  • 11. Data: 2003-01-14 04:06:18
    Temat: Re: Niepłatny pierwszy dzien zwolnienia lekarskiego, aby na pewno tylko jeden?
    Od: Marcin Cenkier <l...@m...sig>

    Karol wrote:
    > A pracodawca sknera sam z siebie nie chce zaplacic?

    Urzędy Skarbowe się ostatnio bardzo zaktywizowały, kontrolowali naszą
    firme dość gruntownie "w poszukiawniu straconego podatku"...
    Przyczepiali się min. do kosztów uzyskania przychodów i innych jeszcze
    bardziej kosmicznych rzeczy. Dlatego, jeśli informacja ZUS twierdzi, że
    to dwa oddzielne zwolnienia, chcą dla świętego spokoju tak przyjąć w
    obawie przed następną kontrolą.

    --
    Greetings, [mail to mcenkier at poczta fm]
    Marcin Cenkier "Let's assume that there's only one truth."

  • 12. Data: 2003-01-14 04:15:33
    Od: Marcin Cenkier <l...@m...sig>

    Beata wrote:
    > Nie widzę tu problemów interpretacyjnych ale rzeczywiście powstał jakiś
    > idiotyczny spór. Jeśli chodzi o stanowisko MPiPS to trudno powiedzieć że to
    > dokument - ale zobacz w Służbie Pracowniczej (czyli miesieczniku MPiPS) nr
    > 11/2002 str. 12 tekst autorstwa Pani Krystyny Tymorek z Ministerstwa.

    Super, to chyba to! Tylko, kurka wodna, nigdzie nie moge tego znależć w
    necie.... Może ktoś ma to pod ręką?

  • 13. Data: 2003-01-14 06:42:00
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Cenkier" <l...@m...sig> napisał w wiadomości

> [...]
    > bardziej kosmicznych rzeczy. Dlatego, jeśli informacja ZUS twierdzi, że
    > to dwa oddzielne zwolnienia, chcą dla świętego spokoju tak przyjąć w

    Sknery i do tego strachliwe.
    Wydawalo mi sie, ze jest to przepis, ktory daje prawo (a nie nakazuje) nie
    zaplacic za pierwszy dzien.
    Juz w prasie pojawily sie informacje, ze sa firmy, ktore placa za pierwszy
    dzien (same z siebie, a nie z ZUSu), po to zeby pracownicy nie wydluzali
    niepotrzebnie zwolnien.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 14. Data: 2003-01-14 12:28:39
    Od: "Beata" <b...@o...pl>

    Użytkownik Marcin Cenkier <l...@m...sig> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b002t5$2gp$...@s...man.poznan.pl...
    nr

    > Super, to chyba to! Tylko, kurka wodna, nigdzie nie moge tego znależć w
    > necie.... Może ktoś ma to pod ręką?

    Niestety z tego co mi wiadomo w necie tego nie znajdziesz. Tylko forma
    papierowa. W wolnej chwili spróbuję zeskanować. Beata

  • 15. Data: 2003-01-14 18:36:12
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Cenkier" <l...@m...sig> napisał w wiadomości

    > Dlatego, jeśli informacja ZUS twierdzi, że
    > to dwa oddzielne zwolnienia, chcą dla świętego spokoju tak przyjąć w
    > obawie przed następną kontrolą.

    ZUS ma akurat "zus" do tego. Przepis nie dotyczy ubezpieczen chorobowych.
    A pracodawca ma prawo zaplacic Ci wiecej.
    Inna kwestia, to zla intepretacja przepisu przez Twojego pracodawce.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 16. Data: 2003-01-14 21:17:23
    Od: Marcin Cenkier <l...@m...sig>

    Beata wrote:

    > Niestety z tego co mi wiadomo w necie tego nie znajdziesz. Tylko forma
    > papierowa. W wolnej chwili spróbuję zeskanować. Beata

    Byłbym bardzo wdzięczny.

  • 17. Data: 2003-01-15 13:39:46
    Od: Marcin Cenkier <l...@m...sig>

    Ha! Pracodawca w końcu przystał na opcję (3), czyli że nie mam ani
    jednego dnia bezpłatnego! Dziękuje wszystkim za wsparcie informacyjne,
    jeśli Beata znajdzie czas na zeskanowanie artykułu ze "Służby
    Pracowniczej" nr 11/2002 str. 12 tekst autorstwa Pani Krystyny Tymorek z
    Ministerstwa, to może się on tu pojawi i będzie pomocą dla osób, którym
    pracodawca będzie chciał coś uszczknąć.

    Jeszcze raz dzięki :)

  • 18. Data: 2003-01-15 15:10:48
    Od: "Beata" <b...@o...pl>

    Użytkownik Marcin Cenkier <l...@m...sig> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b01up0$gju$...@s...man.poznan.pl...

    > Byłbym bardzo wdzięczny.

    Zeskanowałam większość ale daję tu tylko to co dotyczy tego problemu.

    Służba Pracownicza 2002/11/str.12-13, Krystyna Tymorek MPiPS

    ZMIANY W WYNAGRODZENIU ZA CZAS CHOROBY
    "Pracownik zachowuje prawo (zgodnie z art. 92 k.p.) do wynagrodzenia,
    finansowanego przez pracodawcę za czas niezdolności do pracy wskutek choroby
    trwającej łącznie do 35 dni w roku kalendarzowym; ten wymiar będzie
    obowiązywał do dnia 31 grudnia 2002 r., natomiast od dnia 1 stycznia 2003 r.
    wymiar ten będzie wynosił 33 dni w roku kalendarzowym.
    Poczynając od dnia 1 stycznia 2003 r. - zgodnie z art. 92 § 11
    znowelizowanego kodeksu pracy -> w pierwszym dniu każdego okresu
    niezdolności do pracy wskutek choroby trwającej nie dłużej niż 6 dni
    pracownik nie zachowuje prawa do wynagrodzenia za czas choroby. Jednakże w
    przypadkach, w których bezpośrednio (bez jednego dnia przerwy po okresie
    zwolnienia lekarskiego trwającego nie dłużej
    niz 6 dni zostanie wystawione kolejne zwolnienie lekarskie, dokumentujące,
    wspólnie z pierwszym zwolnieniem, okres niezdolności do pracy trwającej
    łącznie dłużej niż 6 dni - nie należy stosować zasady wyrażonej w powyższym
    przepisie; należy wiec, w takim przypadku, wypłacić wynagrodzenie za
    wszystkie dni choroby orzeczone w tych zwolnieniach lekarskich....."

    Pozdrawiam Beata

  • 19. Data: 2003-01-18 20:56:49
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    Nie ma znaczenia kod choroby.
    Czyli:
    - zachorowales na grype i dostales zwolnienie np. od czwartku do wtorku (6
    dni)
    - we wtorek idziesz do lekarza na kontrole - i grypy ani sladu, ale masz
    zatrucie pokarmowe i sraczke - 3 dni zwolnienia (sroda, czwartek, piatek)
    razem jestes CIAGLE na zwolnieniu 9 dni i zaden nie jest bezplatny.

    UWAGA. W ciaglosc zwolnienia wlicza sie tez dni wolne od pracy (niedziela).
    Czyli:
    Ide w poniedzialek do lekarza - grypa, zwolnienie od poniedzialku do piatku
    (5 dni).
    O sobote i niedziele sie nie martwie, bo i tak wolne.
    W poniedzialek dalej zle sie czuje i ide do lekarza - dodatkowe 3 dni
    zwolnienia.
    Sa to jednak DWA zwolnienia bo nie ma ciaglosci (trzeba bylo isc do lekarza
    ponownie w piatek!) i nieplatne sa dwa dni.

    Pozdrawiam
    Jarek