  • Data: 2004-02-13 15:26:41
    Temat: Czy mają prawo wejść do domu?
    Od: "kuba" <p...@p...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Mam trochę zagmatwaną sprawę.
    Miałem firmę komputerową,
    którą zamknąłem dwa i pół roku temu.
    Miałem ją zarejestrowaną tu gdzie mieszkam.
    Trzy tygodnie temu miałem "wizytę" funkcjonariuszy policji,
    z nakazem przeszukania lokalu mojej - nieistniejącej już - firmy.
    W mieszkaniu znaleźli dwie płyty, które zatrzymano jako "dowody".
    Nawiasem mówiąc były to moje zeskanowane i nagrane zdjęcia,
    ale panowie nie mieli nawet sprzętu umożliwiającego sprawdzenie
    ich legalności, a komputera w domu - akurat - nie miałem
    żeby im ich legalność udowodnić.
    Panowie policjanci, gdy nic nie znaleźli dostali "kota".
    Popisywali się totalnym chamstwem (typu: Co to oni mi nie zrobią)
    i to co zostawili u mnie w domu... Dobrze, że klepek nie poodrywali.
    Do dzisiaj nie dostałem również poprawionego nakazu rewizji.

    Trochę mnie to irytuje, więc jestem ciekaw:
    Czy mogą w ogóle do mnie wejść nie mając odpowiednich dokumentów?
    Czy mogą zabierać mi płyty gdy nie potrafią sprawdzić ich legalności?
    Mogłem tam mieć przecież coś ważnego, nie tylko zdjęcia...
    Czy istnieje możliwość wyegzekwowania na policjantach
    - chociaż - kulturalnego zachowania?
    Czy coś to zachowanie określa? Jakieś paragrafy?
    Jakiś specjalny zwierzchnik od tego?

    Proszę o odpowiedź:

    Kuba