  • Data: 2002-06-16 16:43:10
    Temat: Re: Areszt za posiadanie skradzionego telefonu
    Od: "spider" <s...@l...warszawa.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jacek" wrote:
    > spotkalem kiedys taksowkarza, ktory dostal z zawieszeniem za paserstwo,
    > gdy kupil uzywane radio.
    > Sedzia go pouczyl, ze jak chce cos kupic uzywanego z osoby trzeciej, to
    > nie na gebe, a spisac dane z dowodu osobistego sprzedajacego
    > a jeszcze lepiej pisemne oswiadczenie sprzedajacego, ze sprzedawany
    > przedmiot stanowi jego wlasnosc.

    Właśnie o takie przypadki mi chodziło. Może to jest metoda na oduczenie
    społeczeństwa od kupowania kradzionych rzeczy, niestety niewiele osób widzi,
    że wszyscy mamy w tym interes. Minusem jest to, że bezpośrednim celem
    uderzenia sankcji są nie sprawcy kradzieży, a osoby kupujące, wśród których
    na pewno spory odsetek liczył na to, że kupuje legalny sprzęt. I jeszcze
    jedno - jestem pewien, że znaczna ilość kupujących nie zdaje sobie sprawy,
    że nabywając używane radio naraża się na odpowiedzialność karną, co jednak w
    kontekście zasady ignorancia iuris nocet nie uwalnia ich od
    odpowiedzialności.

    spider