  • Data: 2013-03-10 16:59:32
    Temat: Re: 47/1000 - komornicy
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz wrote:

    > Bo zaczynając prowadzić egzekucję nie mają niczego innego jak imię,
    > nazwisko, i nieaktualny adres. Na tej podstawie "łatwo" przez pomyłkę
    > znaleźć jakąś inną osobę, i nawet w dobrej wierze skierować przeciwko
    > niej egzekucję.

    Jak ktoś przez pomyłkę własną doprowadza do szkody,
    to chyba roszczenie jest naturalne.
    Tylko jakoś ze strony winnych nie widać chęci
    pokrycia szkód. O zadośćuczynieniu nie wspomnę.

    > Ale kto? Wierzyciele, czy komornicy?

    Mnie jest wszystko jedno kto - jak ktoś jest nieomylny, to
    nie musi się ubezpieczać, ale jak wyrządzi swoim niestarannym
    działaniem szkodę, to niech ma tę odrobinę przywoitości
    i niech nie umywa rąk.

    > Odpowiedzialność jest ponoszona - przez sprawcę, czyli wierzyciela.
    > Rozwiązaniem nie jest kolejne obowiązkowe ubezpieczenie, tylko
    > naprawienie systemu w ten sposób, aby do pomyłek nie dochodziło, czyli
    > np. poprzez lepszą identyfikację dłużnika na tytule wykonawczym.

    Jak pisałem mnie jest wszystko jedno kto się pomylił
    komornik czy wierzyciel - zwindykowali mnie, bo ktoś się pomylił.
    Nie wiem jak usprawnić system.
    Jeśli uważasz, że finasowe restrykcje nie załatwią sprawy, to
    co to oznacza w zasadzie?