  • Data: 2005-09-06 12:43:59
    Temat: Re: Co lepsze - cały etat czy dwie polowki?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Ch. napisał(a):

> [...]
    > § 1.
    >
    > Ile wynosi "przeciętna tygodniowa norma pracy"?
    > Nie pamiętam w tej chwili, ale była tutaj albo na p.s.p.p poruszany temat
    > nagdodzin i dodatku za nadgodziny u niepełnoetatowców - konkluzje były w
    > stronę że dopiero po przepracowaniu 40 godzin tygodniowo - przysługuje
    > dodatek. Moje zdanie było odmienne - podnosiłem ze w takim układzie
    > pracodawcy bedą zatrudniać na np. 0,5 etatu a ludzie bez 'dodatku' będą
    > pracować po 8 godzin dziennie.
    > Ty teraz wskazujesz zdanie podobne do mojego - tyle że ówczas, podczas

    Gdyby dodatek półetatowcowi należałby się dopiero po 40 godzinach,
    art. 151 par, 5 byłby zbędny, nieprawdaż?

    > Tak, nadgodzinami będą.
    > Ale dlaczego nie będzie przysługiwał dodatek? Skoro nie określono tego w
    > UoP?
    > Wyżej twierdziłeś że po przekroczeniu 20 godzin za nagdodziny wraz z
    > dodatkiem - teraz sam sobie przeczysz - nie rozumiem Cię w tej chwili.:(

    Zrobiłem założenie, że w UoP taki zapis będzie. Ale głowy nie dam,
    czy półetatowiec nie może przypadkiem pracować 2 dni po 8 godzin i 1
    dzień po 4, bez nadgodzin. Nie mówię już o równoważnym czasie pracy,
    gdzie pracownik może tyrać po 12 godzin bez dodatku (należy się tylko za
    przekroczenie normy tygodniowej, a nie dobowej).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz