  • 1. Data: 2005-11-26 11:27:17
    Temat: Dofinansowanie z PUP :(
    Od: "Victor" <b...@h...pl>

    Witam wszystkich.
    Ubiegalem sie o dpfinansowanie z PUP (kwota 11,5 tys).
    Dostalem.
    No i tu zaczely sie moje problemy.
    Okazalo sie ze jako platnik Vat musze rozliczyc sie z tej kwoty netto.
    Wczesniej nikt o tym nie informowal (choc bylo przeciez szkolenie - swoja
    droga tragedi. Zamiast uczyc o prowadzeniu dzialalnosci, tlumaczyli tylko
    jak zalozyc firme i wypelnic wniosek o dofinansowanie).
    Kwoty potrzebnej na zaplacenie Vat-u oczywiscie w biznesplanie nie
    uwzglednilem. No ale nic. Zdobylem dodatkowe fundusze i udalo sie.
    Wywiazalem sie ze wszystkich rzeczy zawartych w umowie (wydalem pieniadze na
    sprzet i wyposazenie wymienione w umowie, zalozylem dzialalnosc,
    dostarczylem wszystkie dokumenty.
    Teraz najwazniejsze:
    Po ok 2 miesiacach (DG przynosi zyski :) otworzylem drugi lokal (prowdze
    dzialalnosc uslugowa) w innym miescie w innym powiecie.
    Dokonalem zmiany we wpisie do ewidencji. i w US.
    I wtedy dowiedzialem sie w PUP ze takiej rzeczy mi zrobic kategorycznie nie
    wolno. Przez 12 miesiecy nie mam prawa rozwinac firmy o inny oddzial (lub
    filie). Malo tego. Stwierdzono ze nie wolno mi sie przeprowadzic poza powiat
    przez okres 12 mieięcy. No i wlasnie cos co bylo dobrodziejstwem
    (dofinansowanie) stalo sie rzecza ktora w tech chwili uniemozliwia mi rozwoj
    DG.
    Po tak dlugim wstepie moje pytanie:
    Czy PUP ma prawo zabronic mi tego ?? Nic o tym nie ma w umowie. No a chyba
    wlasnie ta umowa jest w moim przypadku dokumentrm wiążącym ,czyż nie ??
    Otwarcie drugiego lokalu w innym powiecie w zaden sposob nie łamie i nie
    koliduje z ktorymkolwiek ze zdan w umowie.
    Z gory dziekuje za odpowiedzi

  • 2. Data: 2005-11-27 11:22:00
    Temat: Re: Dofinansowanie z PUP :(
    Od: "tatko" <t...@p...onet.pl>

    > Teraz najwazniejsze:
    > Po ok 2 miesiacach (DG przynosi zyski :) otworzylem drugi lokal (prowdze
    > dzialalnosc uslugowa) w innym miescie w innym powiecie.

    lepiej zdradź co to za działalność, może być na priv.

  • 3. Data: 2005-11-27 21:41:25
    Od: "Victor" <r...@i...pl>

    > lepiej zdradź co to za działalność, może być na priv.

    Co znaczy lepiej ?
    Lepiej dla kogo ?

  • 4. Data: 2005-11-27 22:02:14
    Od: "tatko" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Victor" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Co znaczy lepiej ?

    lepiej zdradź niż się przejmuj jakimś urzędasem. Jak nie masz w umowie
    żadnych zastrzeżeń to nic ci nie mogą zrobić. Do czasu jak spełniasz
    wszelkie wymogi związane z umową to możesz się rozwijać.

    Jakiś urzędnik pozazdrościł Ci biznesu i postanowił nie dać Ci zarabiać
    więcej.

    > Lepiej dla kogo ?

    przecież wiadomo, że dla mnie.

  • 5. Data: 2005-11-28 09:59:14
    Od: "thaZ [xpect]" <t...@S...pl>

> [...]
    > Otwarcie drugiego lokalu w innym powiecie w zaden sposob nie łamie i nie
    > koliduje z ktorymkolwiek ze zdan w umowie.

    http://www.funduszeonline.pl/strony/1/i/102.php
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/8629,podatek-od-
    dotacji-na-otwarcie-firm
    y.html

    pozdr,
    thaZ

  • 6. Data: 2005-11-28 13:42:43
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Sat, 26 Nov 2005 12:27:17 +0100, Victor napisał(a):

> [...]
    > przez okres 12 mieięcy. No i wlasnie cos co bylo dobrodziejstwem
    > (dofinansowanie) stalo sie rzecza ktora w tech chwili uniemozliwia mi rozwoj

    Dziwne...
    Najpierw pytanie, bo w tych przepisach się nie orintuję. Otwierając jakąs
    filię trzeba coś zmieniać w US?
    Jeśli główna siedziba firmy nie zmieniła miejsca to niech spadają. Jeśli
    nawet zmieniła, to powinna wystarczyć pisemna informacja do nich i tyle.
    Chyba, że w umowie jest zapis jakiś inny. Ale jaśli takowy byłby to
    powinieneś o tym wiedzieć - przecież czytałeś umowę.
    Tak czy inaczej - żadąj na piśmie informacji dlaczego nie możesz zrobić
    tego, co chcesz zrobić. Niech oni Ci wskażą przepisy, na podstawie których
    stawiają takie bzdurne warunki.

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 7. Data: 2005-11-28 14:48:08
    Od: "Victor" <b...@o...pl>

    Użytkownik "thaZ [xpect]" <t...@S...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.funduszeonline.pl/strony/1/i/102.php
    > http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/8629,podatek-od-
    dotacji-na-otwarcie-firm

    dziekuje za odpowiedz
    ale te linki sa troche odbiegajace od tematu ktory mnie nurtuje.
    A swoja droga w sobote widzialem reportarz w tv o tym ze kilka dni temu
    nastapila jakas zmiana i powinno sie zaplacic podatek od "dotacji".
    Co wiecej, wypowiadali sie byli bezrobotni, ktorzy juz dostali ta "dotacje"
    i zakupili juuz wczsniej sprzet. Twierdzili ze nie maja skad teraz zaqplacic
    podatku.
    Ale z jakiej racji maja placic ten podatek jesli w momencie podpisania umowy
    przepisy nic o tym nie mowily Czy w naszym kraju prawo moze dzialac wstecz
    ??
    PS. ostatnie pytanie bylo retoryczne ;)
    Pzdr

  • 8. Data: 2005-11-28 14:55:14
    Od: "Victor" <b...@o...pl>

    > Najpierw pytanie, bo w tych przepisach się nie orintuję. Otwierając jakąs
    > filię trzeba coś zmieniać w US?

    Tak trzeba.(NIP-1 ,aktualizacja danych)

    > Jeśli główna siedziba firmy nie zmieniła miejsca to niech spadają. Jeśli
    > nawet zmieniła, to powinna wystarczyć pisemna informacja do nich i tyle.

    Siedziba jak rowniez inne rzeczy, ktore wczesniej byly "w przadku" sie nie
    zmieniaja. Dochodzi tylko lakal w innym miescie (wojewodztwie)

    > Chyba, że w umowie jest zapis jakiś inny. Ale jaśli takowy byłby to
    > powinieneś o tym wiedzieć - przecież czytałeś umowę.

    Nie ma zadnego zapisu (umowa tego nie reguluje) Nie ma tez zapisu w ustawie
    ani rozporzadzeniu.
    Nie ma tez w komentarzu do ustawy, ktory mozna pobrac z Ich strony
    www.praca.gov.pl

    > Tak czy inaczej - żadąj na piśmie informacji dlaczego nie możesz zrobić
    > tego, co chcesz zrobić. Niech oni Ci wskażą przepisy, na podstawie których
    > stawiają takie bzdurne warunki.

    Gdy zadale pytanie : Co dalej ?? , bo ja juz przeciez "to" zrobilem i mam
    oddzial, powiedziano mi ze : nie wiedza.
    Nie przyjmuja tej informacji do wiadomosci. Nie przyjmuja ode mnie
    (oficjalnie) kopii zmienionego w pisu do ewidencji (nieoficjalnie zostal u
    Nich)

    Szuflandia :):)

    Pzdr

  • 9. Data: 2005-11-28 22:05:29
    Od: "Hubert Grochowina" <1hubert@_wycinaj_.tenbit.pl>

    koleżance urzadnik kazał zmienić wpis z "cały kraj" na miasto zamieszkania
    "adres zamieszkania" bo tam otworzyła działalność - a przeciez się rozwija i
    chce działać na szersza skale
    czy to zgodne z prawem bo wydaje mi sie ze nie - bo wtedy urzednik łamie
    prawo o wolnosci działalnosci gospodarczej - mozecie sie do tego
    ustosunkować ?

  • 10. Data: 2005-11-29 07:17:09
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Mon, 28 Nov 2005 15:55:14 +0100, Victor napisał(a):

> [...]
    > Nie przyjmuja tej informacji do wiadomosci. Nie przyjmuja ode mnie
    > (oficjalnie) kopii zmienionego w pisu do ewidencji (nieoficjalnie zostal u

    Pytałem jak jest na moim terenie. Pani Dyrektor urzędu powiedziała mi, że
    wystarczy dostarczenie zaktualizowanego wpisu z pismem, że wynika to z
    rozwoju działalności.

    Dostałeś maila mojego?

    3mcie się.