  • Data: 2005-01-14 21:35:13
    Temat: Odwolanie od mandatu za wykroczenie drogowe
    Od: "Software Development" <s...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam pytanie, dostalem ukarany mandatem za wykorczenie polegajace na
    niezastosowaniu sie do znaku F10 i skrecenie na rondzie w lewo z pasa do
    ruchu na wprost. Niestety spieszylem sie i mimo, ze bylem zdziwiony tym, ze
    tam nie wolno (na jezdni namalowana jest strzalka w lewo na lewym pasie, a
    na pozostalych nie ma zadnych strzalek) ale policjant stwierdzil ze jest tam
    wczesniej znak F10, ktory okresla dozwolony kierunek jazdy na owych pasach
    ruchu. Poniewaz bylo zbyt daleko zeby sie wracac, tym bardziej, ze to droga
    jednokierunkowa i trzeba by daleko sie cofac zeby jeszcze raz przejechac sie
    ta ulica i sprawdzic czy rzeczywiscie jest tam owy znak drogowy, dodatkowo
    bardzo sie spieszylem wiec przyjalem mandat. Jednakze dzis jada ta sama
    ulica specjalnie obserwowalem oba pobocza i nigdzie nie tego znaku. Znaczy
    sie, ze nie jest niest okreslony ruch jazdy z pasa srodkowego, a tym
    bardziej ograniczony skret.

    Pytanie czy sluszne twierdzilem, ze nie dokonalem wykroczenia, skrecajac na
    rondzie w lewo z drugiego pasa od strony lewej na jeden ze skrajnych prawych
    pasow na rondzie? Jezeli tak to jak moge sie teraz odwolywac? Na mandacie
    mam jasno napisane, ze za niezastosowanie sie do znaku F10, ale w
    rzeczywistosci tego znaku nie bylo, wiec brak jest wykroczenia. Czy mam
    pisac do Wydzialu Ruchu Drogowego Policji? Ile dni jest na to, 7 czy 14? Czy
    warto zalaczyc fotografie ulicy? Jak postapic w takiej sytuacji? Hehe dodam,
    ze policjant byl w pojedynke a ja mam swiadka :-)

    pzdr,
    michal