  • 51. Data: 2012-11-06 08:05:54
    Temat: Re: Orange (dawna tpsa) nie chce zmienić ani rozwiązać umowy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Ale nie kabelkiem.
    > I ani "nowy" ani właściciel nie mają nic do kabelka, szczególnie
    > jeśli w myśl umowy stanowi on własność operatora.
    > Art.49 KC :)

    Tylko w razie czego da się wykazać przed arbitrem, że operator
    bezzasadnie odmawia podłączenia usługi skoro fizyczne łącze jest i nie
    może być przez dotychczasowego użytkownika wykorzystywane.

  • 52. Data: 2012-11-06 08:29:30
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-06 08:05, Andrzej Lawa pisze:

    > Tylko w razie czego da się wykazać przed arbitrem, że operator
    > bezzasadnie odmawia podłączenia usługi skoro fizyczne łącze jest i nie
    > może być przez dotychczasowego użytkownika wykorzystywane.

    ... ale pod warunkiem że na wolne miejsce po odłączeniu drugiego końca
    tego kabelka nie ma kolejki 50 wcześniej złożonych wniosków....

    --
    spp

  • 53. Data: 2012-11-06 21:05:05
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Tadeusz Smal wrote:

    > Dopowiem tylko, że formalnie nie można po kablu telefonicznym mieć w
    > TPsa czy też u innych dostawców samego tylko internetu tzn można ale
    > zawsze będzie co miesiąc doliczane do abonamentu za internet
    > 30zł za utrzymanie linii.

    Nie wiem jak jest w TPSA, od dawna nie korzystam. Ale u innych dostawców
    oczywiście można mieć tylko internet. Kosztuje to przykładowo 49
    zł/mies. za internet 30 Mbit (jeden z wiodących dostawców kablowych).

  • 54. Data: 2012-11-06 21:08:33
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Tadeusz Smal wrote:

> [...]

    oczywiście można mieć tylko internet. Kosztuje to przykładowo 49
    zł/mies. za internet 30 Mbit (jeden z wiodących dostawców kablowych).
    Do tego wykupujemy usługę VoIP z numerem stacjonarnym za 1,97 zł/mies. u
    jednego z wiodących dostawców tego typu usług i mamy za 51 zł
    miesięcznie internet 30 Mega i telefon stacjonarny. Trzeba jednak
    zainwestować w bramkę VoIP, żeby korzystać jak dawniej (przy pomocy
    typowego stacjonarnego aparatu telefonicznego).

  • 55. Data: 2012-11-06 23:03:52
    Od: <8...@7...230352.invalid> (Tom N)

    spp w

    > ... ale pod warunkiem że na wolne miejsce po odłączeniu drugiego końca
    > tego kabelka nie ma kolejki 50 wcześniej złożonych wniosków....

    Zmiana danych w systemie "fakturującym" nie musi wiązać sie z odłączaniem
    któregokolwiek końca kabelka w innym systemie.
    Niestety francom nie wystarczy dostarczenie informacji w formie aktu
    notarialnego, że teraz powinni wystawiać fakturę dla Y zamiast X, tylko chcą
    wizyty X i Y, cesji praw (o których w umowie sami napisali, że wygasają), i
    nie dotyczy to tylko tele...

    Mnie na ten przykład kilka miesiecy robili wbrew france, i nie mogłem sie do
    innego operatora przenieść (teraz po kilku latach mogę napisać, że
    korzystałem z nieodłączonego przez nich i nieopłaconego przeze mnie za ten
    okres korzystania, łącza -- ot taka rekompensata "za nerwy"... :D ). Uparli
    się, że dane do przeniesienia nie zgadzają się z tymi w ich systemie (na
    pewno nie fakturującym, bo dane były wprost przepisane z faktury) -- po
    pismie do UKE przeniesienie nagle stało sie możliwe do realizacji w krócej
    niż tydzień.

    --
    'Tom N'

  • 56. Data: 2012-11-06 23:12:51
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 06.11.2012 08:05, Andrzej Lawa pisze:

    > Tylko w razie czego da się wykazać przed arbitrem, że operator
    > bezzasadnie odmawia podłączenia usługi skoro fizyczne łącze jest i nie
    > może być przez dotychczasowego użytkownika wykorzystywane.

    Da się. Operatora teraz wali "prawo do lokalu".

  • 57. Data: 2012-11-07 06:14:34
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-06 23:03, (Tom N) pisze:

    > Zmiana danych w systemie "fakturującym" nie musi wiązać sie z odłączaniem
    > któregokolwiek końca kabelka w innym systemie.

    Nie zrozumieliśmy się.
    Po prostu, może się tak zdarzyć że na zwolniony numer czeka już kolejka
    50 chętnych i nabywca lokalu w którym nie dokonano cesji telefonu
    zostanie dopisany na koniec kolejki - to nie ma nic wspólnego ze zmianą
    w systemie fakturującym. ;)

    --
    spp

  • 58. Data: 2012-11-07 12:10:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Nov 2012, 8...@7...230352.invalid wrote:

> [...]
    > wizyty X i Y, cesji praw (o których w umowie sami napisali, że wygasają)

    Tu leży kot ;) pogrzebany.
    Jeśli nie dopilnowano cesji *przed* przeprowadzkami, a umowa ze "starym"
    właścicielem wygaśnie, to zajdzie przypadek o którym pisał spp.
    "Nowy" jest nowy i z jakiej paki ma mieć preferencje i dostać "kabelek",
    skoro jest kolejka 50 chętnych którzy już dłużej czekają?
    Zwracam uwagę, że dostęp do "kabelka" może w danym miejsu i czasie
    nie być ograniczony fizycznym kabelkiem, a miejcem gdzie go wetknąć
    (w centrali).
    AFAIR za czasów SDI bywał to całkiem powszechny powód - centrale
    podobnoż miały sloty po 8 portów czy jakoś tak, i "ogon" z kolejki
    czekał aż się choć większość chętnych na obsadzenie zebrało.

    To, czy w konkretnym przypadku zachodzi rzeczywiscie techniczne
    ograniczenie, czy jest to złośliwość lub bezmyślność obsługi (lub
    "procedury"), jest już trudne do udowodnienia.

    pzdr, Gotfryd

  • 59. Data: 2013-03-11 16:07:56
    Od: jedrus <j...@w...btx.pl>

    W dniu 2012-11-02 16:43, qwerty pisze:

    > No to jeżeli nie jest to twój telefon to czemu płacisz?
    > Ja na twoim miejscu poszedłbym do salonu z rozwiązaniem umowy. Oryginał
    > im wręczył, a na kopii niech podpiszą, że wpłynęło (nie słuchaj, że nie
    > jesteś stroną - tłumacz się, że jak nie to przecież nie rozwiążą cyro,
    > ale wypowiedzenie wpłynęło). Po 30 dniach nie płać rachunków (ale i nie
    > używaj telefonu).

    Ja tak zrobiłem dwa lata temu (mam kopię z pieczęcią że wpłynęła
    rezygnacja z dwóch linii) ale mają w tym orange taki bajzel po tepsie,
    że chyba nawet NIK tego nie ogarnie. Co chwila nasyłają na mnie Kruka i
    inne Wrony do ściągnięcia długu który narasta ale każe im lecieć na
    drzewo. Podobno szykuje się jakaś rozprawa w sądzie tylko nie wiem czy
    za to drzewo, czy za brak wpłat za coś czego od 2 lat już nie mam. ;)

    --
    jedrus
    Kto nie szanuje i nie ceni swojej przeszłości, ten nie jest godzien