  • 1. Data: 2008-07-30 18:28:34
    Temat: Re: Bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty zdrowia
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Szerr <n...@p...pl> napisal:
    > "3 lata więzienia grożą rodzicom 7-letniej dziewczynki, którzy urządzili w
    > mieszkaniu na jednym z olsztyńskich osiedli pijacką imprezę. Przestraszone
    > dziecko zadzwoniło na policję i poprosiło o interwencję.
    > Według dziewczynki rodzice najpierw pili wódkę, a potem się kłócili.
    > Okazało się, że matka dziewczynki miała 1,8 a jej mąż 1,3 promila alkoholu.
    > 50-latkowie trafili do izby wytrzeźwień. Dziewczynka została przekazana
    > 28-letniemu bratu. Rodzice 7-latki odpowiedzą za narażenie córki na
    > bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty zdrowia lub życia."
> [...]

    Nie. Ale dostrzegam powolne zarazanie Polski szwedzka i kanadyjska
    patologia prawna.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2008-07-30 18:35:35
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    "Gazeta":
[...]

    Quid leges sine moribus?

  • 3. Data: 2008-07-30 18:50:47
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Szerr <n...@p...pl> napisal:
    > O szwedzkiej to coś niecoś słyszę czasem. A ta kanadyjska? Jakieś
    > spektakularne przykłady?

    Sa takie same z pewnym zroznicowaniem etnicznym. I tu, i tam nastapilo
    przekroczenie granicy, za ktora nie ma juz troski panstwa, tylko jest
    terror machiny panstwowej. Niemcy tez testuja podobne rozwiazania
    na mieszanych rodzinach polsko-niemieckich, gdzie rodzic polski
    jest dyskryminowany pod byle pretekstem.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2008-07-30 18:52:30
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    zenek <z...@z...zz> napisal:
    > To dostrzeż jeszcze rozmiar stresu dziecka, które dzwoni na policję bo mu
    > się świat wali. Czasem lepsza dla dziecka jest rodzina zastępcza.

    A wiesz, czym sie rozni zarzut braku wlasciwej opieki
    od zarzutu narazenia na utrate zdrowia lub zycia.
    Bez demagogii prosze! Po ostatnich przypadkach skrajnej
    ale jednostkowej patologii (smiertelne pobicie niemowlecia,
    wyrzucenie noworodka za okno) zaczyna sie nagonka propagandowa
    spod znaku Jarugi i Srody.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2008-07-30 18:59:47
    Od: Szerr <n...@p...pl>

  • 6. Data: 2008-07-30 19:02:21
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

> [...]

    To dostrzeż jeszcze rozmiar stresu dziecka, które dzwoni na policję bo mu
    się świat wali. Czasem lepsza dla dziecka jest rodzina zastępcza.

    Pozdrawiam
    zenek

  • 7. Data: 2008-07-30 19:06:55
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 30 Jul 2008 21:02:21 +0200, zenek napisał(a)
    w:<news:g6qeab$jng$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > To dostrzeż jeszcze rozmiar stresu dziecka, które dzwoni na policję bo mu
    > się świat wali. Czasem lepsza dla dziecka jest rodzina zastępcza.

    Był okres, że mój ojciec permanentnie chlał i robił karczemne awantury.
    Patrząc z perspektywy czasu, nie zamieniłbym tego dzieciństwa na rodzinę
    zastępczą.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 8. Data: 2008-07-30 20:22:59
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Był okres, że mój ojciec permanentnie chlał i robił karczemne awantury.
    > Patrząc z perspektywy czasu, nie zamieniłbym tego dzieciństwa na rodzinę
    > zastępczą.

    Są różne osobowości dzieci i różne zachowania rodziców. Część dzieci nie
    wytrzymuje napięcia sytuacji, ucieka z domu, popełnia samobójstwa. Jest
    gdzieś granica, gdy trzeba interweniować. Uważam, że najpóźniej wtedy gdy
    dziecko samo wzywa pomoc.

    Pozdro
    zenek

  • 9. Data: 2008-07-30 21:45:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szerr pisze:
> [...]
    > 28-letniemu bratu. Rodzice 7-latki odpowiedzą za narażenie córki na
    > bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty zdrowia lub życia."

    Ja dostrzegam dziwnie niski wiek córki 50-latków ;->

  • 10. Data: 2008-07-30 23:41:11
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 30 Jul 2008 23:45:42 +0200, Andrzej Lawa napisał(a)
    w:<news:c147m5-4je.ln1@ncc1701.lechistan.com>:

    > Ja dostrzegam dziwnie niski wiek córki 50-latków ;->

    Brat 28 lat.

    --
    Quid leges sine moribus?