w jednej spolce, 1/2 etatu w drugiej spolce, ktorych to obu spolek
    > jest wlascicielem i maja siedzibe w tym samym miejscu. De facto pracowalabym
    > 8 godzin na jednym stanowisku - wyglada to tylko na sztuczny podzial
    > zatrudnienia miedzy te dwie spolki.
    > Obawiam sie jednak, ze ta forma zatrudnienia nie jest dla mnie korzystna -
    > nie mialabym zadnej umowy na pelen etat.
    > Prosze o podpowiedz czy powinnnam zgodzic sie na takie warunki zatrudnienia
> [...]

    Po pierwsze, zapytaj w PUPie o ewentualny zasiłek dal bezrobotnych - czy
    przysługiwałby Ci w przypadku wypowiedzenia, wygaśnięcia umowy/umów.
    Po drugie - jeżeli pracujesz na ułamkowy etat, zgodnie z KP - nadgodziny
    zaliczane sa jako nadgodziny dopiero po 'przekroczeniu' ustawowych 40
    godzin pracy w tygodniu... - czyli w firmie '1' bedziesz pracował
    teoretycznie 4 godziny dziennie - ale pracodawca wymyśli sobie że dzisiaj
    będziesz pracował 8 godzin - i wcale te 4 dodatkowe godziny nie będą
    nadgodzinami!!

    To tak na szybko co mi sie nasunęło - drążąc temat - pewnie więcej niuansów
    ujemnych by się znalazło - zakładając po prostu że pracodawca "będzie
    chciał Cię wydymać".
    Bo tak na pierwszy rzut oka - ta kombinacja nie ma logicznego uzasadnienia,
    tzn to co ten szef sobie wymyślił ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423