  • 41. Data: 2015-11-20 13:05:21
    Temat: Re: Protokół z rozprawy - brak pytań
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Bo albo nie ma sprzętu albo przeszkolonych do jego obsługi ludzi.

    Hmm, zapis dzwieku to tak od czasow Edisona byl mozliwy. Obecnie za
    jakies 150zl mozna jakis dyktafon kupic. Jesli wcisniecie przycisku REC
    wymaga szkolenia, to lepiej, zeby sad nie zajmowal sie sadzeniem. W
    zasadzie lepiej, zeby nie zajmowal sie niczym, bo sobie zrobi krzywde.
    Przestaja mnie dziwic instrukcje korzystania z kibla...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 42. Data: 2015-11-20 13:28:44
    Temat: Re: Re: Protokół z rozprawy - brak pytań
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Nov 2015, J.F. wrote:

    > wiecej widac na kartce A4,

    ...niż na?

    > przerzuca sie latwo

    No właśnie nie wiem :), co najwyżej przerzuca się SZYBCIEJ niż
    na słabym komputerze.

    > - wyszukuje zas trudniej.

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2015-11-20 14:09:55
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-19 o 22:16, Shrek pisze:

    > Sprzęt to jak rozumiem jakiś dyktafon. Personel w osobie protokólanta
    > już jest.

    To ma być zapis audio-video. Sam dyktafon nie wystarczy. Poza tym na
    rozprawie ważniejsza jest wizja niż fonia. Zapis dźwiękowy nie
    odzwierciedla np. zachowania świadka podczas składania zeznań.

    --
    Sonn

  • 44. Data: 2015-11-20 14:14:38
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-20 o 09:09, n...@t...net.pl pisze:

    > To co było na filmach rozumiałem wszystko to co było po polsku.

    "Na filmach..." Dobre :)

    No to dam ci prościutki przykład po polsku.
    "Oskarżony działając w warunkach zarzucanych mu w akcie oskarżenia
    spowodował również opisany w nim skutek, przy czym zachowania swojego
    dopuścił się w warunkach winy kombinowanej"

    Zrozumiałeś?
    Jest po polsku

    --
    Sonn

  • 45. Data: 2015-11-20 14:18:27
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    >Kiedyś ktoś, to już na pewno w czasach międzywojennych - widziałem takie
    >stare protokoły. Jeśli sąd uznaje, że ma znaczenie szczegółowy zapis, to
    >albo wzywa stenotypistę, ale nagrywa rozprawę. Inaczej tego by się
    >normalnie nie dało prowadzić. Czasem świadkowie pół godzina gadają, a
    >istotne z tego jest kilka słów.
    ---
    >I sąd akurat wie, które są istotne a które nieistotne ?

    Biorac pod uwage, ze to sad ocenia te zeznania, to wie :-)
    ---
    Ale potem jest apelacja i inny sąd ocenia to już nie wie

  • 46. Data: 2015-11-20 14:29:08
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Sonn <x...@p...onet.pl> pisze:

    > To ma być zapis audio-video. Sam dyktafon nie wystarczy. Poza tym na
    > rozprawie ważniejsza jest wizja niż fonia. Zapis dźwiękowy nie
    > odzwierciedla np. zachowania świadka podczas składania zeznań.

    A ty piszesz o rozwiązaniu idealnym/docelowym (obraz i dźwięk) czy o prostym i
    w miarę tanim a i tak lepszym od obecnego (dźwięk)?

    Po za tym: przy prawidłowej prawniczej paranoi sprzęt powinien generować
    przynajmniej *trzy* kopie (sąd, oskarżenie, obrona) i mieć jakiś system
    zmniejszania paranoi że ktoś grzebie/grzebał przy zapisie - prosty dyktafon
    odpada IMHO. [I tak IMHO przy typowych sprawach <1_000 PLN za zestaw (przenośny)]

    P.S. Ja tam prawnicze siupy z wiarygodnością zapisu z cyfrowego dyktafonu
    Ziobry nagrywającego Leppera o dziwo pamiętam :-)

    --
    A. Filip
    Bogacz nadyma się, biedak puchnie. (Przysłowie żydowskie)

  • 47. Data: 2015-11-20 20:02:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 20.11.2015 14:09, Sonn wrote:

    > To ma być zapis audio-video. Sam dyktafon nie wystarczy. Poza tym na
    > rozprawie ważniejsza jest wizja niż fonia. Zapis dźwiękowy nie
    > odzwierciedla np. zachowania świadka podczas składania zeznań.

    Za to sam papier i protokolant wystarcza - zwłaszcza jak nie notuje pytań?

    Shrek.

  • 48. Data: 2015-11-20 20:04:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 20.11.2015 11:04, J.F. wrote:

    > ---
    >
    > Biorac pod uwage, ze to sad ocenia te zeznania, to wie :-)

    Sąd sądem, protokolant protokolantem. Poza tym zostaje apelacja, a tam
    zeznania ocenia się od nowa.

    Shrek

  • 49. Data: 2015-11-21 08:58:31
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    I wg Ciebie kto to później miałby oglądać? Smacznego...

    -----

  • 50. Data: 2015-11-21 10:18:30
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-21 o 08:58, ????? pisze:
    > I wg Ciebie kto to później miałby oglądać? Smacznego...
    >

    > -----

    Wiele razy byłem w sądzie i uwierz mi. Po zachowaniu świadka bardzo
    często można poznać czy kłamie czy mówi prawdę. Poczytaj sobie o mowie
    ciała i psychologi zeznań i psychologi sądowej. Z pisemnego czy tylko
    dźwiękowego zapisu nie będzie np. wynikać, że świadek składając zeznania
    szuka wzrokowo potwierdzenia swojej wersji zeznań w zachowaniu
    oskarżonego, adwokata itp. To będzie możliwe do wyłapania tylko z zapisu
    wideo.

    --
    Sonn