  • 1. Data: 2007-10-28 15:46:18
    Temat: Brak księgi wieczystej przy podziale nieruchomości.
    Od: satss2 <s...@w...pl>

    Witam!
    Urząd Miasta nie posiada księgi wieczystej na plac szkolny, na którym
    znajduje się m.in. Dom Nauczyciela. Urząd wydzielił z tego działkę o
    powierzchni 7 arów pod wykup wraz z mieszkaniami znajdującymi się w
    tymże domu. W umowie przedwstępnej jest napisane, że księgi wieczyste
    będą założone na koszt nabywców. Słyszałem, że podobno teraz sąd
    rejonowy nie założy księgi wieczystej, jeżeli teren z którego
    wydzielono działkę nie posiadał takowej księgi. Czy to jest faktycznie
    prawda, i co oznacza w takiej sytuacji wykup takiego mieszkania?

  • 2. Data: 2007-10-28 15:55:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    satss2 pisze:

> [...]
    z którego
    > wydzielono działkę nie posiadał takowej księgi. Czy to jest faktycznie

    Nie, to nieprawda.
    Nie jest konieczne by dla podziału nieruchomości i późniejszego
    założenia kw by taką księgę miała nieruchomość dzielona.

    Prosimy nie dublować wątków.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 3. Data: 2007-11-01 20:53:35
    Od: satss2 <s...@w...pl>

    To dlaczego dwóch niezależnych notariuszy odmówiło sporządzenia takiej
    umowy, z której wynikało, że zostaną utworzone nowe księgi wieczyste
    dla wykupionych mieszkań? Twierdzili oni, że dawniej takie praktyki
    przechodziły, ale obecnie sądy rejonowe nie chcą tworzyć nowych KW.
    Podobno program komputerowy w sądach też tego nie przepuści. Czy
    lepszy rozwiązaniem nie będzie zaczekanie na wejście w życie nowej
    ustawy 19 listopada, która zmusza prezydentów, burmistrzów i wójtów do
    zakładania ksiąg na posiadane nieruchomości przez samorządy?

  • 4. Data: 2007-11-03 08:03:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    satss2 pisze:

    > To dlaczego dwóch niezależnych notariuszy odmówiło sporządzenia takiej
    > umowy, z której wynikało, że zostaną utworzone nowe księgi wieczyste
    > dla wykupionych mieszkań?

    To się spytaj ich. A jeszcze lepiej złóż skargę w trybie art. 83 ustawy
    o notariacie. Dowiesz się jakie jest stanowisko sądów.
    Ja tylko wyrażam własne poglądy.

    > Podobno program komputerowy w sądach też tego nie przepuści.

    Nie wszystkie sądy sa skomputeryzowane. A obowiązuje prawo a nie to co
    jest w głowach informatyków.

  • 5. Data: 2007-11-05 22:31:30
    Od: satss2 <s...@w...pl>

    Byłem dzisiaj u radcy prawnego, który stwierdził, że ten tryb jest
    obecnie obowiązujący i nie powinno być problemów z założeniem księgi
    wieczystej. Zaznaczył tylko, że w umowie notarialnej powinien być
    zapis, że Urząd Miasta założy KW na wydzieloną działkę i przeniesie tę
    własność na nabywców. Powiało trochę optymizmem.