    From: Kinga <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Administracja obciążyła mnie
    Date: Thu, 25 Sep 2008 22:10:49 +0200

    W dniu 2008-09-25 21:05 Robert Tomasik napisał/a:

    > Działania administracji mogą być, ale niekoniecznie muszą być zgodne z
    > prawem. Należałoby ustalić jaka była przyczyna zalewania wodą przez
    > sąsiada. Jeśli ponosi on odpowiedzialność za to zdarzenie to i koszty akcji
    > ratowniczej powinien ponieść, a ile były uzasadnione. Jeśli zdarzenie
    > nastąpiło z winy awarii instalacji, to ta należy do spółdzielni jako
    > właściciela obiektu, a więc odpowiedzialność cywilna z tytułu szkody
    > spoczywa na wspólnocie. Na Tobie by ona spoczywała tylko o tyle, o ile
    > ponosiła byś winę za szkodę - choćby na zasadzie ryzyka.

> [...]

    Dziękuję za konkretną odpowiedź na moje zapytanie!
    Jak Administracja mi nie anuluje tej noty obciążeniowej (którą im
    odniosłam) to ją zaniosę do PZU i poproszę o dodatkowe doliczenie do
    moich strat. Tylko PZU może mi też odmówić :-(

    Możesz napisać jak to będzie, gdy PZU obciąży kosztami tego co mnie
    zalał mieszkanie, a on się wykręci tym, że nie ma pieniedzy, że ma
    wariackie papiery itp. i po prostu nie uiści należności. Czy PZU
    księguje to potem w straty, czy obciąża Administrację Sp-ni?

    Kinga