  • 1. Data: 2005-08-22 06:28:44
    Temat: Odmowa przyjęcia mandatu - pilne
    Od: "Magda" <m...@p...onet.pl>

    Witam. Mam taki problem : w piątek odmowiłam przyjęcia mandatu. Powód? Uważam,
    ze policjany chciał mi go wlepić prawem kaduka. A dlaczego tak sądzę?
    Sytuacja wygladała tak: Przy ulicy stio sobie dość duży osiedlowy sklep, co
    dzień robię w nim zakupy. W piątek, wracając z pracy z dzieckiem postanowiłam
    też tam wstapić. Podjechałam do sklepu od lewej strony. Z obydwu bokow sklepu
    jest droga ( można nią dojechać do kolejnych budynków ) i parking. Niestety, z
    lewewj strony nie było już miejsca. Podjechałam od tyłu na drugą stronę a tam
    niespodzianka : owszem, parking jest ale tylko dla inwalidów. No to wyjeżdzam,
    skręcam w prawo i parkuję na wielkim chodniku pod sklepem. Zrobiłam zakupy,
    wychodzę... a po drugiej stronie ulicy uroczo z radiowozu macha policjant. I
    co? Mandat za parkowanie w miejścu niezodowlonym, bo wg policjanta jest tam
    znak zakaz zatrzymywania się i postoju. Sprawdzam : nie ma. Jest tylko znak, że
    cpn 200 m dalej. Przechodzę przez ulicę, do następnego skrzyżowania : tu
    faktycznie znak jest. Tyle że ja go nie widziałam, bo wyjeżdzałam nie z tego
    skrzyżowania, tylko już z następnego, przed sklepem ( patrząc od tej strony ).
    Czyli sytuacja wygląda tak: skrzyżowanie, znak zakaz zatrzymywania się i
    postoju. Po pewnym odcinku drogi ( dość krótki ) następna ulica dochodząca do
    głównej dorgi ( ulica , z ktorej wyjechałam ) i nie ma żadnego znaku ( dodam,
    ze za następną ulicą za sklepem już taki znak jest ).
    Pytam się policjanta: jakim prawem, pzrecież znaku nie ma, wg mnie skrzyżowanie
    ulic "kasuje " tamten znak i powinien być on ponowiony. Policjant ze mną nie
    chce rozmawiać. Mowi mi, ze wszyssko będzie napisane na wniosku o ukaranie do
    sądu grodzkiego. Jest bardzo nieuprzejmy - ja oczywiście denerwuję się, dziecko
    na ręku mi płacze. Pytam go o imię i nazwisko ( gdy mnie zawolał, nie
    przedstawił się, nie podał stopnia czy czego kolwiek ) dosteję numer ( nie
    wiem, czego, po porstu wyrecytował jakiś numer ) kolejny raz kategorycznie
    proszę o przedstawienie się i dowiaduję się, ze wszystko bedzie na wnoisku.
    Poczym pada stwierdzenie : jak się pani tak będzie zachowywać to mysli pani że
    to jakoś pani pomoze? Nie myśle, nie wiem.
    Mam pytania: czy słusznie odmówiłam przyjęcia mandatu?
    Czy policjant zachował się przepisowo nie przedstawiając się na moją prosbę?
    I ostatnie: jak dalej wygląda procedura I jakie poniosę koszty ( czyli ile
    zapłacę ) jesli się okaże że nie miałam racji?
    Bardzo proszę o odpowiedz i to bez głupich komentarzy jaka jestem
    niedouczona :) Gdzybym była douczona to bym była prawnikiem a ja zwykły
    nauczyciel jestem :) Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-08-22 06:39:23
    Temat: Re: Odmowa przyjęcia mandatu - pilne
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    ja dla mnie to opis sytuacji jest zbyt zamieszany ( moze tez nie
    rozumie bo jestem nauczycielem :)
    Oczywiście przedstawienie sie policji jest obowiązkiem.
    Napewno znaki są "kasowane " drogą w prawo.

  • 3. Data: 2005-08-22 06:48:25
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Paweł napisał(a):
    > Napewno znaki są "kasowane " drogą w prawo.
    Pod warunkiem ze jest to skrzyzowanie drog a nie np droga dojazdowa
    A do autorki posta - napisz wszystko jeszcze raz, ciut skladniej, jakis
    rysunek pogladowy (schematyczny) w paincie i wyslij to wszystko na
    pl.misc.samochody

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-08-22 07:08:40
    Od: m...@p...onet.pl

    > Nie wiem, czy to dorga dojazdowa, co ja jestem, znawca drog? Nic tam nie było
    napisane. Kretynka jestem i nie umiem wkleić schematu. Ale opiszę jeszcze raz:
    jest sochie duże skrzyżowanie. Jak się je minie jest znak drogowy : zakaz
    zatrzymywania się i postoju. droga prowadzi dalej. Po iluś tam metrach z prawej
    strony do tej drogi dochodzi druga, mniejsza. Nie wiem, czy to dojazdowa czy
    nie, nic na niej nie jest napisane, jaka to dorga, w każdym razie nie krajowa.
    W każdym razie można z niej wyjechać i skręcić zarówno w prawo jaki i w lewo.
    No to ja wyjeżdzam z tej drogi i skręcam w prawo pod sklep. Znaku nie ma.
    Dopiero później,za kolejna taką dojazdową do głównej jest ponowiony.
    Zresztą usiłowałam wutłumaczyć policjantowi, że nie mogłam przewidzieć tamtego
    znaku bo jest na wcześniejszym skrzyżowaniu, ale on się upierał, ze jest znak.
    Pytałam, czy ta droga to nie droga ( sic! ) i jak ma się droga dochodząca
    do "kasowania" poprzedniego zakazu. nie dostałam odpowiedzi, tylko że "wszystko
    będzie we wniosku o ukranie" no to na niego czekam.

  • 5. Data: 2005-08-22 08:12:41
    Od: stanlej<s...@t...pl>

    Cytuję:
[...]
    proszę o przedstawienie się i dowiaduję się, ze wszystko będzie na wnoisku.

    Posiadasz może jego nr, nr samochodu, zgłoś zażalenie na prace policji, jeżeli cię w
    danej jednostce nie będą chcieli załatwić pozytywnie powiedz że jedziesz do
    komendy wojewódzkiej w sprawie skargi na pracę policji Jeżeli miałaś świadka i
    rzeczywiście było tak jak napisałaś to już po chłopie. Policjant na twoją prośbę ma
    obowiązek przedstawienia się podanie stopnia służbowego .... Ja miałem trochę
    inny przypadek z interwencji sąsiada też zachowywali się podobnie, następnym
    razem jak przyjechali miałem już gotowe pismo jak przeczytali to od razu zmienili
    swoje zachowanie i byli tacy mili że aż boli.
    Nie znam tamtej sytuacji przy sklepie ale wydaje mi się, że miałaś rację i postąpił
    bym podobnie. Za tym skrzyżowaniem z którego wyjeżdżałaś powinien być
    ponowiony znak zatrzymywania się i postoju.
    Skąd wiesz czy skierował sprawę do sądu czy tylko blefował. Może chciał
    wyciągnąć od ciebie lewą kasę ale ty mu nie zaproponowałaś i się wkurzył,
    pomyślał, że kobiecie wszystko wciśnie a ty zachowałaś zimną krew. Mój kolega
    miał taki przypadek, że w zbliżonych okolicznościach policja go zatrzymała i
    chciała wlepić mandat bo twierdzili, że był zakaz skrętu w prawo. (znak zakaz
    wjazdu był za skrzyżowaniem). Spieszyło mu się wiec dał w rękę ale nie dało mu to
    spokoju i zatrzymał samochód dalej pobiegł sprawdzić jakie znaki rzeczywiście są i
    o okazało się że policja nie ma racji . ( kolejka samochodów po następne mandaty
    była dłłługa). Podszedł pod radiowóz i zaczął odpisywać numery. Wiesz w jaką
    panikę wpadli biegiem zaczęli go gonić i prosić aby nic z tej sprawy nie robił

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2005-08-22 08:16:44
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    teraz wystarczy sprawdzic czy droga z ktorej mozna wyjechac w lewo i
    prawo jest dojazdowka czy to normalna ulica - czyli mieli bysmy tutaj
    skrzyzowanie. Sprawdz to i idac do sadu bedziesz wiedziec czy jest sie
    czym bronic, czy tez nie ;)

  • 7. Data: 2005-08-22 08:27:57
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Harry napisał(a):
> [...]
    > prawo jest dojazdowka czy to normalna ulica - czyli mieli bysmy tutaj
    > skrzyzowanie. Sprawdz to i idac do sadu bedziesz wiedziec czy jest sie

    Sugeruję jak najszybciej wykonac dokumentacje fotograficzną. Istnieją
    sytuacje, gdzie wczoraj nie było znaku, a dziś jest - jak w Misiu ;-)

    M.

  • 8. Data: 2005-08-22 11:28:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Magda wrote:
    > Witam.

    Pisz skargę na zachowanie polcjanta i spokojnie czekaj na wniosek z sądu
    grodzkiego.
    Pstryknij fotki dla sądu jak to wygląda, a bys nie musiała potem
    opisywać, że po lewej jest to, a p prawej jest to.

  • 9. Data: 2005-08-22 11:33:43
    Od: "Magda" <m...@p...onet.pl>

    > poczym mam poznać że droga to droga a nie dojazdówka czy parking? czy jest
    jakiś przepis, ktory to precyzuje? to coś, z czego wyjechałam, nazwy nie ma

  • 10. Data: 2005-08-22 15:20:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Magda" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Ta ulica z której wyjechałaś, to na pewno ulica, a nie podjazd do
    posesji?