  • 1. Data: 2003-02-14 10:06:42
    Temat: Prosze o pomoc
    Od: "pawel" <b...@p...onet.pl>

    Witam. Mam problem. Popsuł się komputer i zaniosłem na gwarancją.
    Wymieniono mi płytę na sprzęt innego producenta, uzywany i powiedziano ze
    mają prawo to zrobić. Czy mają rację? Ja chciałbym dostać taką samą płytę
    dobrą z pełną gwarancją. Oni włożyli starą i nie udzielili zadnej gwarancji.
    Jak mam argumentować? Proszę o pomoc
    Pozdrawiam
    Paweł
    PS
    Wymieniono mi dysk na inny bez mojej wiedzy.
    Ręce opadają

  • 2. Data: 2003-02-14 10:51:37
    Temat: Re: Prosze o pomoc
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "pawel" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Paweł
    > PS
    > Wymieniono mi dysk na inny bez mojej wiedzy.

    są przypadki kiedy dozwolone są takie praktyki np. kiedy produkt jest nie
    osiągalny bo zaprzestano produkcji. Ty jednak powinieneś zostać o tym
    powiadomiony zaakceptować taką zamianę jeśli nie to wg starych przepisów
    powinni oddać Ci gotówkę.

    i tyle skrótu myślowego.

    Takie jest moje zdanie, ale jeśli jest inaczej to niech ktoś mnie przekona.

    Stan_Z

  • 3. Data: 2003-02-14 11:03:49
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > Paweł
    > PS
    > Wymieniono mi dysk na inny bez mojej wiedzy.

    Masz prawo do naprawy, wymiany na nową lub zwrotu pieniędzy. Jeżeli chodzi o
    wymianę, a producent lub dany model płyty nie jest osiągalny za twoją zgodą
    wymieniają na inny model. To ich zmartwienie a nie twoje.
    W żadnym wypadku nie mogą włożyć używanej płyty.
    Co to za firma?
    Tomek

  • 4. Data: 2003-02-14 11:44:58
    Od: "pawel" <b...@p...onet.pl>

    Vico z Lublina

  • 5. Data: 2003-02-14 12:33:31
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

> [...]
    zgodą
    > wymieniają na inny model. To ich zmartwienie a nie twoje.
    > W żadnym wypadku nie mogą włożyć używanej płyty.

    Tak można powiedzieć jeśli korzystamy z prawa rękojmii.

    Zapisy w gwarancji mogą brzmieć trochę inaczej, zwłaszcza, że gwarancja (do
    31/12/2002) to dobra wola sprzedawcy.
    Jeśli udajemy się do firmy, w której kupiliśmy sprzęt to zwykle korzystamy z
    gwarancji dawanej przez sprzedawcę lub rękojmii. Należy przeczytać dokładnie
    umowę gwarancyjną przed oddaniem sprzętu do naprawy i skorzystać z takiej
    formy reklamacji jaka nam bardziej odpowiada. Naturalnie tego trzeba
    wyraźnie zażądać. Najlepiej na piśmie.

    SOTB

  • 6. Data: 2003-02-14 13:30:10
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "SOTB" <k...@z...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Tak można powiedzieć jeśli korzystamy z prawa rękojmii.
    >
    > Zapisy w gwarancji mogą brzmieć trochę inaczej, zwłaszcza, że gwarancja

    To mze warto popatrzec do ustawy o sprzerdazy z udzialem konsumentow ?
    Art 1 par 4...
    (w skrocie przepisy o rekojmi ie stosuja sie)

    Art 8 pkt 1 mowi, ze sprzedajacy moze naprawic lub wymienic na nwy.

    nie wiem, czy moze naprawic wymieniajac czesc na stara...

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-02-14 19:28:26
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Boguslaw Szostak wrote:
    > To mze warto popatrzec do ustawy o sprzerdazy z udzialem konsumentow ?
    > Art 1 par 4...
    > (w skrocie przepisy o rekojmi ie stosuja sie)

    To jeszcze zależy od tego kiedy był zakup...

    KG

  • 8. Data: 2003-02-17 09:10:52
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To jeszcze zależy od tego kiedy był zakup...

    Słusznie. W domyśle przyjąłem, że zakup odbył się w zeszłym roku, chociaż
    nie zostało to jasno określone.
    SOTB