eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGW donosi na policje: MIESIĘCZNICA Smoleńska miała podlegać ochronie jako "akt religijny" › GW donosi na policje: MIESIĘCZNICA Smoleńska miała podlegać ochronie jako "akt religijny"
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: GW donosi na policje: MIESIĘCZNICA Smoleńska miała podlegać ochronie
    jako "akt religijny"
    Date: Sun, 10 Oct 2021 19:04:52 +0200 (CEST)

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,276
    71645,miesiecznica-smolenska-policja-zatrzymala-5-os
    ob-demonstrujacy.html
    > Miesięcznica smoleńska. Policja zatrzymała 5 osób. Demonstrujący mieli
    > zakłócać "akt religijny"
    > ; oprac. Joanna Szwalikowska 10.10.2021 16:15
    > [...] Aktywiści weszli na budynek Zachęty, a także na stojące w pobliżu
    > drzewo. Jak zarejestrowano na nagraniu, policja podeszła do zebranych
    > i kazała zejść z budynku. Argumentowali, że demonstrujący zakłócają
    > "akt religijny". [...]

    Tyle lat po może bym taką argumentacje kupił w przypadku "rocznicy z
    elementami religijnymi". W przypadku miesięcznicy "mam wątpliwości"
    czy kupie uzasadnienie takiego uzasadnienia przez policje. Może mnie
    policja zadziwi przekonującym uzasadnieniem ale jakoś tego nie obstawiam.

    Nie żebym się specjalnie czepiał czepiania się *tych* kontr-demonstrantów
    z trzymającym się kupy i solidniejszych podstaw prawnych uzasadnieniem.

    --
    A. Filip