  • 81. Data: 2024-03-21 12:55:53
    Temat: Re: Konsekwencje strzelaniny w Oxford High School (US) dla rodziców zabójcy.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Mar 2024 12:43:31 +0100, Kviat wrote:

    > Nadal dyskutujemy o nauce strzelania z broni palnej dzieci, czy już nie?

    A co to "dziecko"? 5 lat, 7, 10, 13, 15, 17, 18?

    Poza tym czy dla twoich tez to jakaś różnica w jakim wieku dziecko
    trafi na strzelnicę ?

    https://www.youtube.com/watch?v=CkSyrapvjwU

    a to zły nauczyciel był.

    https://www.youtube.com/watch?v=60BIq75BEAI

    ... przyjemność, czy pieniądze ... na przyjemnosci ... np na nową broń
    :-)

    J.

  • 82. Data: 2024-03-21 16:34:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2024 o 09:24, Kviat pisze:

    > Czyli zaczynasz widzieć różnicę pomiędzy incydentalnym postrzelaniem na
    > strzelnicy

    Super - widzę że ty też w końcu dostrzegłeś:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 83. Data: 2024-03-21 16:35:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2024 o 10:12, J.F pisze:

    > Frajda z prowadzenia czolgu jest znacznie większa niz z przejechania
    > się jako pasażer :-)

    Zapewne. Powiem ci w tajemnicy że choć "kierowcą kurwa był on i żadnemi
    innemu chujowi miał nie dawać", to też pokierowałem:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 84. Data: 2024-03-21 17:06:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Mar 2024 16:35:42 +0100, Shrek wrote:

    > Zapewne. Powiem ci w tajemnicy że choć "kierowcą kurwa był on i żadnemi
    > innemu chujowi miał nie dawać", to też pokierowałem:P

    Zależy gdzie - w cywilu czy w wojsku

    https://www.youtube.com/watch?v=fc3qeAuxeuo

    J.

  • 85. Data: 2024-03-21 17:19:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2024 o 17:06, J.F pisze:

    > Zależy gdzie - w cywilu czy w wojsku

    W cywilu.

    > https://www.youtube.com/watch?v=fc3qeAuxeuo

    Do tego nawiązywałem.

    Tak czy inaczej - przejechałem się czołgiem i nie spowodowało to u mnie
    przemożnej chęci do urządzania placu niebiańskiego spokoju tudzież
    strzelania z armaty po ludziach:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 86. Data: 2024-03-21 19:05:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Mar 2024 17:19:38 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    >
    > Tak czy inaczej - przejechałem się czołgiem i nie spowodowało to u mnie
    > przemożnej chęci do urządzania placu niebiańskiego spokoju tudzież

    Ale jakby tak PiS jeszcze 4 lata rządził ?:-)

    A prawda - nie masz czołgu :-)

    J.

  • 87. Data: 2024-03-21 22:26:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2024 o 19:05, J.F pisze:

    > Ale jakby tak PiS jeszcze 4 lata rządził ?:-)
    >
    > A prawda - nie masz czołgu :-)

    Buldożer można zespawać:P Teciaka też można było kilka lat temu kupić.
    Teraz chyba już popyt się zwiększył:P Ale w sumie to powinni zakazać
    dzieciom patrzenia na ciężarówki:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 88. Data: 2024-03-22 00:08:15
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.03.2024 o 10:06, J.F pisze:
> [...]
    15548,szkoly-beda-uczyc-dzieci-strzelac-sprawa-jest-
    kontrowersyjna.html

    > Tak czy inaczej - szkoła go nie ma. Może zatrudnic, ale nie ma.
    > Nawiasem mówiąc - wydaje mi się, ze dawno temu jakies strzelnice w
    > szkołach były, i niektóre miały kbks czy wiatrówki na stanie
    > i zajęcia ze strzelania w ramach PO. Ale mogły byc lata 50-te czy 60.

    W 80-tych były.

  • 89. Data: 2024-03-22 00:30:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-21, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > IMHO się mylisz. Nasza PiSowska prawica ma w genach "patriotyzm" i to
    > taki zblizony do hasła "Bóg, Honor, Ojczyzna".
    >
    > I im te strzelnice po prostu pasują do koncepcji uczenia przyszłych
    > obrońców ojczyzny, ale widać jakoś mało istotne, bo ile powstało - 10
    > sie znajdzie w całym kraju?
    >
    > Tradycyjna prawica może i ma inklinację do broni, bo to trzeba się
    > bronić przed nowym, lewakami, komuchami i związkami zawodowymi :-)

    Prawda MZ jest gdzies po środku. Te strzelnice są potrzebne do
    strzelania i zabawy z bronią, nie samej koncepcji. Te wszystkie ruchy
    nacjonalistyczne bazują MZ w bardzo istotnym stopniu na kompleksach i
    zabawa z bronią jest jakąś kompensacją tych kompleksów. Są środowiska z
    różnymi deficytami (zasobność, edukacja) gdzie dużo łatwiej być
    nacjonalistą z gębą pełną Polski Walczącej, fałszywego patriotyzmu i
    podobnych, niż odnaleźć się jako równorzędny partner w liberalnym
    społeczeństwie europejskim. Pis, nie mówiąc juz o skrajnie
    nacjonalistycznych frakcjac,h jedzie właśnie na takich kompleksach, bo to
    daje tym zmariginalizowanym przez liberałów grupom poczucie własnej
    wartości, a tej każdy potrzebuje.

    Z tym, że w wariancie skrajnym, o którym tu dyskutujemy, cały czas jest
    to MZ margines, a kontrola tego marginesu powinna się odbywać przez
    edukacje i właśnie brak marginalizacji np. ekonomicznej części
    społeczeństwa, nie przez zakaz publicznych strzelnic (bo w końcu możemy
    i pójść tak daleko).

    > A może pełnoletnie społeczeństwo chce większego dostępu do broni?
    > Demokracja panie, taki lewicowy wynalazek.

    Dlatego wysiłek powinien iść w edukacje, mądrą inżynierię społeczną, nie
    zakazy. Zakazac łatwo, ale zakaz to wyłącznie leczenie objawowe.

    > Z drugiej strony ... patrz na Ukrainę ... może przydałoby się jakies
    > powszechne przeszkolenie wojskowe. Miesiąc, dwa ...
    > Ludzie tego akurat raczej nie chcą, przynajmniej niektórzy,
    > ale może władza powinna wymusić.

    Nie temat na tę grupe, ale mocno zastanawia mnie tegotygniowa, bardzo
    intensywna narracja w prasie o mozliwym ataku rosji na NATO i to w ciagu
    najbliższych paru lat. Łańcuchowy efekt medialny nosnym tematem, czy
    ktoś próbuje coś ugrać?

    --
    Marcin

  • 90. Data: 2024-03-22 00:31:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-21, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > szkołach były, i niektóre miały kbks czy wiatrówki na stanie
    > i zajęcia ze strzelania w ramach PO. Ale mogły byc lata 50-te czy 60.

    Tez mi się wydaje, że bywały. Ja z kbksu strzelałem na strzelnicy tzw.
    przyzakładowej. Teraz pewnie trudniej m.in. dlatego, ze trudniej
    zabezpieczyć zgodnie z przepisami.

    --
    Marcin