  • Data: 2003-07-31 13:23:59
    Temat: Re: Czy Urzad Skarbowy moze naliczac odsetki...?
    Od: "Slayer" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "stavi" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bgaisv$m41$1@news.onet.pl...

    > zaraz, zaraz, płacę 2% od _wartości_ czy nie ?

    nie od wartości, a od wartości rynkowej

    poczytałem tą ustawę,
    > najpierw mają obowiazek wezwać do ustalenia ponownie ceny, podając swoją
    > wycenę wg średnich "jakichś tam" cen (w tym miejscu traktują ludzi jak
    > złodziei - bo wartość może być rzeczywiście inna, z czym rzeczoznawca
    > następnie może się zgodzić), jak nie dojdzie do "porozumienia" to wysyłają
    > rzeczoznawcę.

    nie tak, to ty masz obowiązek zapłacić podatek w prawidłowej wysokości,
    jeżeli tego nie zrobiłeś to ty jesteś "złodziejem" i okradasz nasze kochane
    państwo......

    > Swoją drogą to ciekaw jestem czy ktoś w praktyce wygrał z US czy same
    > miękawki w tym kraju mieszkają (ja też jestem miękawką :) )? Prosty
    > przypadek: stoją dwie chałupy na granicy, w środku działka załóżmy że 10m
    > szerokości, zgodnie z dzisiejszym prawem, nie ma szans nic tam wybudować,
    > ale działka leży w pasie zagosp. przestrz. pod bud. i US liczy po cenach
    > działek budowlanych a kupujący faktycznie kupuje po cenie roli. (bo
    > faktycznie nic tam nie zrobi)

    wygrywa z reguły ok. 50%, następnie 30% "dogaduje" się....
    przy ocenie wartości US ma obowiązek brać wszystkie elementy które mogą mieć
    wpływ na cenę

    > Qrcze, właśnie sobie uświadomiłem, że kupiłem działkę płacąc za całość jak
    > po cenie za budowlaną a 1/3 była rolą, to US może mnie wezwać do zaniżenia
    > ceny ? :))> hm.. a sam bym się o zwrot podatku nie mógł upomnieć ?> hm.. a
    sam bym się o zwrot podatku nie mógł upomnieć ?

    bądź pewien że tego nie zrobi, ale sam możesz wystąpić do US z podaniem o
    stwierdzenie nadpłaty w podatku, oczywiście jeżeli jeszcze mieścisz się w
    terminach