  • 1. Data: 2003-02-12 11:48:00
    Temat: Podatek od darowizny (I grupa)
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam,

    Mam pytanie w sprawie podatku od darowizny.
    Darowizna jest samochod,a moim darczynca jest moj ojciec.
    Przeczytalem, ze w przypadku takiego pokrewienstwa, dla darowizny istnieje
    wolna kwota od podatku (9 637 zl). Moje pytanie - czy jesli samochod jest wart
    wiecej niz 9 637 to zaplace tylko podatek od nadwyzki ponad kwote 9 637 zl, czy
    w takim przypadku kwota wolna nie bedzie miala zastosowania?
    Czy sa jakies inne ograniczenia w przyslugujacej kwocie wolnej od podatku i czy
    podatek ten oplaca obdarowany czy darczynca?
    A moze sa jakies inne przeslanki (bardziej korzystne) ku temu by jednak
    samochod zmienil wlasciela w drodze kupna/sprzedazy, a nie darowizny?

    Z gory dziekuje za pomoc.
    Marcin

  • 2. Data: 2003-02-12 11:54:57
    Temat: Re: Podatek od darowizny (I grupa)
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    zl, czy
    > w takim przypadku kwota wolna nie bedzie miala zastosowania?

    Podatek jest "wg skali" podobnie jak dochodowy...

    wspolwlasnosc ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-02-12 12:09:04
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b2dckb$cd3$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>, Boguslaw Szostak wrote:

    > wspolwlasnosc ?

    A jak wyglada wtedy sprawa w przypadku śmierci współwłaściciela
    (zakładając ich spokrewnienie I-szego stopnia)?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-02-12 12:09:45
    Od: m...@p...onet.pl

    > nadwyzki ponad kwote 9 637
    > zl, czy
    >
    > Podatek jest "wg skali" podobnie jak dochodowy...

    Tzn jak mam to rozumiec? Czy jesli darowizna jest warta 10 000 zl to zaplace
    podatek od sumy 363 zl ?

    > wspolwlasnosc ?

    Odpada.

    Marcin

  • 5. Data: 2003-02-12 12:35:14
    Od: c...@p...onet.pl

    > Tzn jak mam to rozumiec? Czy jesli darowizna jest warta 10 000 zl to zaplace
    > podatek od sumy 363 zl ?

    Płacisz podatek od nadwyżki ponad kwotę wolną od podatku czyli w twoim
    przykładzie od 363 zł zł wg skali podatkowej, nie muszą być spełnione żadne inne
    wymogi.

    Ciacho

  • 6. Data: 2003-02-12 12:48:51
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Marcin Debowski" <a...@n...net> wrote in message

    > A jak wyglada wtedy sprawa w przypadku śmierci współwłaściciela
    > (zakładając ich spokrewnienie I-szego stopnia)?

    Normalnie ... spadek...

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-02-12 13:47:47
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b2dfpe$t24$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>, Boguslaw Szostak wrote:

    > Normalnie ... spadek...

    z polowy wartosci?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2003-02-12 14:10:37
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > z polowy wartosci?

    Z wartosci spadku.....konkretnie od podstawy opodatkowana..

    (wg tabelki)

    Boguslaw