eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGW za wolnością protestów i zgromadzeń w kościele/synagodze/meczecie w trakcie mszy/kazania/...? [Poznań 2020-10, 32 oskarżonych] › GW za wolnością protestów i zgromadzeń w kościele/synagodze/meczecie w trakcie mszy/kazania/...? [Poznań 2020-10, 32 oskarżonych]
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: GW za wolnością protestów i zgromadzeń w kościele/synagodze/meczecie w
    trakcie mszy/kazania/...? [Poznań 2020-10, 32 oskarżonych]
    Date: Wed, 16 Feb 2022 12:16:55 +0100 (CET)

    https://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,36001,28115058,3
    2-oskarzonych-wytypowano-na-podstawie-tajnej-notatki
    -nawet.html
> [...]

    > momentu, gdy PiS przejął władzę. Tylu oskarżonych nie ma nawet w
    > procesach zorganizowanych grup przestępczych.
    >
    > *32 oskarżonych według niejasnego klucza*
    > Oskarżonymi są głównie młodzi ludzie: studenci, artyści, pracownicy
    > gastronomii. W październiku 2020 roku przyszli do katedry w Poznaniu,
    > bo Kościół poparł i pochwalił drastyczne zaostrzenie prawa
    > aborcyjnego. Chcieli zaprotestować - w trakcie kazania stanęli przed
    > ołtarzem z transparentami, rozrzucili ulotki, *klaskali*. Ksiądz
    > przerwał mszę, wkroczyła policja.
    > [Koniec GW tekstu udostępnianego za darmo bez ograniczeń]

    Co do niejasnego wyboru oskarżonych: Po procesie pierwszej grupy
    (zakończonej "nie śmiesznymi" skazaniami) można wytoczyć proces
    kolejnym grupom. Raczej pójdzie szybciej po wyroku "precedensowym".
    IMHO "Niejasny wybór oskarżonych" to nie jest dobra praktyka,
    ale dalej umożliwia skazanie bez zajścia okoliczności dodatkowych.

    Ciekawie to będzie jak "per analogia" Wysoki Sąd ogłosi wolność
    protestów w Synagogach i Meczetach. Ja osobiście obstawiam
    dla _niemal_ wszystkich uznanych za winnych, z karami więzienia w
    zawieszeniu i sporymi+ grzywnami. Kto myli się _pierwszy_ raz może
    zasługiwać na _względną_ wyrozumiałość, trwanie w błędzie jest
    niewybaczalne.

    IMHO Sugestia GW że jak się zbierze odpowiednio duża kupa ludzi to mają
    pozostać bezkarni *dla mnie* jest obrzydliwa.

    --
    A. Filip