  • 11. Data: 2002-12-15 18:21:11
    Temat: Re: Prawo Jazdy - jak odzyskać zatrzymane
    Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl>

    > bo tak widocznie oceniono na miejscu. to byly czynnosci wstepne.
    > pokrzywdzona zawieziono do szpitala, podejrzewano wypadek, po badaniach
    > moglo sie okazac, ze pokrzywdzona nie ma obrazen kwalifikujacych sie, ze
    > twoja zona spowodowala wypadek. pytam o to dlatego, gdyz, jesli jest to
    > kolizja, to materialy nie trafia do prokuratora i od niego nie mozesz
    > oczekiwac zwrotu prawa jazdy.
    > ssj5

    Rozumiem, że musze sie dowiedzieć na Policji jak to zostanie
    zakwalifikowane.
    Bo w szpitalu pewnie nie powiedza. Przestępstwo jest pow. 14 dni zwolnienia?

    Przemysław

  • 12. Data: 2002-12-15 18:55:17
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Rozumiem, że musze sie dowiedzieć na Policji jak to zostanie
    > zakwalifikowane.

    tak
    > Bo w szpitalu pewnie nie powiedza. Przestępstwo jest pow. 14 dni
    zwolnienia?

    dlugosc zwolnienia, czy dlugosc pobytu w szpitalu nie ma wplywu czy jest to
    przestepstwo czy nie. decyduje charakter obrazen. biegly lekarz ocenia, czy
    obrazenia powoduja naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia
    trwający dłużej / czy nie dluzej/ niż 7 dni, czy tez ze nie ma obrazen.

    ssj5

  • 13. Data: 2002-12-15 19:43:36
    Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl>

    Użytkownik "ssj5" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > trwający dłużej / czy nie dluzej/ niż 7 dni, czy tez ze nie ma obrazen.

    To 7 czy 14? :) Bo już zgłupiałem teraz :)

    Pytam tak o wszytsko bo Policjanci powiedzieli, żonie, że ona juz na Policji
    nie ma czego
    szukać i ew. niech się kontaktuje z prokuraturą. A z tego, co piszesz wynika
    jednak, że
    sprawa może wcale nie dotrzeć do prokuratury. Czyli albo Policja odda
    dokument albo sąd.

    Przemysław

  • 14. Data: 2002-12-15 19:49:19
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > To 7 czy 14? :) Bo już zgłupiałem teraz :)

    jesli to bedzie przestepstwo, to zona najprawdopodobniej bedzie odpowieadala
    z art w kk:

    Art. 177. § 1. Kto, naruszając, chociażby nieumyślnie, zasady bezpieczeństwa
    w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym, powoduje nieumyślnie wypadek, w
    którym inna osoba odniosła obrażenia ciała określone w Art. 157.§ 1, podlega
    karze pozbawienia wolności do lat 3.

    § 2. Jeżeli następstwem wypadku jest śmierć innej osoby albo ciężki
    uszczerbek na jej zdrowiu, sprawca podlega karze pozbawienia wolności od 6
    miesięcy do lat 8. \

    z kolei w art 157 wazne jest czy naruszenie czynnosci ciala... jest powyzej
    czy ponizej dni 7.

    Art. 157. § 1. Kto powoduje naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój
    zdrowia, inny niż określony w art. 156 § 1, podlega karze pozbawienia
    wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    § 2. Kto powoduje naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia
    trwający nie dłużej niż 7 dni, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności
    albo pozbawienia wolności do lat 2.

    § 3. Jeżeli sprawca czynu określonego w § 1 lub 2 działa nieumyślnie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku.

    § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 2 lub 3, jeżeli naruszenie
    czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia nie trwał dłużej niż 7 dni,
    odbywa się z oskarżenia prywatnego.

    § 5. Jeżeli naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia trwał
    dłużej niż 7 dni, a pokrzywdzonym jest osoba najbliższa, ściganie
    przestępstwa określonego w § 3 następuje na jej wniosek.

    > Pytam tak o wszytsko bo Policjanci powiedzieli, żonie, że ona juz na
    Policji
    > nie ma czego
    > szukać i ew. niech się kontaktuje z prokuraturą.

    nawet jesli popelnila przetsepstwo - to jako podejrzanej/jesli taka bedzie/
    ma wiele praw, z ktorych nalezy korzystac.

    > A z tego, co piszesz wynika
    > jednak, że
    > sprawa może wcale nie dotrzeć do prokuratury.

    moze nie dotrzec. byc moze od razu w szpitalu policjanci otrzy,mali
    zaswiadczenie lekarskie o stanie zdrowia pokrzywdzonej - stad ich takie
    odpowiedzi, zeby zona skontaktowala sie z prokuratura. tak jak pisalem
    wczesniej - wszystko zalezy od obrazen.

    pozdr

    ssj5

  • 15. Data: 2002-12-15 20:33:25
    Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl>

> [...]
    > zaswiadczenie lekarskie o stanie zdrowia pokrzywdzonej - stad ich takie
    > odpowiedzi, zeby zona skontaktowala sie z prokuratura. tak jak pisalem

    To raczej nie mozliwe bo pogotowie zabralo poszkodowana na przeswietlenie a
    w tym czasie policja
    spisala zone, zabrała prawko i puściła

    Przemysław

  • 16. Data: 2002-12-15 20:34:51
    Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl>

    > nawet jesli popelnila przetsepstwo - to jako podejrzanej/jesli taka
    bedzie/
    > ma wiele praw, z ktorych nalezy korzystac.

    A mozesz podac konkretnie jakie ma prawa?

    Przemysław

  • 17. Data: 2002-12-15 20:47:04
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Przemyslaw" <p...@a...pl> napisał w wiadomości
    > bedzie/
    >
    > A mozesz podac konkretnie jakie ma prawa?

    A samemu tak trudno poszukać w necie? Ktoś ma to zrobić za Ciebie i za
    pomocą polecenia "kopiuj"i "wklej" podać na tacy??

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"

  • 18. Data: 2002-12-15 22:41:02
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw" <p...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A mozesz podac konkretnie jakie ma prawa?

    Będzie o nich pouczona przed przesłuchaniem,
    obojętnie czy popełniła przestępstwo, czy wykroczenie.

  • 19. Data: 2002-12-16 01:43:54
    Od: "prawo.fri.pl" <s...@f...pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Będzie o nich pouczona przed przesłuchaniem,
    > obojętnie czy popełniła przestępstwo, czy wykroczenie.

    Z tego co opisałeś będzie to wykroczenie, i żona stanie przed Sądem, Wydział
    grodzki, który z pewnością prawo jazdy zwróci ( skoro pokrzywdzona nie miała
    obrażeń naruszających czynności narządu ciała i rozstrój zdrowia trwający
    dłużej niż 7 dni).
    W tej sytuacji proponuje urlop bezpłatny dla żony aż do czasu
    rozstrzygnięcia sprawy. W ten sposób nie straci pracy!
    Paweł
    www.prawo.fri.pl

  • 20. Data: 2002-12-16 10:16:50
    Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl>

> [...]
    > W tej sytuacji proponuje urlop bezpłatny dla żony aż do czasu
    > rozstrzygnięcia sprawy. W ten sposób nie straci pracy!

    Mowisz serio z tym urlopem? Jak firma zgodzi sie na kilkumiesięczny urlop
    bezpłatny?
    Nie ma takiej możliwości.

    Zresztą Policja dzisiaj nie chciała udzielić żadnej informacji o stanie
    poszkodowanej,
    i chyba żeby się pozbyć sprawy kieruje to do prokuratury, tylko nie wie
    jeszcze sama
    kiedy to nastąpi :(

    Przemysław