    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <s90tfd$1akj$1@gioia.aioe.org> <deVsI.1317903$9Uk4.59645@fx21.ams1>
    <60b46637$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <60b4ebd2$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <60b51a08$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <PrzuI.314969$Nqd.235226@fx06.ams1>
    <60bb0b76$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <CfFuI.91435$EuP9.52734@fx31.ams1>
    <60bc88bc$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
    <xcyvI.4968$Rw2.3280@fx11.ams1>
    <60c090e2$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <Tt2wI.4957$Lr1.1107@fx08.ams1>
    <60c0b521$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <Oe3wI.271733$kUw5.102138@fx37.ams1>
    <1bj1j05b08154$.1bkzs9b64gixz$.dlg@40tude.net>
    <678wI.4690$Yc1.3121@fx14.ams1>
    Date: Thu, 10 Jun 2021 09:59:18 +0200

    On Wed, 09 Jun 2021 18:53:54 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    [...]
    > Poza tym wygląda, że ostro mieszacie z ąckim czy też nie rozumiecie co
    > to jest prywatne ubezpieczenie - nic nie stoi na przeszkodzie, aby iść
    > też do szpitala państwowego i mieć pokrycie wszystkich kosztów. To jest
    > kwestia kto za co płaci, a nie gdzie ma być zabieg.

    Zaraz zaraz - tzw panstwowy (bo wiekszosc to chyba samorzadowe)
    przyjmie? Pewnie przyjmie, cenniki ma.
    Ale jesli podlegam tez NFZ ... to kto placi?

    A jak z terminami - serdecznie widamy naszego cennego klienta, czy
    "kolejke mamy na pol roku i nie interesuje nas, kto placi".
    Choc rzekomo to NFZ jakies limity wprowadza.

    A z drugiej strony - ten prywatny ubezpieczyciel zaplaci, czy sie
    szybko okaze, ze polisa tego nie obejmuje ? :-)

    > Ubezpieczyciel się
    > tylko ucieszy, bo państwowe zawsze tańsze. A przy przezczepach to wcale
    > nie musi być taka zła decyzja, bo tu na ogół kolejek nie ma. Do zabiegu
    > oczywiście, nie do organu.

    Tylko zakladam, ze jest w kraju jakas panstwowa lista oczekujacych na
    organy, dopasowuja, powiadamiaja, przeszczepiaja ... no i pare
    niuansow organizacyjnych mi sie od razu nasuwa:
    -prywatne szpitale/lekarze w tej liscie uczestniczą, czy nie, bo na
    razie nie ma takiego zwyczaju, ani parcia, bo to sporadyczne
    przypadki,

    -pacjent zdiagnozowany w prywatnej przychodni moze sie jakos wpisac na
    te liste, jesli nie ma ubezpieczenia w NFZ?

    > Raczej nie.

    Teraz to chyba na samym poczatku sprawdzaja ubezpieczenie.
    Byc moze zrobia po ludzku - podsuna do podpisu "oswiadczam, ze jestem
    ubezpieczony w NFZ", reszta to niech sie ksiegowosc martwi po
    wyleczeniu.
    A tu zakladam, ze pacjent przytomny, wiec nie ma "najpierw
    ratowalismy, potem pytalismy".
    Choc w sumie ... to operacja ratujaca zycie ..

    > Tak właśnie.

    Hm ... czy NFZ sie wypnie, a scigac bedzie musial szpital?

    PiS mial kiedys pomysl, zeby jednak kazdy obywatel byl z definicji
    ubezpieczony, ale chyba jakos nie zamienil w czyn. A to akurat wydaje
    mi sie sensowne.

    > Prywatne? Oczywiście. Nic im do tego czy jestem bezrobotny czy nie,

    Ale czy obejmuje transplantacje, czy "tego polisa nie obejmuje" ?

    > A kolejna opcja to różne narodowe fundacje. Przeszczep jest zawsze
    > bardzo kosztowny, więc takie fundacje są wszędzie.

    No ale one pomoga, albo nie pomoga, nie musza ...

    J.