    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <60bc452b$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <kNXuI.283112$ImK8.222698@fx04.ams1>
    <60bc4c6e$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <DayvI.4967$Rw2.331@fx11.ams1>
    <60bfa412$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <tg3wI.271734$kUw5.137451@fx37.ams1>
    <60c0ed98$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <3b9wI.4691$Yc1.47@fx14.ams1>
    <9zz2lg591g4m$.11z0goo5tlrbv.dlg@40tude.net>
    <hskwI.67430$nc1.27172@fx12.ams1>
    Date: Thu, 10 Jun 2021 12:21:02 +0200

    On Thu, 10 Jun 2021 08:55:41 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > A drogo?

    Drobiazg, z 500 zl ..

    > U mnie też naciągają, szczególnie jeśli wiedzą, że ubezpieczenie pokrywa.

    Amerykanskie zwyczaje zawitaly?
    Szpital przeciez musi zarobic, a placi ubezpieczyciel :-)

    Tu jednak skladka mini, wiadomo, ze na niewiele starczy, wiec ... hm
    ..

    > Czasami jest to bardziej ewidentne, jak np. bezsensowne powtarzanie
    > jakiś procedur przy częstych wizytach.

    A tu o tyle specyficzne, ze "przychodnia" Luxmedu, i
    pakiet/ubezpieczenie Luxmedu. Czyli naciagaiby samych siebie ... chyba
    ze pacjenta..

    > Dlaczego mieliby wyrzucać jeśli mają miejsca?

    Ubezpieczenie nie placi. Jak doba pobytu kosztuje np 5000$, to co sie
    dziwisz, ze pacjent tydzien nie lezy bez potrzeby :-)

    Przyjechal, szybkie badania, lub nawet wczesniejsza diagnoza,
    operacja, zaszyc i spierdalaj :-)

    Badania, operacja - to oczywiscie platne ekstra, mowimy juz o samym
    lezeniu.
    Ba, z tego co slysze to np dostajesz rachunek od szpitala i od
    chirurga.

    > Z grubsza się orientujesz co jest a co nie jest,

    No wlasnie - popularne rzeczy sa, a te drogie, ktore sa rzadkie ... to
    sie okaze.

    > ale czasami w sytuacji nie jakiejś podbramkowej można zapytać.

    To powiedza, ze jest. A potem sie wyprą :-P

    > Lekarz mówi, na 95% nic się nie
    > dzieje, ale jak chcesz mieć parę procentów więcej to można zrobić
    > jeszcze to i to. No to sprawdzasz czy to pokryją bo po co ryzykować, że
    > nie.

    No ale to badania.
    A jak sie okaze ze juz pomoc niezbedna, to troche za pozno :-)

    > Nie jest to regulowane ustawami?

    Nie widzisz jak jest?
    Niby jest regulowane ustawowo, prawo masz jakby do wszystkiego,
    a potem sie okazuje, ze terminy to za rok, ze u nas tego nie leczymy,
    ze trzeba zbierac na operacje za granica ...
    Czego Ci w ustawach NFZ brakuje, ze masz dwa prywatne ubezpieczenia?
    :-)

    J.