  • 11. Data: 2021-09-17 08:48:08
    Temat: Re: Czy to była groźba KARALNA ze strony posła opozycji? [Braun]
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 16 Sep 2021 13:35:05 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > "Będziesz pan wisiał!"

    Na moje oko to prognoza. Groźba to by była gdyby powiedział "powieszę
    cię".
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2021-09-17 08:49:15
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Chodzi o to, że pierwszy warunek, który podałeś nie jest konieczny.
    > Możesz nie mieć technicznych możliwości spełnienia groźby, ale jeśli
    > osoba, której grozisz jest przekonana, że groźba jest realna to i tak
    > jest to groźba karalna.

    To przecież nie jest groźba karalna tylko proroctwo.

    Co będzie, gdy widzę że gostkowi spada cegła na głowę z dużej wysokości
    i mówię mu, że zaraz spadnie mu cegłą na głowę?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 13. Data: 2021-09-17 09:07:51
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-17-września-2021 o 00:20, Marcin Debowski pisze:
    > WKF, nie musi być rzeczywistej groźby (że braun naprawdę go chce powiesić),
    > wystarczy realna obawa.

    A była realna OBAWA jak Sikorski DOŻYNAŁ WATAHĘ?

  • 14. Data: 2021-09-17 09:11:31
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-17-września-2021 o 07:53, Shrek pisze:
    > Wynika to z faktu że nie
    > wystarczy "przekonanie pokrzywdzonego" że "sprawca może".

    Podobnie jak nie wystarczy przekonanie chłopczyka że jest dziewczynką... ;-)

  • 15. Data: 2021-09-17 09:14:03
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-17-września-2021 o 08:48, Jacek Maciejewski pisze:

    > Na moje oko to prognoza. Groźba to by była gdyby powiedział "powieszę
    > cię".

    O widzisz...

    A Sikorski powiedział że "DORŻNIE" tak oczywiście...

    _nieokreśloną grupę_ ludzi ;-)

    Ech ci prawnicy to są _MENDY_

  • 16. Data: 2021-09-17 09:32:09
    Temat: Re: Czy to była wypowiedź/groźba KARALNA ze strony posła opozycji? [Braun]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > W zasadzie masz rację. W sądach zdarzają się kuriozalne wyroki więc i
    > w takiej sprawie mógłby taki paść, choć nie powinien.

    > Ja dla odmiany się go jak najbardziej spodziwam. P.o.marszałkini już
    > napisała doniesienie do zerokratury, zero oczywiście pchnie sprawę
    > dalej. W sądzie upadnie. Będzie potem podkładka dla dopuszczalności
    > różnych zdradzieckich mord i żartach o tępieniu gejów. Nawet bez sądu
    > chyba nikt nie ma wątpliwości, że ten kretyn odwalił srogą przysługę
    > pisowi.

    Zupełnie inaczej można grać *skutecznie* o poparcie 5%:10% niż o ponad 20%.
    *Braun* raczej na tej wypowiedzi straci ale "niekoniecznie".

    "Nieważnie czy piszą dobrze czy źle. Ważne czy nie przekręcają nazwiska" ;-)

    --
    A. Filip

  • 17. Data: 2021-09-17 10:01:45
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 17 Sep 2021 05:51:26 +0200, Shrek napisał(a):

    > Skoro wiadomo, że braun nie zamierza go tak naprawdę powiesić, to nie
    > moze być mowy o _realnej_ obawie, że spełni groźbę.

    Tym bardziej że Braun zawsze zaczyna od "szczęść Boże", więc jest
    uosobieniem miłości bliźniego swego.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 18. Data: 2021-09-17 10:55:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie "jest przekonana" a "ma uzasadnione obwawy przed spełnieniem

    Co za różnica? Co to są uzasadnione obawy?
    "Uzasadniona obawa zachodzi wtedy, gdy pokrzywdzony, realnie oceniający
    sytuację, potraktuje groźbę poważnie i uwierzy w możliwość jej realizacji. "

    uwierzy = jest przekonany

    > groźby". Skoro wiadomo, że braun realnie nie zamierza spełnić tej groźby
    > to wiadomo że weekendowy nie ma się czego obawiać.

    Nie rozumiemy się - ja Ci nie próbuję udowodnić, że to jest groźba
    karalna, a tylko tyle, że Twoj pierwszy warunek jest inwalidą.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2021-09-17 12:03:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > sytuację, potraktuje groźbę poważnie i uwierzy w możliwość jej realizacji. "

    Ale po spójniku "i". Czyli musi być spełniony warunek wcześniejszy. Samo
    "przekonanie pokrzywdzonego" nie wystarczy. Musi być jeszcze "realnie
    oceniający". W tym wypadku nie ma _uzasadnionej_ obawy że braun
    weekendowego _zamierza_ powiesić.

    > Nie rozumiemy się - ja Ci nie próbuję udowodnić, że to jest groźba
    > karalna, a tylko tyle, że Twoj pierwszy warunek jest inwalidą.

    Jeśli sąd oceni, że groźba jest nierealna, to drugiego warunku nawet
    badać nie będzie.

    --
    Shrek

  • 20. Data: 2021-09-17 12:38:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Na moje oko to prognoza. Groźba to by była gdyby powiedział "powieszę
    > cię".

    To kiepskie proroctwo - nie tylko nie będzie wisiał, ale też polskie
    prawo w praktyce nie przewiduje kary za przestępstwa urzędnicze - już
    zwłaszcza popełnione w randze ministra - hint - trybunał stanu
    (pomijając już fikcyjnośc skutecznego postawienia zainteresowanego przed
    obliczem) jest w praktyce ograniczeniem odpowiedzialności a nie samą
    odpowiedzialnością. Sprawdź sobie jakie kary może wymierzyć trybunał -
    prezes spokojnie móglby mieć na łbie najwyższą karę i latałoby mu to
    koło chuja.

    --
    Shrek