    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: CYFRA + porada...
    Date: Thu, 4 May 2006 01:28:35 +0200

    > 1. Czy Cyfra+ miala jakis obowiazek (czy jest jakis "paragraf" na
    to)
    > poinformowac mnie listem POLECONYM o rozwiazaniu umowy ?

    Mogla to nawet wyslac golebiem. Z tym, ze w razie procesu bedzie
    musoiala dowiesc, ze list dotarl do Ciebie.

    > 2. Jak "rozumiec" upieranie sie Cyfry+ przy kwocie 300 zl
    > czy to moze jakas proba wyludzenia nienalezytej zaplaty ?

    Nie, nie wyludzenie w rozumieniu przepisów karnych.

    > 3. Jakie dalsze "kroki" radzicie podjac? (zawiadomienie
    > Rzecznika Praw Konsumenta, zawiadomienie Prokuratury,
    > naglosnienie w mediach - co by przyszli abonenci wiedzieli
    > co ich moze spotkac). Wszelkie rady mile widziane...

    Wydaje mi sie, ze naglasnianie ma o tyle niewielki sens, ze chyba
    wszyscy juz wiedza, ze to dosc klopotliwa firma. Tyle, ze w miejscach
    gdzie nie ma kablówki po prostu sa koniecznoscia i sobie z tego zdaja
    sprawe. Co do zasady maja tam nieprawdopodobny nieporzadek w
    dokumentach. Kilka razy ja i osoby mi znajome mialy klopoty z ta
    firma. Wydaje mi sie, najsensowniej bedzie im jeszcze raz odpisac, ze
    termin zwrotu karty liczy sie od chwili, gdy sie dowiedziales o
    koniecznosci / mozliwosci jej zwrotu, nie zas od chwili, gdy im sie
    wydaje, ze powinienes sie dowiedziec i jesli sa odmiennego zdania, to
    niech Cie pozwa do sadu. Nie sadze, by to zrobili, bo raczej szanse na
    wygrana maja znikoma.

    > Wydaje mi sie, ze Cyfra+ "gra" bardzo nieuczciwie!!!

    Z zasady oni licza po prostu na nieznajomosc prawa przez klientów oraz
    to, ze nikt wiecznie dokumentów nie przechowuje.