  • 1. Data: 2021-11-27 10:42:53
    Temat: Notorycznie zalewająca patologia - co można zrobić?
    Od: m...@s...com

    Witam!
    Może ktoś pomoże, mimo niskiej frekwencji...

    Mieszka sobie nade mną patologia. Taka klasyczna do bólu. Pani z
    bogatym życiorysem. Ma kuchnię nad moją kuchnią, łazienkę nad moją
    łazienką - i notorycznie mnie zalewa. Jej instalacje są w stanie tuż
    przed dezintegracją, w miejscach gdzie już się leje są podstawione
    wiaderka, których pani czasem nie zdąży w porę opróżnić, o czym ja się
    rychło dowiaduję. Pani płacze, pani przeprasza, pani gra głupa że nie
    wie jak to się stało, bo przecież rury dobre i ona nie wie skąd to
    cieknie, na chwilę się uspokaja po czym wszystko zaczyna się od nowa.

    Pytanie: co ja jej mogę zrobić? Standardowa odpowiedź (ubezpieczenie)
    niestety nie zadziała w tym konkretnym przypadku, gdyż jak coś to
    zapłacą współwłaściciele mieszkania w części którego mieszka, ja
    dostanę parę złotych, a pani spokojnie będzie zalewać mnie dalej. A ja
    chcę, żeby po prostu przestała mnie zalewać.

    Czy jest jakiś sposób, żeby w majestacie prawa dobrać się konkretnie
    do osoby która mnie zalewa? Nie chodzi mi tu o jakieś odegranie się, a
    raczej o to, żeby zmusić ją do naprawy i uporządkowania instalacji.
    Przez moment myślałem, żeby dla swojego świętego spokoju zrobić jej te
    odpływy, ale w tej konkretnej sytuacji to proszenie się o kłopoty.

    Jakieś pomysły?

    A góry dzięki i pozdrawiam!

  • 2. Data: 2021-11-27 11:01:23
    Temat: Re: Notorycznie zalewaj?ca patologia - co mo?na zrobiae?
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.11.2021 o 10:42, m...@s...com pisze:
> [...]

    > Przez moment myślałem, żeby dla swojego świętego spokoju zrobić jej te
    > odpływy, ale w tej konkretnej sytuacji to proszenie się o kłopoty.

    https://www.eporady24.pl/notoryczne_zalewanie_lazien
    ki_przez_sasiada_z_gory_co_robic,pytania,4,55,2832.h
    tml

    Takie notoryczne zalewanie może wpłynąć np. na stan instalacji
    elektrycznych, korozję instalacji gazowej itd. czyli stworzyć realne
    zagrożenie życia dla Ciebie, jak i dla pozostałych mieszkańców (innych
    mieszkań, niekoniecznie bezpośrednio zalewanych).
    Zgłosić do zarządcy/administratora budynku, do jakiegoś nadzoru
    budowlanego, straży pożarnej...
    Takie mam pomysły :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2021-11-27 11:09:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.11.2021 o 11:01, Kviat pisze:

> [...]
    > mieszkań, niekoniecznie bezpośrednio zalewanych).
    > Zgłosić do zarządcy/administratora budynku, do jakiegoś nadzoru

    Uprzedzając pytania chuj z tego wyniknie, poza tym, że jak im na
    przykład ktoś wpierdoli to będzie na ciebie.

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2021-11-27 11:13:06
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.11.2021 o 11:09, Shrek pisze:

    > Uprzedzając pytania chuj z tego wyniknie,

    Masz lepsze pomysły?

    > poza tym, że jak im na
    > przykład ktoś wpierdoli to będzie na ciebie.

    Dlaczego ktoś miałby wpierdolić strażakom?
    I dlaczego miałoby to być na mnie?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2021-11-27 11:18:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.11.2021 o 11:13, Kviat pisze:

    > Masz lepsze pomysły?

    Tak:P Przecież napisałem:P

    > Dlaczego ktoś miałby wpierdolić strażakom?
    > I dlaczego miałoby to być na mnie?

    No własnie - dlaczego strażakom:P

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2021-11-27 11:55:07
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.11.2021 o 11:18, Shrek pisze:

    > Tak:P Przecież napisałem:P

    > No własnie - dlaczego strażakom:P

    No to napisz jasno kto komu i za co wpierdoli.

  • 7. Data: 2021-11-27 12:04:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.11.2021 o 10:42, m...@s...com pisze:
    > Czy jest jakiś sposób, żeby w majestacie prawa dobrać się konkretnie
    > do osoby która mnie zalewa?

    Moim zdaniem takim właśnie rozwiązaniem jest ubezpieczenie.
    Ubezpieczyciel pokryje Twoje straty i zacznie ścigać właścicieli
    mieszkania u góry. Może i w pierwszym momencie uderzy to w niewłaściwe
    osoby, ale ostatecznie to współwłaściciele tego mieszkania muszą między
    sobą uzgodnić kto i dlaczego tam może kręcić kurkami.

    Chyba, że da się tej konkretnej osobie udowodnić działanie przestępcze,
    czyli celowe odkręcanie tych kurków. Przyznam, że byłby to precedens,
    ale może spróbować stalkingu. W końcu "nękanie", o którym mowa w art.
    190a kk niekoniecznie musi się przejawiać waleniem po drzwiach, czy
    groźbami karalnymi.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2021-11-27 12:05:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.11.2021 o 11:55, Kviat pisze:

    > No to napisz jasno kto komu i za co wpierdoli.
    > I dlaczego miałoby to być na mnie? :P

    No przecież sam to napisałeś - trzeba dopilnować, żeby ktos przez
    pomyłkę nie wpierdolił strażakom:p Trzeba na to bardzo uważać, bo
    wpierdolenie strażakom jest nielegalne.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2021-11-27 12:23:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > ale może spróbować stalkingu. W końcu "nękanie", o którym mowa w art.
    > 190a kk niekoniecznie musi się przejawiać waleniem po drzwiach, czy

    nic z tego 190kk jest przestępstwem umyślnym i kulson umorzy, bo to nie
    wynika z celu nękania a po prostu z faktu że masz doczynienia z
    patologią. A patola tak ma i nie wolno się tego czepiać, bo to obraża
    patologię i dodaje roboty organom.

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2021-11-27 14:01:06