  • 1. Data: 2008-07-07 10:16:34
    Temat: Legalizacja gaśnicy samochodowej - czy trzeba ją mieć ?
    Od: qnick <r...@w...op.pl>

    Czy jest jakiś przepis mówiący o tym że gaśnica ma być legalizowana w
    samochodzie osobowym ?

    Bo na pewno nie wynika to z:

    1) Dz.U.2003.32.262
    2) Dz.U.2003.227.225
    Tam jest tylko napisane że ma mieć gaśnice ale nie pisze że ma być
    legalizowana.
    W związku z tym pytanie jak policjant się przyczepi o brak legalizacji
    to mogę mu grzecznie podziękować za zwrócenie mi uwagi ale mandatu nie
    przyjmę bo niby dlaczego jak nie pisze że ma mieć legalizacje.
    Pomijam oczywiście fakt że warto mieć sprawną gaśnicę
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-07-07 10:27:36
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Czy jest jakiś przepis mówiący o tym że gaśnica ma być legalizowana w
    > samochodzie osobowym ?

    nie. Wystarczy ze ja masz.

    Pozdr

  • 3. Data: 2008-07-07 10:34:18
    Od: "M" <n...@f...de>

    Tak dlatego że musi być sprawna

  • 4. Data: 2008-07-07 10:41:31
    Od: qnick <r...@w...op.pl>

    M pisze:

    > Tak dlatego ?e musi byae sprawna

    Pomijam fakt sprawności gaśnicy bo wiadomo że musi być sprawna tylko czy
    jest zapis w przepisach mówiący o konieczności legalizacji jej

  • 5. Data: 2008-07-07 10:50:20
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Tak dlatego że musi być sprawna

    a taka bez naklejki z legalizacja nie moze byc sprawna?? Ciekawe...

    Pozdr

  • 6. Data: 2008-07-07 10:51:33
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    M pisze:

    > Tak dlatego że musi być sprawna

    Nie, dlatego że musi być sprawna (a nie legalizowana).

  • 7. Data: 2008-07-07 10:51:55
    Od: "kw" <k...@i...pl>

    "M" <n...@f...de> napisał w wiadomości news:g4srfi$qjk$1@news.onet.pl...

    > Tak dlatego że musi być sprawna

    http://www.motofakty.pl/artykul/co_z_gasnica_w_samoc
    hodzie.html

    k.

  • 8. Data: 2008-07-07 10:57:03
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "qnick" <r...@w...op.pl> napisał w wiadomości

    > Pomijam fakt sprawności gaśnicy bo wiadomo że musi być sprawna tylko czy
    > jest zapis w przepisach mówiący o konieczności legalizacji jej

    Przepisy Ustawy o ochronie p-poż mówią m.in o obiektach, budynkach,
    środowisku, terenie itp.itd. Wówczas w/g przepisów wymienionej ustawy na
    osoby fizyczne nakłada się obowiązek posiadania sprawnego sprzętu p-poż i
    poddawaniu go okresowej konserwacji czyli to można uznać za legalizację, bo
    fachowiec przyczepi jakiś papierek, że jest sprawna.. O szczegółach nie
    piszę.
    --
    Maluch

  • 9. Data: 2008-07-07 11:02:20
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 7 Lip, 12:27, "Scyzoryk" <g...@i...pl> wrote:

    > nie. Wystarczy ze ja masz.

    Nie wystarczy miec, gasnica musi byc sprawna. Dodam, ze sprawnosc nie
    ma zadnego zwiazku z legalizacja :)

  • 10. Data: 2008-07-07 11:12:53
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'qnick'
    Wpis z dnia 07-07-2008:

    > W związku z tym pytanie jak policjant się przyczepi o brak legalizacji
    > to mogę mu grzecznie podziękować za zwrócenie mi uwagi ale mandatu nie
    > przyjmę bo niby dlaczego jak nie pisze że ma mieć legalizacje.

    A to wtedy pan policjant wystawi Ci mandat tak czy inaczej. Uzna, że masz
    łyse opony, że brudną szybę, że krzywy uśmiech czy co tam jeszcze mu
    fantazja podpowie.

    A z legalizacją jest podobnie jak z wieloma innymi papierkami - przy
    przyjęciu do pracy, nawet jak jesteś zdrowy, to musisz mieć kwitek od
    lekarza, że jesteś zdrowy. Dochody przy staraniu się o kredyt też musisz
    UDOKUENTOWAĆ, nie wystarczy, że powiesz w banku, że zarabiasz 80 tys
    miesiecznie.

    Ale formalnie rzecz biorąc, tak jak wszyscy piszą - masz mieć sprawną
    gaśniecę i powinieneś to udowodnić. Mandat dostaniesz za to, że nie jesteś
    w stanie udowodnć, że wozisz sprawną gaśnicę. Chyba, że zademonstrujesz (a
    mandat dostaniesz tuż po pokazie, za brak sprawnej gaśnicy). :)

    --
    TomaSz.
    http://www.kociezycie.net