  • 1. Data: 2006-05-15 16:02:51
    Temat: No żesz moja piwnica czy nie moja?
    Od: "Sebel" <s...@d...pl>

    Witam,
    pytanie dotyczy piwnmicy przydzielonej do lokalu mieszkalnego, którego
    jestem właścicielem.
    Nie wiem na jakich zasadach jest ta piwnica przydzielona (bo w akcie
    notarialnym jej nie mam) ale zawsze była.
    Ponieważ od wielu lat był w niej syf, ubóstwo (kruszący się cement spomiędzy
    cegieł, betonowa kurząca się podłoga) i ogólna malaria, postanowiłem ją
    wyremontować abym chętnie mógł z niej w czystości korzystać.

    Panowie remontujący, w celu wywiercenia kilkudziesięciu dziurek, przycięcia
    tego i owego, na moje polecenie podpięli się do prądu w żarówce - bo
    oczywiście żadnego gniazdka nie ma w pobliżu 50m. No i powstała afera, że
    korzystają z prądu a administracja płaci, no a przy okazji że się podłączyli
    do żarówki, a tak nie można i takie tam pierdoły - pewnie zużyli ze 2 kwh...
    może 3.

    Moje pytanie jest takie: gdzie mogę dowiedzieć się jakie mam prawa do tej
    piwnicy i czy w swojej piwnicy mogę robić remonty i czy mogę korzystać z
    "administracyjnego" prądu w takim przypadku?
    Planuję w piwnicy zrobić gniazdko elektryczne abym mógł tam raz na rok
    odkurzyć - od razu się dowiedziałem że będzie kara 150 zł.
    Chciałbym się dowiedzieć o prawnych aspektach sytuacji tego typu...

    Pozdrawiam, Seb