  • Data: 2003-07-29 14:28:17
    Temat: Czy Urzad Skarbowy moze naliczac odsetki...?
    Od: "ss" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Grupowiczow!
    Czy Waszym zdaniem Urzad Skarbowy moze naliczac odsetki od naleznosci
    jezeli nie wyslal wczesniej wezwania do zaplaty tuz po terminie?
    Chodzi mi przede wszystkim o podatek od czynnosci cywilnoprawnych.
    Czyli np.
    Kupuje nieruchomosc, ktorej wartosc podaje w akcie notarialnym. Notariusz
    pobiera podatek od ccp i przekazuej US. Akt notarialny trwafia do US,
    a ja jako podatnik spodziewam sie, ze US wezwie mnie do zaplaty roznicy
    zobowiazania, jezeli uzna, ze podatek jest zanizony. Jezeli takiego wezwania
    nie otrzymam, to mam prawo sadzic, ze US nie wnosi zastrzezen do
    wartosci nieruchomosci, poniewaz kazdy normalny wierzyciel, takie wezwanie
    by wyslal. Dostaje wezwanie po 5 latach z astronomicznymi odsetkami.
    Czy w takiej sytuacji pobieranie odsetek nie jest lamaniem prawa, skoro
    obywatel, nie mial swiadomosci, ze sa one naliczanie z uwagi na nie wyslanie
    przez US wezwania do zaplaty?

    Pozdrawiam
    Slawek.