  • 1. Data: 2004-09-27 20:55:00
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza prowadzona przez malzonkow
    Od: "> mAnDeLbRoT <" <mandelbrot@t_l_e_n.p_l>

    Witam,

    chcialbym sie dowiedziec czy prowadzenie dzialalnosci gospodarczej na
    podstawie wpisu do ewidencji przez dwoje malzonkow (nie wiem, jak sie
    fachowo wyrazic) jest traktowane jako osoba fizyczna czy tez spolka cywilna.
    Pomiedzy malzonkami istnieje pelna wspolnota majatkowa. Prosze bardzo o
    pomoc wraz ze wskazaniem na ustawy, wyroki NSA badz SN, poniewaz od tego
    moze zalezec przyszlosc firmy. Wysylam tez cross-posta na grupe pl.biznes i
    bardzo licze na Wasza pomoc.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-27 21:12:41
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Witam,
    >
    > chcialbym sie dowiedziec czy prowadzenie dzialalnosci gospodarczej na
    > podstawie wpisu do ewidencji przez dwoje malzonkow

    Jesli dwoje malzonkow dokonalo wpisu do ewidencji, to stanowia oni 2 osoby
    fizyczne prowadzace dzialalnosc gospodarcza - czyli dwie "firmy". Wspolnota
    majatkowa nie ma nic do tego - dotyczy ona sfery osobistej i bedzie miala
    znaczenie dopiero wowczas, gdy ktoras z tych "firm" popadnie w tarapaty -
    wowczas niezaleznie od tego, kto narobi dlugow, komornik wejdzie na wspolny
    majatek
    Jesli chcecie dzialac razem w biznesie, musicie zawrzec "malzenstwo
    gospodarcze" - czyli zalozyc spolke - np. cywilna.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
    www.wszechwiedza.pl

  • 3. Data: 2004-09-27 21:50:31
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Witam,
    >
    > chcialbym sie dowiedziec czy prowadzenie dzialalnosci gospodarczej na
    > podstawie wpisu do ewidencji przez dwoje malzonkow

    Poczytaj:
    http://www.infor.pl/dane/wydruk2.html?P180=nowe_zasa
    dy_dzialalnosc_gosp/1.htm

    Pozdrawiam