  • 161. Data: 2013-12-23 23:20:37
    Temat: Re: OFE - zabór mienia
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    > I by nie pierdolną przy 5 kadencji zabijamy go od razu> No normalnie
    > strzał we własne kolano.

    By nie pierdolnal zaczynamy ile? 15 lat temu reformy i przez kolejne 25
    plynnie przechodzimy w model "ofe".

    i byla szansa, zeby uniknac pierdolniecia.

    a teraz juz nie bedzie takiej szansy. bo albo pierdolnie, albo podatki
    dojda do 90% jak 5 milionow pracujacych bedzie musialo sie zrzucac na 25
    milionow emerytur...

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 162. Data: 2013-12-23 23:21:10
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 23.12.2013 21:26, Robert Tomasik wrote:

    > Sama myśl słuszna moim zdaniem. Tylko wykonanie jak zwykle. Taki numer
    > sie robi w chwili,gdy mamy w pracy wyż demograficzny, bo koszty sie
    > rozlożą na większą ilość osob.

    Mamy program rzadowego in vitro - o wszystkim pomysleli :]

  • 163. Data: 2013-12-23 23:51:26
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2013-12-23 23:20, hikikomorisan pisze:

> [...]
    >
    > a teraz juz nie bedzie takiej szansy. bo albo pierdolnie, albo podatki
    > dojda do 90% jak 5 milionow pracujacych bedzie musialo sie zrzucac na 25

    Tak właśnie wygląda wiedza matołkowatych gimnazjalistów. Jakby matołek
    czytał nie tylko propagandowe bzdury, to by wiedział, ze już dziś
    wszyscy zrzucają się na pewien fundusz ubezpieczeniowy zwany KRUS. W tym
    roku dotacja dla tego funduszu miała wynieść 15 miliardów złotych. Niech
    matołek poprosi rodziców aby obliczyli ile to wychodzi miesięcznie na
    jedna osobę. Może się mocno zdziwić. Niech następnie spróbuje
    przeliczyć to na płacących podatki. Może konkretne liczby pozwolą mu coś
    zrozumieć i przestanie pieprzyc bzdury.

  • 164. Data: 2013-12-24 00:17:04
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 23.12.2013 23:51, grzech wrote:

> [...]
    > jedna osobę. Może się mocno zdziwić. Niech następnie spróbuje
    > przeliczyć to na płacących podatki. Może konkretne liczby pozwolą mu coś

    No ale od dawna wiadomo, ze nalezalo zmienic KRUS z ZUS :]

    Wiec?

  • 165. Data: 2013-12-24 15:12:43
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > [...]
    >
    > Wszystkie. Systemy
    > bankowe/TFI/giełdy/nieruchomości/złoto/srebro/miedź/
    ropa,
    > czy wreszcie zwykła gotówka - to wszystko podlega raz cyklom, dwa
    > inflacji,
    > trzy zakusom rządzących, w dużo większym stopniu niż ma to miejsce z
    > systemem
    > emerytalnym. Przy czym podkreślam: _gwarantują_, co nie znaczy że będą
    > na odpowiednio wysokim poziomie dla każdego i w każdym momencie. To znaczy
    > że jest większa szansa że będą niż że przetrwają oszczędności gromadzone
    > w inny sposób.

    Jaka gwarancja ?! To, że jakiś system emerytalny zawsze będzie istniał ma
    się nijak do konkretnego ludzia, który może wypaść z tego systemu.

    > Jestem inteligentny i umiem sobie różne wskaźniki sam policzyć, zanim
    > wyśle
    > to do mnie ZUS (który i tak stosuje duże uproszczenia). Skoro wiem
    > (z wyprzedzeniem) że demografia jest przeciwko nam i długość życia się
    > zwiększa,

    Policzyłeś, że to jest powodem zapaści ???

    > to nie upatruję w magicznych 65/67 latach zbawienia, tylko nastawiam się
    > na
    > pracę w dłuższym okresie.

    Sto lat, sto lat, niech żyje żyje nam ...

    > Tacy jesteście zapatrzeni w "ja/moje" i tak się koncentrujecie w to by
    > dojebać naszemu krajowi, a żaden nie zauważył, że to jest ogólny trend
    > na świecie? I że należy się na to przygotować (psychicznie/kondycyjnie),
    > a nie drzeć szaty?

    Harakiri ?

    > Proszę, garść linków:
    >
    > http://usatoday30.usatoday.com/money/perfi/retiremen
    t/story/2012-01-23/working-retirement/52759600/1
    > http://www.businessweek.com/articles/2013-09-26/form
    er-executive-tom-palome-spends-his-retirement-flippi
    ng-burgers
    > http://forsal.pl/artykuly/734077,system-emerytalny-w
    -usa-pracujacy-seniorzy-emerytury-tom-palome.html
    > (po polsku)
    > http://www.businessweek.com/news/2012-10-16/retireme
    nt-no-option-for-older-workers-in-europe-s-crisis
    > http://www.businessweek.com/videos/2013-09-23/boomer
    s-find-they-need-work-to-support-retirement

    > Żeby się któremuś przypadkiem nie wydawało, że tylko w Polsce są takie
    > problemy.
    > I nie, ZUS nie jest temu winny.

    A masz jakieś porównanie jak Polska ma się do tych innych krajow ? :-)

  • 166. Data: 2013-12-24 15:19:57
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > [...]
    >
    > Nie. Obserwacja otaczającego świata.

    > Skromnie.

    600zł ?! Zastanów się. Ile dzisiaj płacisz na jedzenie przez miesiąc ?!

    > Nie sądzę. Ale nawet jeśli, to co w tym złego?

    To, że umrzesz z głodu bo nie będziesz wystarczająco sprawny fizycznie i
    psychicznie by ktoś zechciał Cię zatrudnić w wieku 65-lat a jeśli
    zatrudniasz innych to z tych samych powodów go nie zatrudnisz i umrze z
    głodu. To nie jest demagogia tylko zdrowy rozsądek.

  • 167. Data: 2015-01-03 01:40:31
    Od: n...@g...com

    W dniu sobota, 21 grudnia 2013 19:03:56 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > LOL
    >
    > Wiara w z�oto mnie bawi.
    >
    > A inwestowanie w nieruchomo�ci jest mniej ni� zabawne, bo (1) dla
    > drobnego ciu�acza nie ma sensu i tak, a poza tym (2) i wi�kszego za�atwi
    > wej�cie podatku katastralnego.
    >
    > --
    > �wiadomie psuj�cy kodowanie i formatowanie wierszy
    > s� jak sraj�cy z lenistwa i g�upoty na �rodku pokoju.
    > I jeszcze ci durnie t�umacz� to nowoczesno�ci�...

    Zawsze możesz wynajęte mieszkanie podnająć, co nie wymaga ani kapitału, ani zdolności
    kredytowej. Ale wymaga posiadania firmy.
    --
    Bodhi - http://xn--inwestowanie-w-nieruchomoci-69e.netinvest
    .pl/

  • 168. Data: 2015-01-03 10:48:12
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-12-20 18:34, Wojciech Bancer wrote:

    > No ale taka cecha krótkich kadencji w demokracji.

    IMHO podstawowym problemem jest nie krótka kadencja, tylko brak
    możliwości rozliczenia/odwołania wybrańca (przez wyborców) przed upływem
    rzeczonej kadencji.

    Wybraniec z chwilą złożenia ślubowania staje się świętą krową,
    odpowiedzialną przed nikim (bo nawet nie przed władzami własnego
    ugrupowania politycznego), co gwarantuje mu Konstytucja.

    Gdyby wprowadzono (demokratyczne) mechanizmy pozwalające wyjeb@ć
    wybrańców (w wyniku referendów przeprowadzanych w ich okręgach
    wyborczych - jak w przypadku władz samorządowych) to IMHO są spore
    szanse, że wybrańcy zaczęliby szanować własne słowa.

    I w niebyt odszedłby scenariusz ćwiczony przed każdymi wyborami: "nikt
    Ci nie da tyle ile my Ci obiecamy".

    Piotrek

  • 169. Data: 2015-01-04 08:55:31
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyborczych - jak w przypadku władz samorządowych) to IMHO są spore
    > szanse, że wybrańcy zaczęliby szanować własne słowa.

    Ale nie dałoby się wprowadzić dyscypliny przy głosowaniach, czyli władze partii
    musiałyby negocjować z posłami, a na to żadna partia w Polsce nie pójdzie.

    pozdr

    ---
    Avast.

  • 170. Data: 2015-01-10 13:59:37