  • 1. Data: 2004-10-15 11:52:04
    Temat: Komornik zajął wynagrodzenie - POMOCY !!!
    Od: "Maciek" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!
    Dostałem nakaz od komornika do zapłaty. Jak to od komornika.. Jednak sytuacja
    wydaje mi się dziwna. Wierzycielem jest spół. mieszk.,w której to są
    zaległości za czynsz. Nie jestem właścicielem mieszkania, mało tego, nie
    mieszkam tam od lat, jednak jestem tam zameldowany na stałe. Na jakiej
    podstawie sąd wydał nakaz zapłaty? Mam płacić za mieszkanie, do którego nie
    mam prawa? Gdyby było moje, to bym je sprzedał,ale nie mogę tego zrobić,bo nie
    jestem właściecielem :(( O co tu chodzi???
    Dodam, że właścicielem jest żyjąca mama.
    Co z tym zrobić? Proszę o pomoc..
    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2004-10-15 15:24:12
    Temat: Re: Komornik zajął wynagrodzenie - POMOCY !!!
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 15 Oct 2004 11:52:04 +0000 (UTC), Maciek naskrobał(a):

> [...]
    > mam prawa? Gdyby było moje, to bym je sprzedał,ale nie mogę tego zrobić,bo nie
    > jestem właściecielem :(( O co tu chodzi???

    O co chodzi pisze jak byk w wyroku który dostałeś - tutaj wróżek nie ma
    niestety.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-10-15 22:13:00
    Od: "Jofi Lopoo" <j...@W...gazeta.pl>

    > O co chodzi pisze jak byk w wyroku który dostałeś - tutaj wróżek nie ma
    > niestety.

    Z pewnych przyczyn nie widziałem jeszcze wyroku, jednak już wiem, chodzi o art
    688 kc. W jaki sposób mam się bronić skoro nie mieszkałem w tym lokalu od 10
    lat, byłem tylko tam zameldowany...

  • 4. Data: 2004-10-16 08:46:33
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jofi Lopoo" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > art
    > 688 kc. W jaki sposób mam się bronić skoro nie mieszkałem w tym lokalu od

    jedna zasada jak sie odbiera korespondencje z sądu to się ja czyta od nakazu
    zapłaty mozna było sie odwołać i wyjasniać a tak jest przyjęte stąd wszczęta
    egzekucja . mozna wtedy było uzasadniać nie zamiesziwanie etc

    a tak
    Art. 688. Jeżeli czas trwania najmu lokalu nie jest oznaczony, a czynsz jest
    płatny miesięcznie, najem można wypowiedzieć najpóźniej na trzy miesiące
    naprzód na koniec miesiąca kalendarzowego.

    Art. 6881. § 1. Za zapłatę czynszu i innych należnych opłat odpowiadają
    solidarnie z najemcą stale zamieszkujące z nim osoby pełnoletnie.
    § 2. Odpowiedzialność osób, o których mowa w § 1, ogranicza się do wysokości
    czynszu i innych opłat należnych za okres ich stałego zamieszkiwania.

  • 5. Data: 2004-10-17 10:21:18
    Od: "Jofi Lopoo" <j...@W...gazeta.pl>

    Adam <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > zapłaty mozna było sie odwołać i wyjasniać a tak jest przyjęte stąd wszczęta
    > egzekucja . mozna wtedy było uzasadniać nie zamiesziwanie etc

    Tak, to prawda. Jednak ja dowiedziałem się o wszystkim po tym, jak do firmy
    przyszło zajęcie wynagrodzenia od komornika. Cała korespondencja kierowana
    była na adres mojego stałego zameldowania, a ja mieszkam 500 km dalej... Nikt
    tego nie odbierał.
    Będzie, że mogłem podac adres tymczasowy. Jednak komu jeszcze mam go podawać?
    W momencie gdy się wyprowadzałem kilka lat temu, nie wiedziałem, że za
    następnych parę lat mieszkanie będzie zadłużone i nic na to nie wskazywało. I
    co miałem podawać adres w sądzie, tak na wszelki wypadek...
    Będzie, że trzeba było dopełnić obowiązku meldunkowego, wymeldowac się itp..
    A jak ktoś wyjechał za granicę? w Polsce musi się wymeldować? Nie! Nadal jest
    się zameldowanym w lokalu i się w nim nie mieszka...
    Teraz stało się. Proszę o pomoc w jaki sposób zaskarżyć egekucję, jakie są
    metody postępowania w takich przypadkach.