  • 61. Data: 2009-10-12 09:57:02
    Temat: Re: Laska korzystała z mojego kompa, a teraz zrobila mi sprawe...
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sat, 10 Oct 2009 20:02:26 +0200, ===Tomy=== napisał(a):

    > Sugerujesz, że posiadając loginy i wszelkie namiary na konto możesz
    > swobodnie je użytkować nawet po ustaniu stosunku pracy?

    To właśnie zależy jak się umówiono - nieprawdaż?
    Samo rozwiązanie stosunku pracy nie musi oznaczać "braku użytkowania" konta
    pocztowego "firmowego". Bo jako pracodawca mam gest i pozwalam byłym
    pracownikom na użytkowanie adresu który użytkowali w trakcie łączącego nas
    stosunku pracy.

    > Konto było darmowe, zarejestrowane na dziewczynę,

    potrafi wykazać ta dziewczyna że konto (przykładowo)
    a...@g...com - jest jej?

    > to Ona była adresatem wiadomości (wszelakiej maści treść e-mailowa). To Ona
    > była prawowitym użytkownikiem

    Nasz pytający teraz "zmienia zdanie" i oświadcza że on założył to konto i
    że on z niego korzystał i należało do niego. dziewczyna po odrzuceniu jej
    amorów przez pytającego, chce się zemścić i wymyśli bajeczkę że konto
    mejlowe na gmailu jest jej.
    Niech to ona teraz udowodnia że konto "a...@g...com"
    należało do niej i była jego wyłącznym użytkownikiem :))))))))))

    > własnością autora wątku. Wykorzystując swój komputer i zapisane hasła oraz
    > zawartość cookies przeglądarki przeglądał zawartość treści otrzymywanych na
    > konto i wysyłanych z konta, tymsamym ostatecznie je kasując.
    > Złamał art 267. KK § 1 i 2. Koniec i kropka.

    :))))
    Ale jest szypki chopie :)
    Lepszy od Salomona :))))
    Powiedz teraz bystrzacho, kto mówi prawdę że konto jest jego:
    - chłopak który je założył, użytkował (logi wskazują na jego IP) i któy
    twierdzi że jest to konto jego,
    - czy też dziewczyny która mówi że konto jest jej, ale nie wie jak się to
    obsługuje.
    Kto mówi prawdę, a kto kłamie? :))))

  • 62. Data: 2009-10-12 14:24:21
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Artur M. Piwko" napisał:
    > Szyfrowanie loginu... to nowość na rynku. Chyba, że chodzi Ci
    > o szyfrowanie transmisji. Jeśli tak to się mylisz. "Gmail szyfruje loginy
    > i hasła".

    pewnie jest kilka skrzynek co to robią, w każdym razie ja kiedyś to
    sprawdzałem, bo nie mogłem uwierzyć w tą zabawę z wymyślaniem
    skomplikowanych loginów i haseł podczas gdy wszystko jest jawnie, wraz z
    treścią korespondencji wysyłąne po łączach, być może gmail daje możliwość
    szyfrowania, nie wiem, ale też nie wiem jaki jest to poziom szyfrowasnia,
    musiał bym sprawdzić a mi sie nie chce, zresztą tak czy siak właściciel
    serwera ma zawsze pełny dostęp to twojej poczyt!:O)

    > Ja używam darmowego a szyfruję/podpisuję treść
    > wiadomości. Jak ja to robię sam nie wiem...

    skoro nie wiesz jak to skąd wiesz że?:O)

  • 63. Data: 2009-10-12 14:41:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Oct 2009, AdamS wrote:

> [...]
    [...]
    > A dlaczego nie przyjąć że skoro twój komputer, twoje IP to i twoje konto
    > pocztowe skoro sam je załozyłeś i wymysliłeś hasło?

    Przy zakładaniu konta podaje się dane.
    Jeśli nie był to sławny numer na "Prawo Jazdy" (najczęściej karany
    polski kierowca, bodaj w Irlandii, jakiś zapisek z wyróżnieniem
    na igo nobla za to poszedł :)) ani inny "Miś Puchatek, zam. Las",
    to sprawa jest jasne: tego, czyje dane podali.
    Trudno będzie obronić inną "intencję".

    pzdr, Gotfryd

  • 64. Data: 2009-10-12 22:28:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-10-12, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
> [...]
    > na igo nobla za to poszedł :)) ani inny "Miś Puchatek, zam. Las",
    > to sprawa jest jasne: tego, czyje dane podali.

    Mam niepokojące przeczucie, że odsetek osób ograniczających się do
    podania pseudonimu jest dużo większy, niż podających dane umożliwiające
    identyfikację osoby w oderwaniu od komputera.

    --
    Marcin

  • 65. Data: 2009-10-13 08:42:29
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Papa Smerf pisze:

    > nie ma co się podniecać darmowymi kontami, przecież one nawet nie
    > szyfrują loginów i haseł, ani terści korespondencji, wszystko jest
    > jawne!!!!

    Zdaje ci się. Zwłaszcza w przypadku GMaila, tam włączenie SSL do pop3 i
    SMTP jest obowiązkowe. Podobnie jak SSL przy korzystaniu przez WWW.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 66. Data: 2009-10-13 08:44:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Papa Smerf pisze:
    > pewnie jest kilka skrzynek co to robią,

    Obecnie już wszystkie popularne.

> [...]
    > treścią korespondencji wysyłąne po łączach, być może gmail daje
    > możliwość szyfrowania, nie wiem, ale też nie wiem jaki jest to poziom

    Normalny SSL, standard.

    > musiał bym sprawdzić a mi sie nie chce, zresztą tak czy
    > siak właściciel serwera ma zawsze pełny dostęp to twojej poczyt!:O)

    Nie zawsze.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 67. Data: 2009-10-14 17:29:16
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> napisał w wiadomości

    > Myślę, że w świetle sytuacji, że ktoś z kims się rozstaje i nie żyje w
    > bliskiej relacji przez dwa lata (zakładam, że niedawno miało miejsce owo
    > logowanie) jest dość twardym faktem pozwalającym przypuszczać, że ona
    > już go nie upoważniała do sprawdzania prywarnej poczty. Poza tym, jak
    > się domyślam, takie upoważnienie do sprawdzania nigdy nie istniało,
    > jedyne do czego go upoważniła to założenie konta.

    Inna sprawa, że "laska" mogła w bardzo prosty sposób odebrać te
    uprawnienia zmieniając hasło.
    Jeśli i takiego "trudu" nie podjęła, zasadne wydaje się przypuszczać, że
    uprawnień tych nie starała się cofnąć
    w żadnej formie, którą udało by się z łatwością udowodnić, a w Polsce na
    szczęście obowiązuje
    jeszcze domniemanie niewinności.