eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Prawo spadkowe - ROZPORZĄDZENIE,MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI w sprawie szczegółowego trybu postępowania przy zabezpieczaniu spadku i sporządzaniu spisu inwentarza.

  • 1. Data: 2006-02-07 14:51:20
    Temat: Prawo spadkowe - ROZPORZĄDZENIE,MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI w sprawie szczegółowego trybu postępowania przy zabezpieczaniu spadku i sporządzaniu spisu inwentarza.
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    NIejsasnym jest dla mnie zapis:

    § 5. 1. Jeżeli postanowienie o zabezpieczeniu lub o sporządzeniu
    spisu inwentarza wydane zostało z urzędu lub na wniosek osoby
    nie mającej obowiązku uiszczenia kosztów sądowych, sąd
    postanawia ściągnięcie tych kosztów z majątku spadkowego.

    Sytuacja:

    Ojciec umiera 3 lata temu.

    Jedno z dzieci wpada na pomysl zrobienia sprawy spadkowej dzis
    ... wnioskuje o dokonanie spisu inwentarza.

    Kto ma być obciążony tym kosztem ???
    Wszyscy spadkobiercy ? Spadkobierca, który wnioskował o
    sporządzenie spisu ? Czy ma być ów koszt potrącony z spadku na
    końcu sprawy spadkowej ?

    Wyjaśniam: Spadkobiercy wszyscy dostali zawiadomienie czy też
    wezwanie do pokrycia tychże kosztów ...

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC : RCI2950+LINCOLN+AT 71 Magnum

  • 2. Data: 2006-02-07 17:02:37
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Stasio Podróżnik napisał(a):
> [...]
    > spisu ? Czy ma być ów koszt potrącony z spadku na końcu sprawy spadkowej ?
    >
    > Wyjaśniam: Spadkobiercy wszyscy dostali zawiadomienie czy też wezwanie

    ale czy takiego spisu nie robi sie na dzien smierci ??? a poza tym skoro
    dzieci przez 6 miesiecy nic nie zrobily to odziedziczyly spadek wprost,
    czyz nie ?

    sg

  • 3. Data: 2006-02-07 18:28:33
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    sg napisał(a):

    > ale czy takiego spisu nie robi sie na dzien smierci ???

    A kto to robi ? :)

    > a poza tym skoro dzieci przez 6 miesiecy nic nie zrobily to odziedziczyly spadek
    wprost,
    > czyz nie ?

    A bo ja wiem .. w spadkowym to ja pupa prawie , że jestem ...

    No stanąłem przed zagwozdką jaką opisałem ... Załóżmy, że jestem
    jednym z 4 dzieci zmarłego.

    Ojciec umiera w 2003 ... W skład potencjalnego spadku może tak
    naprawdę wchodzić prawo lokatorskie czy jak to się tam zowie w
    mieszkaniu spółdzielczym.

    Nikt nic nie robi ... Mijają 3 lata, nagle dostaję wezwanie z
    sądu do pokrycia kosztów dokonania spisu inwentarza, który ma
    się odbyć dnia tego i tego na wniosek mojej siostry a córki
    denata ...

    Zasadniczo w mordę mnie to strzeliło, bo ktoś zmusza mnie do
    pokrycia kosztów postępowania, którego ja nie chciałem i nie
    chcę. Jakby przyszła do mnie ta siostra, a dałbym jej w cholerę
    co chce - Nie chce sądów, nie chcę nic. Na jakiej podstawie
    zmuszany jestem do uiszczenia kosztów ? Kurde ... nie mam
    jeszcze pełnej wiedzy w temacie, mam dostać skany zgromadzonej w
    temacie tegoż postępowania, to może coś zalinkuję na dniach.