  • 31. Data: 2021-11-29 13:22:55
    Temat: Re: Co wpisują na karty zgonu w szpitalu i dlaczego. Oraz o leczeniu. Tylko dla foliarzy ;-)
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Zdecydowanie nie masz racji.

    Jak widać, Polskie Stowarzyszenie Niezależnych Lekarzy i Naukowców,
    czyli foliarzy antyszczepionkowych, to też nie jest nowy wynalazek
    wewnątrz środowiska medycznego.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ignaz_Semmelweis

    "To natchnęło go myślą, że zakażenie przenosi się z kobiet, które zmarły
    na gorączkę połogową, na zdrowe kobiety poprzez ręce lekarzy i
    studentów, którzy dokonywali sekcji, a następnie, nie myjąc rąk, badali
    pacjentki i odbierali poród[2]."

    "Nie wszystko szło jednak tak prosto. Z początkiem października 1847 r.
    gorączka połogowa w klinice rozszalała się na nowo, mimo że lekarze i
    studenci przed wejściem na salę myli ręce. Lekarze niechętni tej
    procedurze zatriumfowali. Semmelweis zauważył jednak, że jedna z kobiet
    cierpi na ropiejący nowotwór macicy. Lekarze po jej zbadaniu
    przystępowali do oględzin kolejnych kobiet. Semmelweis przekonał się, że
    gorączkę połogową wywoływać może nie tylko ,,trupi jad" z prosektorium,
    ale również zarazki przenoszone od osób żywych. Po tym odkryciu nakazał
    mycie rąk i przyrządów medycznych przed przystąpieniem do każdego
    badania. To już tak nie spodobało się studentom i personelowi, że udali
    się ze skargą do jego przełożonego - profesora Kleina[5].
    Ten był niezadowolony z ustaleń Semmelweisa, gdyż podważały one jego
    ~~~~~~~~~~~~~~~~
    własne teorie dotyczące przyczyn gorączki połogowej.
    Tak więc 20 marca 1849 r. Semmelweis zadecydował, że nie będzie dalej
    pracował w wiedeńskim szpitalu powszechnym, i w październiku 1850 r.
    powrócił w rodzinne strony[2]."

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 32. Data: 2021-11-29 15:16:38
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-11-29 o 04:58, J.F. pisze:

    > nie rozumiem twojej analogii, a wiki przeciez pisze wprost, ze RNA
    > koduje białko z oryginalnego wirusa.

    > Ale czas sredni ten sam, czy po szczepionce szybciej zanika?
    >
    > Bo zauwaz, ze teza byla:
    >
    > To rok, czy pol roku?

    > A juz wczesniej mowiono, ze w tej fali w Polsce 90% zachorowan, to
    > mutacja delta.
    > Wczesniejsze mutacje zniknely?
    > moze i dzieki szczepionce ...

    Doczekaliśmy ju przecież nowego wariantu koronawiusa, czyli mutacji omikron.
    No i co?

    --
    animka

  • 33. Data: 2021-11-29 21:18:48
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :

    > Ale czas sredni ten sam, czy po szczepionce szybciej zanika?

    Szybciej.

    > Bo zauwaz, ze teza byla:
    >
    > To rok, czy pol roku?

    Przecież pisałem już: po przejściu zakażenia rok. Po zaszczepieniu
    zdrowego po pół roku.

    > A juz wczesniej mowiono, ze w tej fali w Polsce 90% zachorowan, to
    > mutacja delta.
    > Wczesniejsze mutacje zniknely?

    Odniosę się do grypy, jako już znanej nam dobrze. Wirus mutuje. Co
    roku jest inna mutacja. Znaczy że wcześniejsze znikają.
    Wiesz jak się robi szczepionki na grypę?
    W Pd-Wsch Azji grypa pojawia się najprędzej. Na tej podstawie
    *przewiduje* się jak będzie wyglądał już zmutowany wirus, który
    dotrze na Zachód. I do tego przewidywania, które raz uda się
    bardziej a raz mniej, robi się szczepionkę przeciw grypie. Czyli co
    roku jest ona zupełnie inna.

    > moze i dzieki szczepionce ...

    Byłbym sceptyczny. Wirus mutuje naturalnie.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 34. Data: 2021-12-03 16:38:54
    Od: Sebastian Dziarmaga-Działyński <s...@g...com>

    piątek, 26 listopada 2021 o 17:54:52 UTC+1 Zbynek Ltd. napisał(a):
    > Elo
    >
    > Nie chce mi się odszukiwać kto pytał co wpisują na karty zgonu w
    > szpitalach. Więc nowy wątek.

    nie wiem, czy ktoś to w tym wątku już pisał, bo nie mam sił wszystkiego czytać, ale
    jest też druga strona medalu, która to wszystko - że tak powiem - konwaliduje

    otóż jeśli ktoś wyjdzie ze szpitala po covid-19 i umrze np. w ciągu miesiąca -
    EWIDENTNIE zatem z powodu COVID-19 (a de facto z powodu leczenia covid-19) - to nie
    widnieje "w papierach" ani żadnych statystykach, jako zmarła z powodu COVID-19.

    Tak zmarł np. piosenkarz Krzysztof Krawczyk, moja mama tak zmarła (mogę z duża dozą
    pewności twierdzić, że gdyby covid przeszła w domu, to by sobie jeszcze trochę
    pożyła). Dotyczy to wielu osób po 70. Tak więc to się można powiedzieć wyrównuje -
    jedna ciemna liczba z drugą się znoszą.

    A jakie jest saldo de facto - wystarczy porównań dane o umieralności z danymi sprzed
    2 lat.