  • 1. Data: 2007-11-17 11:22:44
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza - przemeldowanie, wynajecie
    Od: LprzemekL <z...@t...pl>

    Witam
    Zamierzam otworzyc D.G. lecz w miescie odleglym od mojego miejsca
    zamieszkania o 40km (to samo wojewodztwo, ten sam powiat, inna gmina).

    1. Czy aby otworzyc dzialalnosc w innej gminie, nalezy przemeldowac
    sie ?

    2. Czy lokal, w ktorym bedzie prowadzona dzialalnosc moga wynajmowac
    dwie osoby ? (ja jako prowadzacy dzialalnosc od pon do pt oraz druga
    osoba studiujaca w weekendy - czy sa wymagane jakies zaswiadczenia ?)

  • 2. Data: 2007-11-17 12:19:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Nov 2007, LprzemekL wrote:

> [...]
    > zamieszkania o 40km (to samo wojewodztwo, ten sam powiat, inna gmina).
    >
    > 1. Czy aby otworzyc dzialalnosc w innej gminie, nalezy przemeldowac

    Co to znaczy "otworzyć działalność w innej gminie"?
    Z opisu wynika, ze chcesz "otworzyć" *przedsiębiorstwo* w tej
    innej gminie.
    Z działalnością ma to luźny związek, bo samą działalność prowadzi
    *osoba* - przedsiębiorca. Tenże przedsiębiorca dokonuje rejestracji.
    Tym "luźnym powiązaniem" jest podawanie "miejsc prowadzenia DG"
    przez *przedsiębiorcę*.
    Sam przedsiębiorca mieszka gdzie mieszka - i tam rejestruje
    swoją 'przedsiębiorczość'.
    Z podleganiem pod podatki jest ciekawiej, na .prawo.podatki
    znajdziesz wnioski dotyczące VAT (nie ma przeszkód żeby doprowadzić
    aby podlegać w miejscu zamieszkania, POD WARUNKIEM że w tym
    miejscu TEŻ się "prowadzi" LUB ma tych miejsc kilka).

    pzdr, Gotfryd