  • 1. Data: 2005-10-08 21:00:50
    Temat: Logika w prawie
    Od: "Maciej \(pl\)" <m...@w...pl>

    Hej,
    czy ktoś z Was spotkał sie z programem wspierającym
    wnioskowanie w logice w celu ustalenia prawdy tudzież nieprawdy zeznającego
    ?

    Głośne było użycie przez krakowską prokuraturę programu do wyszukiwania
    powiązań w związku ze sprawą ks. ds. PKN Orlen - czegoś podobnego poszukuję.

    I jeszcze kwestia, czy ktoś z grupowiczów byłby zainteresowany takim
    oprogramowaniem - byłbym wówczas zainteresowany Waszymi oczekiwaniami co do
    takiego oprogramowania.

    pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2005-10-08 21:48:33
    Temat: Re: Logika w prawie
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    Maciej (pl) <di9c1q$j44$1@inews.gazeta.pl> Saturday 08 of October 2005 23:00

    > I jeszcze kwestia, czy ktoś z grupowiczów byłby zainteresowany takim
    > oprogramowaniem - byłbym wówczas zainteresowany Waszymi oczekiwaniami co
    > do takiego oprogramowania.

    Chciałbyś taki program napisać? Mogę pomóc jakby coś, od razu profesjonalnie
    (wersja i na win32 i na linuxa, ładnie z oprawą graficzną) jakby coś - pisz
    na priv rafal (w domenie) raf256 . com .

    --
    Rafał Maj

  • 3. Data: 2005-10-08 21:52:41
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > (wersja i na win32

    na ten "lamerski" system ? :-) Chcialbym abys sie usosunkowal do 2 ostanich
    postow w watku wiesz jakim na lang.c :-)

    P.

    ps.
    tu wariograf a nie oprogramowanie by sie przydalo.

  • 4. Data: 2005-10-08 21:56:35
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    Przemek R... <di9f39$13b$1@inews.gazeta.pl> Saturday 08 of October 2005
    23:52

    > na ten "lamerski" system ? :-) Chcialbym abys sie usosunkowal do 2
    > ostanich postow w watku wiesz jakim na lang.c :-)

    System dla lamerów, myślę że 99% prawników to lamerzy w kwestii obsługi
    komputera (tak jak 99% programistów to lamerzy w kwestiach prawnych)

    > ps.
    > tu wariograf a nie oprogramowanie by sie przydalo.

    AI do analizy odczytów wariografu ;)

    Swoją drogą, w końcu w PL wariograf jest dowodem w sądzie?

    --
    Rafał Maj

  • 5. Data: 2005-10-08 23:31:18
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > System dla lamerów, myślę że 99% prawników to lamerzy w kwestii obsługi
    > komputera (tak jak 99% programistów to lamerzy w kwestiach prawnych)

    no to nie swiadczy o lamerstwie windowsa tylkoo proffesionalizmie skoro
    nawet dla takich ludzi robi ulatiwienia :-)

    > AI do analizy odczytów wariografu ;)

    wariograf pokazuje czy czlowiek przy odpowiednich pytaniach klamie
    (pokazujac odczyty roznych funkcji ciala)
    przytym zadnych tetsow sie nie robi

    > Swoją drogą, w końcu w PL wariograf jest dowodem w sądzie?

    jest dopuszczalne od pewnego czasu ale niestety nie wymagalne. A
    zdecydowanie lepiej jest wypuscic na
    podstawie wadliwego dzialania wariografu przestepce niz zmknac niewinnego
    czlowieka na podstawqie pustych zeznan
    (co jest zreszta sprezczne z zdaniem sad najwyzszego - ktos zapodal
    odpowiednie "wyroki" , zeznanie jest wtedy cos warte jezlei
    jest potwiredzone maerialnymi dowodami.)

    P.

  • 6. Data: 2005-10-09 07:29:31
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Przemek R... wrote:

    > zdecydowanie lepiej jest wypuscic na
    > podstawie wadliwego dzialania wariografu przestepce niz zmknac niewinnego
    > czlowieka na podstawqie pustych zeznan

    A dlaczego w twojej wypowiedzi wariograf stoi po stronie "wypuścić
    winnego" a nie "zamknąć niewinnego" ? Równie prawdziwe jest zdanie:

    Zdecydowanie lepiej jest wypuścić na podstawie fałszywego zeznania
    przestępcę niż zamknąć niewinnego człowieka na podstawie pomyłki wariografu.

  • 7. Data: 2005-10-09 09:54:49
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Zdecydowanie lepiej jest wypuścić na podstawie fałszywego zeznania
    > przestępcę niż zamknąć niewinnego człowieka na podstawie pomyłki

    na jedno wychodzi

    P.

  • 8. Data: 2005-10-09 12:08:43
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Przemek R... wrote:
    > wariograf pokazuje czy czlowiek przy odpowiednich pytaniach klamie
    > (pokazujac odczyty roznych funkcji ciala)
    > przytym zadnych tetsow sie nie robi

    nie.

    z odczytow wariografu mozna odczytac jak bardzo sie denerwujesz przy
    odpowiadaniu (to tez uproszczenie, ale duzo bardziej trafne).

    dlatego pozytywny (czy tez moze negatywny, kwestia nazewnictwa) wynik
    przy pytaniu jedynie sugeruje, ze ktos moze cos krecic.

    gacek

  • 9. Data: 2005-10-09 14:07:23
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    gacek <dib1c2$ko9$1@news.task.gda.pl> Sunday 09 of October 2005 14:08

    > dlatego pozytywny (czy tez moze negatywny, kwestia nazewnictwa) wynik
    > przy pytaniu jedynie sugeruje, ze ktos moze cos krecic.

    Z drugiej strony odczyt "spokojny" może oznaczać umiejętności aktorskie...

    --
    Rafał Maj

  • 10. Data: 2005-10-09 14:18:51
    Od: "Przemysław Rokicki" <p...@N...gazeta.pl>

    gacek <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > dlatego pozytywny (czy tez moze negatywny, kwestia nazewnictwa) wynik
    > przy pytaniu jedynie sugeruje, ze ktos moze cos krecic.

    widzisz sprzecznosc z moim bo ja nie.

    P.