  • 1. Data: 2004-10-24 09:08:13
    Temat: Prawo autorskie: Kod programu
    Od: "Mumas" <t...@w...pl>

    Witam
    Proszę o odpowiedź na następujące pytanie:
    Napisałem kiedyś program (umowa o dzieło). W umowie była mowa
    o PROGRAMIE - nie o kodzie programu. Minęło już sporo czasu, bo
    więcej niz dwa lata i teraz te barany chcą ode mnie kod programu i
    grożą mi sądem jak im nie dam.
    1) czy mogą ode mnie żądać kodu jak w umowie o dzieło była mowa o
    PROGRAMIE?
    2) w Kodeksie Cywilnym jest art 646 który mówi :
    "Roszczenia wynikające z umowy o dzieło przedawniają się z upływem lat
    dwóch od dnia oddania dzieła,
    a jeżeli dzieło nie zostało oddane - od dnia, w którym zgodnie z
    treścią umowy miało być oddane."
    Czy oznacza to że mogą się "walić" i nic mi nie zrobią?
    Dzięki za odpowiedzi...

  • 2. Data: 2004-10-24 10:06:48
    Temat: Re: Prawo autorskie: Kod programu
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Napisałem kiedy? program (umowa o dzieło). W umowie była mowa
    > o PROGRAMIE - nie o kodzie programu. Minęło już sporo czasu, bo
    > więcej niz dwa lata i teraz te barany chc? ode mnie kod programu i
    > groż? mi s?dem jak im nie dam.

    Niezli są ... chyba pracowali kiedys w Kruku ;-)))

  • 3. Data: 2004-10-24 10:52:20
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Sun, 24 Oct 2004 11:08:13 +0200, na pl.soc.prawo, Mumas napisał(a):

> [...]
    > treścią umowy miało być oddane."
    > Czy oznacza to że mogą się "walić" i nic mi nie zrobią?

    Sprzedaj im kod - za 1.000.000 US$ - dawać im nie musisz.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2004-10-24 11:07:08
    Od: "Mumas" <t...@w...pl>

    A macie na to może jakiś paragrafy bo muszę odpisaś na pismo od ich prawnika
    I wielkie dzięki za podniesienie mnie na duchu:)

  • 5. Data: 2004-10-24 11:07:16
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Czy oznacza to że mog? się "walić" i nic mi nie zrobi??
    > Dzięki za odpowiedzi...

    Sprzedales im program, a nie kod zrodlowy. To sa dwie zupelnie osobne
    rzeczy. Mozesz im zaproponowac sprzedaz kodu ... w sądzie i tak nie
    wygrają wiec moze pojda na uklad i w ten sposob obie strony moga byc
    zadowolone.

  • 6. Data: 2004-10-25 08:30:59
    Od: "Mumas" <t...@w...pl>

    Witam serdecznie
    Dziękuję bardzo że Pan zechciał odpowiedzieć na moje pytanie.
    W związku z Pana odpowiedzią mam szerek kolejnych pytań i
    byłbym wdzięczny gdyby zechciał Pan na nie odpowiedzieć.
    1. Czy może mi Pan wskazać jakieś akty prawne(wyroki sądów)
    dla poparcia Pana stwierdzeń?
    2. Niestety nie dopisałem na liście dyskusyjnej że zrzekłem
    się majątkowego prawa autorskiego do programu na rzecz firmy X,
    tym nie mniej uważam że moje zrzeczenie się dotyczyło programu
    a nie jego kodu źródłowego. Czy mam rację?
    Dziękuję za odpowiedź
    mumas

  • 7. Data: 2004-10-25 11:31:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Oct 2004, Mumas wrote:

    >+ A macie na to może jakiś paragrafy bo muszę odpisaś na pismo od ich prawnika

    Oni chyba łopatologicznego wykładu potrzebują... w stylu że
    zamienisz WindowsXP pro full version na jego kod źródłowy :)

    pozdrowienia, Gotfryd