  • Data: 2006-07-20 09:02:18
    Temat: Re: Błędnie podany autor tłumaczenia - co zrobić?
    Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    Joanna napisał(a):
    > Witam serdecznie,
    >
    > piszę z pewnym zapytaniem odnośnie wykonanego przeze mnie tłumaczenia.
    > Jakiś czas temu przełożyłam na język polski pewną publikację. Otrzymałam za
    > to wynagrodzenie, ale po wydaniu okazało się, że w miejscu mojego nazwiska
    > widnieje cudze nazwisko.
    > Czy w takiej sytuacji mam prawo do jakiejś formy odszkodowania? Co mogę
    > zrobić z tym felerem?
    >
    > Z góry dziękuję za (p)odpowiedź :).
    >
    > Joanna

    Mozesz wystapic na droge sadowa i zazadac rekompensaty za poniesione
    straty w wyniku nieposzanowania Twoich osobistych praw autorskich do
    dziela, ktore sa niezbywalne. Mozesz zazadac: wycofania nakladu,
    umieszczenia sprostowania, korekty str. redakcyjnej (stosuje sie rozne
    wklejki). W sytuacji kiedy posiadasz niepodwazalny material dowodowy
    potwierdzajacy zasadnosc Twoich roszczen - sprawa do wygrania. Mozna
    przedstawic swoj poglad na sprawe wydawcy, ktory dopuscil do tak
    powaznej pomylki, i na drodze polubownej wynegocjowac okreslona
    rekompensate finansowa. Pamietac trzeba ze wszelkie wyniki negocjacji i
    efekt obopolnych porozumien maja moc wiazaca dla obu stron, i winny
    miec forme odzielnej umowy lub aneksu do umowy juz istniejacej.
    pozdr/J-23
    pozdr/J-23