  • 1. Data: 2006-09-01 14:09:25
    Temat: Niezgodność towaru z umową.
    Od: b...@g...com

    Witam! Mam duży problem. Klient złozył u mnie reklamacje z tytułu
    niezgodności towaru z umową. Kupił u mnie drzwi i reklamuje
    łączenie laminatów. cyt. jego pismo: "Nadmieniam, że zgłosiłem do
    państwa reklamacje jako do sprzedawcy. W świetle przepisów państwo
    są odpowiedzialni za sprzedany produkt. Informuję, że niezgodność
    towaru z umową trwa przez okres 2 lat od wydania rzeczy. Sprzedający,
    czyli państwo nie mogą się od tej odpowiedzialności uchylić lub
    zwolnić. Zgodnie z art. 4 ust 1 ustawy z dnia 27.07.2002 o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej sprzedawca odpowiada
    za towar w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem 6
    miesięcy. Istnieje domniemanie, że niezgodność istniała w chwili
    wydania, ponieważ drzwi z reklamacji nie przyjąłem i złożyłem
    kolejną dotyczącą tej samej usterki(drzwi z pierwszej dostawy też
    nie zostały przyjęte). Klient wiedział, że ten producent wykonuje
    drzwi w takiej jakosci, widział próbki i jakość wykonania była mu
    znana.

    Czy mogę odwołać sie do tej samej ustawy:( w przypadku
    indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego
    domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada
    podanemu przez sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej kupującemu
    próbki, a także gdy nadaje się do celu określonego przez
    kupującego.

    zgodnie z art.4 ust 3 ustawy z dnia 27.07.2002 towar jest zgodny z
    umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest
    zwykle używany oraz gdy jego właściwości odpowiadają
    właściwościom cechującym towar tego rodzaju.)

  • 2. Data: 2006-09-01 14:55:14
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową.
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Witam! Mam duży problem. Klient złozył u mnie reklamacje z tytułu
    >niezgodności towaru z umową. Kupił u mnie drzwi i reklamuje
    >łączenie laminatów

    jak mineło 6 miesiecy to klient musi udowodnic, ze w momencie zakupu towar był
    niezgodny z umową

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-09-01 17:40:09
    Temat: Re: Niezgodno?ć towaru z umow?.
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "gasper" <g...@p...comp> napisał:

    >jak mineło 6 miesiecy to klient musi udowodnic, ze w momencie zakupu towar był
    >niezgodny z umową
    W ustawie nie wspomina się nt. dowodów. Po prostu po 6 m-cach wada się
    dopiero ujawniła i NIE uważa się, że istniała w dniu zakupu. Tyle i
    tylko tyle - nic klient nie ma udowadniać.

    --
    Artur Golański

  • 4. Data: 2006-09-01 23:03:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.09.2006 b...@g...com <b...@g...com> napisał/a:
    > za towar w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem 6
    > miesięcy. Istnieje domniemanie, że niezgodność istniała w chwili

    Upłynęło te 6 mesięcy?

> [...]
    > nie zostały przyjęte). Klient wiedział, że ten producent wykonuje
    > drzwi w takiej jakosci, widział próbki i jakość wykonania była mu

    Napisz konkretnie czego sprawa dotyczy i o co właściwie chodzi. Bez tego
    trudno się odnieść bo dalej zacytowałeś coś jakby z innej beczki.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2006-09-02 08:39:20
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał >
    > W ustawie nie wspomina się nt. dowodów. Po prostu po 6 m-cach wada się
    > dopiero ujawniła i NIE uważa się, że istniała w dniu zakupu. Tyle i
    > tylko tyle - nic klient nie ma udowadniać.

    Jeżeli niezgodność miałaby nie istnieć w dniu zakupu, to nie ma przesłanki
    by uznać reklamację za zasadną.
    EWa

  • 6. Data: 2006-09-02 09:16:43
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Artur Golanski napisał(a):
    > W ustawie nie wspomina się nt. dowodów.

    kodeks cywilny

    > Po prostu po 6 m-cach wada się
    > dopiero ujawniła i NIE uważa się, że istniała w dniu zakupu. Tyle i
    > tylko tyle - nic klient nie ma udowadniać.

    w razie sporu (przed sądem) musi udowodnić

    KG

  • 7. Data: 2006-09-02 10:36:25
    Od: "art409" <a...@w...pl>

    > kodeks cywilny

    nie rozumiem jeslli klient zeklamuje z tytulu niezgodnosci to co ma kodeks
    cywilny do tego?

  • 8. Data: 2006-09-02 11:23:40
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał:

    >w razie sporu (przed sądem) musi udowodnić
    Jaki spór masz na myśli? Bo fakt, że wada uwidoczniła się po upływie
    6 m-cy nie zwalnia sprzedawcy od odpowiedzialności za nią.

    --
    Artur Golański

  • 9. Data: 2006-09-02 11:46:01
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Jaki spór masz na myśli? Bo fakt, że wada uwidoczniła się po upływie
    > 6 m-cy nie zwalnia sprzedawcy od odpowiedzialności za nią.

    Ale po upływie 6 m-cy sprzedawca może reklamację oddalić pod byle pozorem i
    ciężar udowodnienia, że niezgodność tkwiła w towarze już w dniu zakupu,
    spada na klienta.

    EWa

  • 10. Data: 2006-09-02 12:21:50
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Ero Walensdorf napisał(a):
> [...]
    > ciężar udowodnienia, że niezgodność tkwiła w towarze już w dniu zakupu,

    Masz rację. Tak samo, jak kredytobiorca może nie spłacać kredytu i to
    bank będzie musiał odowodnić, że on ten kredyt wziął. Tylko czy jest to
    powód, aby nie spłacać długów? Czy jest to powód, aby nie uznawać
    reklamacji? Nie, ponieważ przed sądem sprzedawca by przegrał.

    Fakt uznania reklamacji zależy od tego, czy wada istotnie tkwiła w
    momencie zakupu, a nie, czy klient udowodnił jej istnienie w tamtym
    czasie w trakcie składania reklamacji.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz