  • 1. Data: 2007-02-20 20:46:47
    Temat: Odpis skrócony aktu urodzenia ile jest ważny ?
    Od: "Piotrek" <k...@s...pl>

    Witam
    Pytanie jak w temacie czy moze jest wazny bezterminowo ? potrzebny mi będzie
    do ślubu a mam jeszcze jakiś z przed kilku lat i nie wiem czy sie nie
    przyczepią ?

    Pzdr
    Piotrek

  • 2. Data: 2007-02-20 21:48:05
    Temat: Re: Odpis skrócony aktu urodzenia ile jest ważny ?
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-02-20 21:46, Piotrek wrote:
    > Witam
    > Pytanie jak w temacie czy moze jest wazny bezterminowo ? potrzebny mi
    > będzie do ślubu a mam jeszcze jakiś z przed kilku lat i nie wiem czy sie
    > nie przyczepią ?

    Przyczepić się mogą, ale nie jest mi znany przepis który by mówił o
    ważności odpisu aktu stanu cywilnego. Do ślubu z kolei odpis aktu stanu
    cywilnego potrzebny jest aktualny, tzn. opisujący stan w momencie
    składania dokumentów a nie wydany w terminie określonym przez urzędnika.

    W razie upierania się:
    1. żądać wskazania podstawy prawnej;
    2. żądać wydania decyzji odmownej na piśmie

    --
    Przemysław Płaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)