  • 21. Data: 2021-09-17 12:41:58
    Temat: Re: Czy to była groźba KARALNA ze strony posła opozycji? [Braun]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale po spójniku "i". Czyli musi być spełniony warunek wcześniejszy. Samo
    > "przekonanie pokrzywdzonego" nie wystarczy. Musi być jeszcze "realnie
    > oceniający". W tym wypadku nie ma _uzasadnionej_ obawy że braun
    > weekendowego _zamierza_ powiesić.

    > Jeśli sąd oceni, że groźba jest nierealna, to drugiego warunku nawet
    > badać nie będzie.

    Oj bardzo bardzo się mylisz.

    Jest sobie osoba, z którą gada ktoś przez Internet a ten ktoś tak ją
    zmanipulował, że wierzy, że może jej poderżnąć gardło. Grozi jej mówiąc o
    tym. Ta osoba nie wie, że ten ktoś jest sparaliżowany i generalnie
    przykuty do łóżka. Jest groźba karana czy jej nie ma? Jak najbardziej jest.

    https://www.infor.pl/prawo/prawo-karne/ciekawostki/5
    203644,Grozba-karalna-orzecznictwo-przyklady.html
    "W orzecznictwie podkreśla się, że stan uzasadnionej obawy należy oceniać
    według kryteriów subiektywnych, tzn. patrząc na to z punktu widzenia
    osoby, do której kierowana jest groźba, nie zaś z punktu widzenia
    rzeczywistej możliwości realizacji danej groźby. "
    [..]

    ,,(...) Wystarczy, że pokrzywdzony uważa, iż niebezpieczeństwo spełnienia
    groźby jest realne i ma on podstawę do takiego poglądu. Niebezpieczeństwo
    realizacji groźby nie musi obiektywnie istnieć, obiektywna musi być tylko
    groźba (zob. wyrok Sądu Najwyższego z 9 grudnia 2002 r., sygn. akt IV KKN
    508/99). Nie jest też konieczne, aby grożący miał w rzeczywistości zamiar
    zrealizowania groźby, wystarczy, że treść groźby zostanie przekazana
    zagrożonemu. Jest to bowiem przestępstwo przeciwko wolności"
    (postanowienie Sądu Najwyższego z dnia 16 lutego 2010 r., sygn. akt V KK
    351/09).

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2021-09-17 14:44:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > tym. Ta osoba nie wie, że ten ktoś jest sparaliżowany i generalnie
    > przykuty do łóżka. Jest groźba karana czy jej nie ma? Jak najbardziej jest.

    Ok. Jest to dość wyjątkowy przypadek i tu masz rację.

> [...]
    > zagrożonemu. Jest to bowiem przestępstwo przeciwko wolności"
    > (postanowienie Sądu Najwyższego z dnia 16 lutego 2010 r., sygn. akt V KK

    Dalszy ciag:

    "Kryterium, że subiektywne odczucie obawy przez zagrożonego jest
    uzasadnione, należy ujmować obiektywnie, lecz z uwzględnieniem
    osobowości zagrożonego. Innymi słowy, obawa zagrożonego, że groźba do
    niego skierowana będzie spełniona, jest wtedy uzasadniona, jeżeli każdy
    człowiek o podobnej do zagrożonego osobowości i w podobnej sytuacji
    również odczuwałby obawę przed taką groźbą (W. Świda. Prawo karne.
    Warszawa 1978, s. 519)."

    Czyli jednak samo poczucie pokrzywdzonego nie wystarcza - musi być
    obiektywne.

    --
    Shrek

  • 23. Data: 2021-09-17 15:58:56
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 17.09.2021 o 12:38, Shrek pisze:

    > To kiepskie proroctwo - nie tylko nie będzie wisiał, ale też polskie
    > prawo w praktyce nie przewiduje kary za przestępstwa urzędnicze

    Oj tam. Tak jakby pis przestrzegał prawa... nie wspominając, że sobie
    zmienią (pis czy tam inne kato-prawaki jak już nas wyjebią z UE) i co im
    zrobisz?

    Po drugie, takie "prognozowanie" wcale nie musi oznaczać, że on to zrobi
    osobiście. Jego ziomale mogą to odebrać jako znak-sygnał do działania.
    Mało to po mieście lata prawackich fanatyków religijnych, którzy są
    gotowi spełnić życzenie idola? Nie takie rzeczy fanatycy religijni
    odjebywali na wezwanie swojego guru...

    Tak więc nie jestem do końca przekonany, że taka groźba nie jest realnym
    zagrożeniem.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 24. Data: 2021-09-17 16:09:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.09.2021 o 15:58, Kviat pisze:

    > Oj tam. Tak jakby pis przestrzegał prawa...

    Zaraz - czy ja kiedykolwiek napisałem, że pis przestrzega prawa?

> [...]
    > Mało to po mieście lata prawackich fanatyków religijnych, którzy są
    > gotowi spełnić życzenie idola? Nie takie rzeczy fanatycy religijni

    Nie sądzę - zresztą weekendowy ma chyba ochronę sopików. Z drugiej
    strony jeśli są tak dobrzy jak kierowcy, gdzie zatrudnia się kurierów,
    to żeby dostać się do sopu to pewnie trzeba grupę inwalidzką - najlepiej
    na niepełnosprawnośc umysłową w stopniu lekkim. Faktem jest, że prezes
    jakoś w ich fachowość nie wierzy;)

    > Tak więc nie jestem do końca przekonany, że taka groźba nie jest realnym
    > zagrożeniem.

    No to sprawa robi się poważna, bo to już nie groźba karalna a podżeganie
    do zabójstwa;) No ale mamy ustaloną linie orzecznictwa w tym zakresie -
    "nie popieramy ale rozumiemy i umarzamy";)

    --
    Shrek

  • 25. Data: 2021-09-18 01:16:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-17, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Warszawa 1978, s. 519)."
    >
    > Czyli jednak samo poczucie pokrzywdzonego nie wystarcza - musi być

    Obiektywna powinna być ocena subiektywnej obawy :) Chodzi o to, że żona
    zrobi Ci pranka, a Ty jej powiesz, zabiję Cię cholero jedna, no to
    wiadomo, że to nie jest rzeczywista groźba. Starasz się obiektywnie ocenić
    sytuację, gdzie dana osoba może subiektywnie odebrać jakieś
    działanie/wypowiedź jako groźbę.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2021-09-18 01:32:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-17, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

> [...]
    > odjebywali na wezwanie swojego guru...
    >
    > Tak więc nie jestem do końca przekonany, że taka groźba nie jest realnym

    To jest MZ po prostu taka zmanierowana figura retoryczna i nic więcej.

    Ale racja, nawet jeśli tak jest, ale cześć jego fanatyków odbierze to
    dosłownie, a ma też (ci fanatycy) na tyle nasrane, żeby potencjalnie
    istniała obawa, że któryś coś wywinie.... to może jednak jest to groźba
    karalna? :) Ale groźba karalna jest przestępstwem umyślnym, czyli Braun
    musiałby to zrobić intencjonalnie, kalkulując, że Niedzielski odbierze to
    właśnie w ten sposób (poczuje zagrozenie ze strony fanatyków). Jeśli Braun
    nie miał takiego zamiaru, to raczej nie jest to taka groźba.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2021-09-18 07:28:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Obiektywna powinna być ocena subiektywnej obawy :)

    Ok niech tak będzie - dobrze opisane. W każdym razie samo odczucie
    pokrzywdzonego nie wystarczy. W tym przypadku choćby się weekendowy
    upierał że on się obawia zawiśnięcia to skończy się uniewinieniem, bo
    obiektywnie nie ma się czego obawiać.

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2021-09-18 10:44:15
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > To jest MZ po prostu taka zmanierowana figura retoryczna i nic więcej.

    Jestem przekonany, że powiedział dokładnie to co miał na myśli. Fanatycy
    religijni nie mają żadnych hamulców.

    Jego wypowiedź interpretuję tak: "gdy już wreszcie dojdziemy do władzy
    uporamy się z lewactwem/pisem i wszystkimi którzy nie myślą jak my, oraz
    pozbędziemy się balastu UE - zmienimy prawo, wprowadzimy karę śmierci
    przez powieszenie i postawimy ich wszystkich przed (naszym) sądem z
    wiadomym skutkiem."

    Co oczywiście nie wyklucza poniższego:

    > Ale racja, nawet jeśli tak jest, ale cześć jego fanatyków odbierze to
    > dosłownie, a ma też (ci fanatycy) na tyle nasrane, żeby potencjalnie
    > istniała obawa, że któryś coś wywinie....

    Ludzi mających potencjalnie nasrane nie brakuje:
    https://oko.press/sad-tvp-musi-przeprosic-za-spot-sz
    czujacy-na-imigrantow-i-adamowicza/

    Wszyscy wiedzą jak ta nagonka się skończyła.

> [...]
    > właśnie w ten sposób (poczuje zagrozenie ze strony fanatyków). Jeśli Braun
    > nie miał takiego zamiaru, to raczej nie jest to taka groźba.

    Miał dokładnie taki zamiar. Oni inaczej nie potrafią. Wystarczy zajrzeć
    do podręczników historii i zapoznać się z ich doktryną. Istotą religii
    jest straszenie ludzi. Żeby się bali. Kary boskiej, stosu, tortur...
    mają być posłuszni i już, bo jak nie...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 29. Data: 2021-09-19 02:50:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-18, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:
> [...]
    > pozbędziemy się balastu UE - zmienimy prawo, wprowadzimy karę śmierci
    > przez powieszenie i postawimy ich wszystkich przed (naszym) sądem z

    Tak w sumie, po zastanowieniu to się chyba z tym zgodzę. To może być
    faktycznie ta kategoria i jakby tylko mogli zacząłby się terror.

    --
    Marcin