  • 31. Data: 2022-11-20 04:22:46
    Temat: Re: Arbitraż w Sztokholmie stanął za Gazpromem w kwestii Gaz za Ruble czyli Putin Siłą Wyższą
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie na darmo mawia się, ze do sądu idzie się po wyrok, a nie po
    > sprawiedliwość. Natomiast nie należy również zapominać, że my spoglądamy

    To jest nawet zdaje się częścią doktryny, że prawo niekoniecznie musi
    być sprawiedliwe.

    > na to wszystko poprzez pryzmat zagrożenia, jakie szarżujące w naszej
    > okolicy rakiety powodują, zaś sąd takimi problemami nie był obarczony.
    >
    > Po za tym, należy jednak zauważyć, że tu połączyły się interesy
    > gospodarcze firm uczestniczących w obrocie gospodarczym oraz wojującymi
    > (de facto) krajami.

    No ale nawet bez wojujących, stan faktyczny jest jednak taki, że
    gazprom jest firmą bezpośrednio kontrolowaną przez rząd rosyjski, więc
    argument o sile wyższej w postaci decyzji rządu rosyjskiego wydaje się
    być inwalidą.

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2022-11-20 12:49:47
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-19-listopada-2022 o 19:16, A. Filip pisze:
    > IMHO*jeszcze*
    > niewystarczająco trzeba.

    I dzięki takiej postawie będziesz KURWA kupował ruski gaz od niemca
    przez wiele lat.

    Mierność nawet niewystarczająca.

    Jak się twierdzi że putin to morderca a rosja to terrorystyczne państwo
    a za tym nie idą działania to się go faktycznie POCHWALA a nie piętnuje.

    Co za kurwa dziadostwo.

    Jak trzeba było Polsce przypierdolić to się znalazły interpretacje
    ogólnego pojęcia "praworzadność"
    i nawet sądy wydały na tej postawie wyroki.

    A Ty piszesz "niewystarczająco"

  • 33. Data: 2022-11-20 12:56:17
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-20-listopada-2022 o 02:08, Marcin Debowski pisze:

    > Tylko, że nie wiem, czy to nie jest termin medialny, a to co się stało
    > było zabezpieczeniem. Medialna retoryka zmieniła się zresztą parę
    > miesięcy temu i jak ostatnio "zarekwirowano" jakiś kolejny jacht, to
    > już mówiło się właśnie o zabezpieczeniu w związku z podejrzeniem
    > uniknania płacenia zobowiązań podatkowych.

    Można zabezpieczyć do odwołania majątek, firmę, konta. tylko trzeba chcieć.

    Tego uczy nas UE. Trzeba być zdeterminowanym i konsekwentnie propagować
    narrację uciszając wszystkich malkontentów.

  • 34. Data: 2022-11-20 12:58:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > gazprom jest firmą bezpośrednio kontrolowaną przez rząd rosyjski, więc
    > argument o sile wyższej w postaci decyzji rządu rosyjskiego wydaje się
    Ale są te wojujące. Bez tego, to coś, jakby rozpatrywać, co by było,
    jakby babcia była dziadkiem. Niby można, tylko po co?
    --
    Robert Tomasik

  • 35. Data: 2022-11-21 09:30:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Nov 2022 12:56:17 +0100, _Master_ wrote:

    > Można zabezpieczyć do odwołania majątek, firmę, konta. tylko trzeba chcieć.
    >
    > Tego uczy nas UE. Trzeba być zdeterminowanym i konsekwentnie propagować
    > narrację uciszając wszystkich malkontentów.

    Nas cos nauczylo, bo panstwo "przejęło" udziały Gazpromu w polskim
    gazociagu.

    Na jakiej podstawie prawnej?

    https://www.rmf24.pl/ekonomia/news-rzad-przejmuje-ak
    tywa-gazpromu-w-polsce,nId,6410396#crp_state=1

    a, "ustawa sankcyjna".

    J.

  • 36. Data: 2022-11-21 12:12:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Nov 2022 23:23:31 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]

    Sluza jak sluza - caly zalew jest plytki i zamulony.
    Poglebiaja tor wodny do Elbląga, ale to jest syzyfowa praca.
    W sensie - trzeba caly czas odkopywac.

    Port w Elblągu tez ponoc niezbyt duzy i niezbyt głęboki.

    Podobno duze porty chetnie by sie pozbyly "drobnicy".
    No coz - poczekamy, zobaczymy.

    Jeszcze w dawnych czasach w Elblągu robiono jakies turbiny,
    ktore z racji wymiarow ciezko sie transportuje drogami.
    Ale juz nie robią.

    Ja tylko z dawnych lat pamietam wycieczke wodolotem Hel-Gdansk.
    A moze Gdynia?

    Bydle bylo szybkie, i prawie całą trase pokonalo w pol godziny.
    Niestety - drugie tyle zajmowalo przeplyniecie przez port,
    na małym gazie ... no ale dla statkow to chyba nie argument.

    > Praktycznie każda inwestycja w ostatnich latach odbywa się na zasadzie,
    > że pod pretekstem potrzeb w tym najczęściej równiez
    > moralno-patrotycznych, daje się komuś (wąskiej grupie) zarobić.
    > Publiczne potrzeby praktyczne nie mają większego znaczenia, bo zawsze
    > znajdą się dobrze opłaceni eksperci, którzy je potwierdzą. Możnaby
    > ogłosić konkurs, która ze sztandarowych inwestycji ostatnich lat miałą
    > jakikolwiek wymierny efekt ekonomiczny dla kogoś innego niż osób
    > biorących w niej bezpośredni udział.
    > Mierzeja?

    Zarobilo na tym konsorcjum N.V. Besix SA z Belgii i NDI SA z Sopotu,
    ktore zaoferowalo najnizsza cene.
    https://www.ndi.pl/o-grupie

    Kto mial na tym zarobic i jak?
    Prezes nie doczekal
    https://www.se.pl/trojmiasto/zmarl-polski-gigant-biz
    nesu-budowal-w-zasadzie-wszystko-wielki-dorobek-aa-i
    6MA-jXU1-w3yL.html

    > Izera?

    No, pare osob niewatpliwie dostalo tam ciekawe etaty, ale znow - chyba
    nie za duzo.

    Kapital zakladowy EMP to raptem 70 mln, a przeciez trzeba bylo
    zaplacic kontrahentom sporo. Chyba, ze przez Niemcow przeplynelo.

    > CPK?

    znow - na razie chyba niewiele zrobiono i niewiele wydano.
    Sens tego jest taki sobie, ale moze wpisuje sie w marzenia Prezesa.

    No chyba, ze o to chodzi
    https://youtu.be/KkZcgWUzbG4?t=100

    No coz - we Wroclawiu powstal Stadion. Za miliard.
    Nie wiem, kto tam mial zarobic, ale chyba nie zarobil, bo sie
    wykonawca zmienil.
    No - prezes miejskiej spolki stadionowej chcial zaczal od zakupienia
    sobie wypasionego SUVa. Za darmo pewnie tez nie pracowal, ale stadion
    wybudował.

    J.

  • 37. Data: 2022-11-22 01:17:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-20, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Ale są te wojujące. Bez tego, to coś, jakby rozpatrywać, co by było,
    > jakby babcia była dziadkiem. Niby można, tylko po co?

    Sam fakt wojowania nie dokłąda się tu MZ w istotny sposób do
    kwestionowanej argumentacji sądu arbitrażowego.

    --
    Marcin