    From: "JacekSa" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Casus: Art. 193 k.k (naruszenie miru domowego)
    Date: Thu, 11 Mar 2004 19:03:13 +0100

    > Ad1. Naruszenie miru domowego, co mnie także trochę dziwi, jest ścigane z
    > urzędu. Na 100%

    > Ad2. A czy policja spisała zeznania sąsiadki, może po prostu policja nie
    > wiedziała że tam była?

    Policja nie spisała zeznań sąsiadki. Chociaż do mieszkania weszliśmy razem
    to sąsiad policję wzywał tylko z mojego powodu (pewnie za potraktowanie go
    RMG).
    Ale to nie ma przecież nic wspólnego z Art 193 k.k.

    > Ad3. Jeżeli sąsiad wycofa pozew, to niczego nie zmieni, dochodzenie dalej
    > będzie kontynuowane. Jednak w takim wypadku stawiałbym na niską
    szkodliwość
    > społeczną czynu.

    Z czego to wynika? Która ustawa regiluje co jest ściagane z urzędu, a co z
    oskarżenia prywatnego. Jeżeli to jest z urzędu to tylko dlaczego mnie
    przedstawiono
    zarzut.

    > Tu mogę się mylić, ale oświadczenie woli jest raczej instytucją prawa
    > cywilnego. Wydaje mi się, że chodzi tutaj o zamiar?

    Zamiarami to piekło wybrukowane. Trudno postawić znak równości pomiędzy
    zamiarem a wdraciem się

    > Raczej nie usprawiedliwiałbym tego stanem wyższej konieczności, IMHO to
    > trzeba było poczekać na policję, a nie bawić się w szeryfa.

    Ja z tym sąsiadem jeszcze parę lat będę musiał pomieszkać - sprawę chciałem
    załatwić polubownie - a jak się skończyło?

    > zagrożenia

    A nie został ukarany przez policję? Nie wzięli go na izbę?
    Nie!! Poszedł do lekarza oczy przemywać.