  • 11. Data: 2010-06-25 14:37:47
    Temat: Re: Problemy ze spadkiem :(
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-06-14 13:46, Jan pisze:
    > środki pozostawione przez zmarłego w bankach należą do masy spadkowej.
    > Po śmierci, a przed uzyskaniem prawa do spadku, dysponowanie nimi jest
    > niezgodne z prawem.

    a prawo do spadku to niby kiedy się uzyskuje?

    KG

  • 12. Data: 2010-06-25 16:23:39
    Od: Maciek <m...@e...one.nospam.pl>

    kam napisał(a) w <i02f0i$gqp$2@news.onet.pl> :

    > a prawo do spadku to niby kiedy się uzyskuje?
    Z reguły za późno. :)

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 13. Data: 2010-06-25 22:35:28
    Od: Jan <j...@w...pl>

    kam pisze:
    > a prawo do spadku to niby kiedy się uzyskuje?
    >
    > KG
    Prawo do spadku uzyskuje się z chwilą śmierci spadkodawcy, a nabycie
    spadku następuje z chwilą jego otwarcia. Orzeczeniem sądowym lub przed
    notariuszem można przyjąć spadek, bądź nie. Co prawda wcześniej można
    dysponować swoim udziałem, ale tylko za zgodą pozostałych spadkobierców.
    Tutaj takiej zgody nie było.
    Banki z ostrożności i rozsądku żądają postanowienia o nabyciu spadku,
    aby uniknąć ewentualnych innych roszczeń. Trudno byłoby zatem jednemu
    spadkobiercy wyciągnąć środki z konta zmarłego z pominięciem
    pozostałych, chyba, że niezgodnie z prawem, wykorzystano do tego osobę
    upoważnioną do konta, a bank w chwili dyspozycji nie wiedział jeszcze o
    śmierci właściciela rachunku.

  • 14. Data: 2010-06-25 23:00:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan wrote:
    > Prawo do spadku uzyskuje się z chwilą śmierci spadkodawcy, a nabycie
    > spadku następuje z chwilą jego otwarcia.

    a spadek otwiera się z chwilą śmierci spadkodawcy.

    :) no to byśmy byli w domu.

  • 15. Data: 2010-06-25 23:18:07
    Od: Jan <j...@w...pl>

    witek pisze:

    > a spadek otwiera się z chwilą śmierci spadkodawcy.
    >
    > :) no to byśmy byli w domu.
    ...ale najpierw śmierć, później otwarcie. Nigdy na odwrót:)

  • 16. Data: 2010-06-26 01:23:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan wrote:

    > ...ale najpierw śmierć, później otwarcie. Nigdy na odwrót:)

    Nie. Jednocześnie. Nigdy później.
    Można się co najwyzej o powołaniu do spadku dowiedzieć później.

  • 17. Data: 2010-06-26 07:09:49
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-06-26 00:35, Jan pisze:
    > Prawo do spadku uzyskuje się z chwilą śmierci spadkodawcy, a nabycie
    > spadku następuje z chwilą jego otwarcia. Orzeczeniem sądowym lub przed
    > notariuszem można przyjąć spadek, bądź nie.

    jakim znów orzeczeniem???

    > Co prawda wcześniej można
    > dysponować swoim udziałem, ale tylko za zgodą pozostałych spadkobierców.

    zadysponowanie udziałem w spadku to coś innego niż zadysponowanie
    udziałem w przedmiocie należącym do spadku
    na pierwsze żadna zgoda nie jest potrzebna

    KG

  • 18. Data: 2010-06-26 10:21:47
    Od: Jan <j...@w...pl>

    kam pisze:

    > jakim znów orzeczeniem???
    Sorry, że nie doprecyzowałem - orzeczenia dzielą się na wyroki (także
    nakazy zapłaty), postanowienia i uchwały. W tym wypadku chodzi o
    postanowienie o nabyciu spadku

    > zadysponowanie udziałem w spadku to coś innego niż zadysponowanie
    > udziałem w przedmiocie należącym do spadku
    > na pierwsze żadna zgoda nie jest potrzebna
    >
    > KG
    Nie napisałem, że udziałem w spadku. Z kontekstu można było
    wywnioskować, że chodzi o konkretny przedmiot - środki na koncie. Wybacz
    brak precyzji.

  • 19. Data: 2010-06-26 12:56:29
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-06-26 12:21, Jan pisze:
    > Sorry, że nie doprecyzowałem - orzeczenia dzielą się na wyroki (także
    > nakazy zapłaty), postanowienia i uchwały. W tym wypadku chodzi o
    > postanowienie o nabyciu spadku

    ale to co innego niż przyjęcie albo odrzucenie spadku...

    KG

  • 20. Data: 2010-06-26 13:22:51
    Od: Jan <j...@w...pl>

    kam pisze:

    > ale to co innego niż przyjęcie albo odrzucenie spadku...
    >
    > KG

    Stwierdzasz, że coś nie jest czymś innym. Masz inne zdanie - dawaj.
    Inaczej, to co to wnosi do sprawy?