  • 1. Data: 2022-05-18 18:39:34
    Temat: Ratownictwo w Polsce
    Od: Hedvika <h...@s...cz>

    Czy zawsze w Polsce wezwanie karetki ratunkowej
    przez 112 jest bezpłatne ?
    Czy są w Polsce osoby przebywające legalnie, obywatele UE i poza UE
    które w takim przypadku wczesniej czy później muszą zapłacić za pomoc
    udzieloną przez karetkę i potem ewentualnie w szpitalu ?

    Polacy gdy jadą na wycieczkę ti kupują koszty leczenia 20000 EUR

  • 2. Data: 2022-05-19 13:53:46
    Temat: Re: Ratownictwo w Polsce
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 18.05.2022 o 18:39, Hedvika pisze:
    > Czy zawsze w Polsce wezwanie karetki ratunkowej
    > przez 112 jest bezpłatne ?

    Tak. ;)

    > Czy są w Polsce osoby przebywające legalnie, obywatele UE i poza UE
    > które w takim przypadku wczesniej czy później muszą zapłacić za pomoc
    > udzieloną przez karetkę i potem ewentualnie w szpitalu ?

    Jeżeli chodzi o UE to funkcjonuje EKUZ - posiadaczowi przysługują świadczenia na
    zasadach
    takich jak ubezpieczonym obywatelom danego kraju.

    > Polacy gdy jadą na wycieczkę ti kupują koszty leczenia 20000 EUR

    Rozsądnie.

  • 3. Data: 2022-05-19 15:00:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.05.2022 o 18:39, Hedvika pisze:
    > Czy zawsze w Polsce wezwanie karetki ratunkowej przez 112 jest
    > bezpłatne ?

    Państwowe ratownictwo medyczne (bo to niekoniecznie karetka) jest
    bezpłatne. Ale trzeba zwrócić uwagę, że to nie jest gabinet lekarski "na
    kółkach". Zresztą teraz przeważnie nie ma tam lekarza, tylko ratownik.

> [...]
    > UE i poza UE które w takim przypadku wcześniej czy później muszą
    > zapłacić za pomoc udzieloną przez karetkę i potem ewentualnie w

    Za pomoc udzieloną przez karetkę się nie płaci. Za tę w szpitalu w
    zakresie określonym w Ustawie o ratownictwie też nie. Tylko, że to
    ograniczony zakres świadczeń. W pozostałym zakresie albo masz
    ubezpieczenie, albo dostaniesz rachunek.

    > Polacy gdy jadą na wycieczkę ti kupują koszty leczenia 20000 EUR

    To coś podobnego do gaśnicy w samochodzie. Nie słyszałem o tym, by taka
    podstawowa gaśnica wymagana przepisami komukolwiek pomogła. Sam poza tą
    podstawową wożę taką wypasioną od strażaków. Wszelkie głosy krytyczne są
    tłumione w zarodku, że przecież nie zaszkodzi.

    Podobnie będzie z tym ubezpieczeniem. Przede wszystkim i na szczęście
    większość osób nie musi z niego korzystać. No to nie mają absolutnie
    żadnego doświadczenia. Niewielka część pechowców, którzy musieli się
    leczyć za granicą albo ubezpieczenie miała i nie wie tak naprawdę, co by
    było bez niego, albo nie miała i nie wie, co było z nim. Co więcej
    wypadałoby badać określony kraj, bo przecież każdy z nich ma nieco
    odmienne unormowania.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2022-05-20 03:20:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > było bez niego, albo nie miała i nie wie, co było z nim. Co więcej
    > wypadałoby badać określony kraj, bo przecież każdy z nich ma nieco

    Dodatkowo, możesz mieć widzimisie, że będziesz leżał w sali z jednym
    łóżkiem, w prywatnym szpitalu, a nie np. w publicznym z 10cioma.

    --
    Marcin