  • 111. Data: 2022-06-27 01:42:30
    Temat: Re: Czy policjant może skierować wniosek do sądu ?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-26, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > W granicach swych zadań Policja wykonuje czynności:
    > operacyjno-rozpoznawcze, dochodzeniowo-śledcze i
    > administracyjno-porządkowe w celu:
    > 1)
    > rozpoznawania, zapobiegania i wykrywania przestępstw, przestępstw
    > skarbowych i wykroczeń;
    >
    > Więc musisz mieć uzasadnione podejrzenie, że zachodzi możliwość
    > wystąpienia przestępstwa lub wykroczenia.

    Krecenie się dziwnych osób przy obiekcie specjalnego przeznaczenia
    wydaje się usprawiedliwiać takie działanie.

    > Mamy tu konkretny obiekt i konkretne okoliczności.

    Mamy obiekt, co do którego zasugerowano policjantom jego krytyczne
    znaczenie. Nie mają oni jak zweryfikować czy faktycznie jest to jakiś
    specjalny obiekt, ale wydaje się, że maja prawo oprzeć się na opinii
    ochroniarzy tego obiektu.

    To tak bawiąc się w adwokata diabła (dla jasności).

    --
    Marcin

  • 112. Data: 2022-06-27 01:45:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-26, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Też o tym myślałem. Ale wydaje mi się, ze to trochę trudne w praktyce do
    > wykonania. Kontrwywiad musiałby w to zaangażować zbyt wiele osób.
    > Ochrona, dyżurny, patrol.

    Skoro zakładamy, że te materiały na YT ktoś przegląda i obcy wywiad może
    się nimi interesować, to w sumie dlaczego nie dać ich autorom trochę
    ustawionych celów? Inaczej mogą się zając czymś niestety bardziej
    wrażliwym, a tak będa zajęci robieniem szumu gdzieindziej.

    --
    Marcin

  • 113. Data: 2022-06-27 02:25:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-26, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Kluczowym tu jest to "dotykanie dupka". Albo uznajemy, że nie doszło do
    > niczego i NIC nie robimy. Albo uznajemy zawiadomienie ochrony za
    > wiarygodne i robimy materiały w trybie 308 kpk, bo to przestępstwo.
    > Czyli zabezpieczamy dowody. Potem badamy, czy zawierają znamiona
    > przestępstwa i ewentualnie kierujemy akt oskarżenia, albo morzymy na
    > brak cech przestępstwa / brak danych.

    Ktoś zauważył, że inny ktoś skupuje chemikalia mogące służyć do
    produkcji materiałów wybuchowych lub narkotyków. I teraz co, nie ma
    innej możliwosci niż zabezpieczenie i postawienie zarzutów, lub po
    prostu olanie sprawy bez zarejestrowania szczegółow
    zdarzenia/doniesienia? Przeciez muszą istniec jakieś czynności
    prewencyjne, jak obserwacja (tu poprzez monitorowanie danej osoby) bez
    stawiania jej od razu zarzutów.

> [...]
    > kk. No chyba, że ktoś z kolegów zna inny przepis pasujący znamionami.
    > Najlepiej byłoby, gdyby wymyślił jakieś wykroczenie, bo to wiele by
    > ułatwiło. Ale z tego, co wiem, to takiego nie ma. Przerabiane to było w
    > moim rejonie z miłośnikami kolei wiele lat temu. SOK sobie ich łapał i
    > próbował coś robić. Ze szczególnym naciskiem na "coś". No bo nie ma
    > zakazu fotografowania pociągów, dokąd fotografujący nie narusza innych
    > przepisów (zakaz chodzenia po torze itd.). W końcu Dyrektor PKP, czy
    > ktoś tam napisał taki okólnik, by sobie dali spokój. Ale to tak z 15 lat

    No ok. Rozumiem co chesz powiedzieć.

    > Wracając do czynności w trybie 308 kpk, no to nie wystarczy tam samo
    > wylegitymowanie, czy zapytanie fotografa o przyczynę wzbudzającego
    > kontrowersje ochrony zachowanie. Legitymowanie jest bez sensu, bowiem
    > nie mamy wiarygodnego wykazu agentów obcego wywiadu, by stwierdzić, czy
    > dana konkretna osoba nim nie jest. Odpytanie też nie ma sensu, bo trudno
    > oczekiwać, by szpieg wyciągnął legitymację GRU i przedstawił się, że
    > jest szpiegiem.

    Ale to nie musi być od razu agent obcego wywiadu a jakiś domowy
    terrorysta, który chce coś nabroic a ma jak dotąd czystą kartotekę.
    130kk więc tu nie pasuje, pytanie co można zastosować, żeby monitorować
    działania takich osób?

    > W trybie 308 kpk, patrząc na znamiona art. 130§3 kk - moim zdaniem -
    > należy zabezpieczyć i zbadać wszystkie nośniki danych. W tym konkretnym
    > wypadku, to zapewne będą telefony, kamery, aparaty fotograficzne,
    > komputery i inne nośniki. Telefony (oraz reszta urządzeń), by zbadać,
    > jakie dane zapisują z materiałami i móc znaleźć później takie materiały
    > gdzie indziej. Nośniki, w celu zbadania, co zawierają te materiały, czy
    > zawierają dane mogące być przydatnymi dla obcego wywiadu oraz czy
    > zachowały się jakieś informacje o ich udostępnianiu.

    Ponownie, rozumiem argumentację. Jestem po prostu zdziwiony, że nie ma
    narzędzia prawnego umozliwiającego monitorowanie aktywnosci osób w
    obrębie czy poblizu obiektów strategicznych, lub innych czynności, które
    moga prowadzić do popełnienia przestępstwa. Ale może to lepiej, że nie
    ma.

    > Tak w ogóle, to dochodzę do wniosku, że dla realizacji celu
    > deklarowanego przez oszołoma, to on w ogóle tych obiektów nie powinien
    > nagrywać. Duża wyłączona kamera spełni swoją funkcję doskonale. Ale
    > zaraz ktoś tu wyskoczy z argumentem, że czemu, skoro nie ma zakazu.

    No chodzi im o sprowokowanie i ochroniarzy i policjantów. Ochroniarze to
    zwykle są bardzo przypadkowe osoby (delikatnie ujmując), ale po policji
    spodziewałbym się bardziej, że będą sobie zdawac sprawę, że to
    prowokacja, i że to de facto przekreśla jakokolwiek aspekt wywiadowczy.
    A jesli tak, to to musiałby byc jakiś naprawdę wyrafinowany szpion z
    jajami ze stali żeby robić czynności dla wywiadu (obcego, gospodarczego
    etc.) i jednoczesnie działać tak, że przyciąga uwagę ochrony i policji :)

    --
    Marcin

  • 114. Data: 2022-06-27 06:16:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Krecenie się dziwnych osób przy obiekcie specjalnego przeznaczenia
    > wydaje się usprawiedliwiać takie działanie.

    Nie bardzo. To jest publicznie dostępna droga. I chyba przyznasz, że
    jakby był szpiegiem to zrobiłby to dyskretniej.

> [...]
    > ochroniarzy tego obiektu.

    > To tak bawiąc się w adwokata diabła (dla jasności).

    Po zastanowieniu się brak wiedzy i spisanie byłbym w stanie wybaczyć (w
    końcu nie codzienie masz doczynienia ze szpiegami:)). Zmyślanie faktów
    na siłę już nie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 115. Data: 2022-06-27 07:29:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-26, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Robert rozpaczliwie szuka paragrafu i brnie w absurdy bo wpadł w pułapkę
    > zastawioną przez jutubera - on zapytał o podstawę prawną, więc robert
    > szuka paragrafu popadając w absurdalne stwierdzenie, ze kolo jest
    > szpiegiem:P

    Robert usiłuje na siłę znaleźć jakies umocowanie prawne do takich
    działań, pewnie na zasadzie adwokata diabła bo sam przyznaje, że ta cała
    akcja była bez sensu.

    --
    Marcin

  • 116. Data: 2022-06-27 07:31:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie bardzo. To jest publicznie dostępna droga. I chyba przyznasz, że
    > jakby był szpiegiem to zrobiłby to dyskretniej.

    Oczywiście, ale szukamy usilnie czy coś się nie da znależć.

    > Po zastanowieniu się brak wiedzy i spisanie byłbym w stanie wybaczyć (w
    > końcu nie codzienie masz doczynienia ze szpiegami:)). Zmyślanie faktów
    > na siłę już nie.

    Nic chyba nie zmyślili, po prostu nie wiedzieli co z tym zrobić i tyle.
    Ciekawe natomiast co wpisali w zawiadomieniu do sądu, bo chyba coś
    musieli?

    --
    Marcin

  • 117. Data: 2022-06-27 07:33:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-26, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jedyna tajemnica jaka została ujawniona w tym materiale to skrajna
    > niekompetencja kulusona. Bo ja mam raczej niskie oczekiwania, ale jak on
    > twierdził, że paragraf to wyznacza sąd, to mnie wyrwało z butów;)

    No trochę jak ci od bałwanka, pamiętasz?

    --
    Marcin

  • 118. Data: 2022-06-27 14:31:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > zdarzenia/doniesienia? Przeciez muszą istniec jakieś czynności
    > prewencyjne, jak obserwacja (tu poprzez monitorowanie danej osoby) bez

    Istnieją. nie będę wnikał w szczegóły. Ale ne jest to legitymowanie, bo
    w takim wypadku nawet nie "odłoży" się w systemie.

    --
    Robert Tomasik

  • 119. Data: 2022-06-27 17:07:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Oczywiście, ale szukamy usilnie czy coś się nie da znależć.

    Więc usiłujemy przekroczyć uprawnienia:P Znaczy wy:P

    > Nic chyba nie zmyślili, po prostu nie wiedzieli co z tym zrobić i tyle.
    > Ciekawe natomiast co wpisali w zawiadomieniu do sądu, bo chyba coś
    > musieli?

    Nic - popyskowali i zapewne oddalili się... Wcześniej twierdzili
    (twierdził) że nic nie muszą wpisywać - i to był hit:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 120. Data: 2022-06-27 17:10:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Robert usiłuje na siłę znaleźć jakies umocowanie prawne do takich
    > działań, pewnie na zasadzie adwokata diabła bo sam przyznaje, że ta cała
    > akcja była bez sensu.

    play stupid games win stupid prizes. Sam przyznaje że to bez sensu a
    jednocześnie usilnie przekonuje że koleś podpada pod szpiegowstwo
    prezentując argumenty... no dobra...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!