  • 21. Data: 2022-11-19 11:04:34
    Temat: Re: Arbitraż w Sztokholmie stanął za Gazpromem w kwestii Gaz za Ruble czyli Putin Siłą Wyższą
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Zacznijmy od tego, że to był jakiś dziwny sąd arbitrażowy. MZ normalny,
    > przynajmniej wyższej rangi, powinien dostrzec stan faktycznych.

    Nie na darmo mawia się, ze do sądu idzie się po wyrok, a nie po
    sprawiedliwość. Natomiast nie należy również zapominać, że my spoglądamy
    na to wszystko poprzez pryzmat zagrożenia, jakie szarżujące w naszej
    okolicy rakiety powodują, zaś sąd takimi problemami nie był obarczony.

    Po za tym, należy jednak zauważyć, że tu połączyły się interesy
    gospodarcze firm uczestniczących w obrocie gospodarczym oraz wojującymi
    (de facto) krajami.

    --
    Robert Tomasik

  • 22. Data: 2022-11-19 13:14:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.11.2022 o 14:40, Wiesiaczek pisze:

    > Mógłbyś rozwinąć, czym ta nienawiść została uzasadniona?

    Wbicie w środku Europy czołgami do sąsiada w celu wymiany rządu uważasz
    za zbyt małą przesłankę do tego, by nie lubić Rosji, jako kraju? Do
    Rosjan nic nie mam. Decyzje zapewne podejmowało kilku oszołomów.

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2022-11-19 16:02:02
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 18.11.2022 o 14:40, Wiesiaczek pisze:
    > Mógłbyś rozwinąć, czym ta nienawiść została uzasadniona?

    Jako naczelny rusofil Polskiego usenetu i tak nie ogarniesz.

  • 24. Data: 2022-11-19 16:19:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.11.2022 o 00:23, Marcin Debowski pisze:

    > Praktycznie każda inwestycja w ostatnich latach odbywa się na
    > zasadzie, że pod pretekstem potrzeb w tym najczęściej równiez
    > moralno-patrotycznych, daje się komuś (wąskiej grupie) zarobić.
    > Publiczne potrzeby praktyczne nie mają większego znaczenia, bo
    > zawsze znajdą się dobrze opłaceni eksperci, którzy je potwierdzą.
    > Możnaby ogłosić konkurs, która ze sztandarowych inwestycji ostatnich
    > lat miałą jakikolwiek wymierny efekt ekonomiczny dla kogoś innego niż
    > osób biorących w niej bezpośredni udział. Mierzeja? Izera? CPK? ...

    Nie podejmuję się oceniać skutków ekonomicznych. CPK nie istnieje.
    Mierzeja istnieje, ale w sumie to jedna trzecia inwestycji. Trudno się
    upierać, że całość nie będzie działać, choć wiele wskazuje na to, że
    chyba nie będzie.

    Z CPK, to w ogóle trudno powiedzieć, bo to jest w ogóle jakiś bliżej
    niesprecyzowany pomysł. Radom się nie powiódł. Moim zdaniem nic się w
    tej okolicy nie powiedzie, dokąd będzie działało Okęcie.

    Jestem w tym zakresie laikiem, ale dokąd będę miał wybór, czy odlecieć z
    Okęcia, czy z Radomia albo innego CPK, to jeśli cena jest podobna, a na
    Okęcie łatwiej jest mi dotrzeć, to polecę z Okęcia. A jeśli większość
    pasażerów tak zrobi, to nawet opinia "prezesa" nie zmieni tego. Sam
    pomysł wypchnięcia ruchu lotniczego z Warszawy wydaje się sensowna.
    Czemu nie do Radomia - który już jest - a gdzieś pod Łódź, to tego nie
    wiem. Nie podejmuję się oceniać zasadności tej decyzji, choć niepokój we
    mnie budzi niepowodzenie z Radomiem i nie za bardzo widzę powód, by z
    CPK poszło szczególnie lepiej.

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2022-11-19 17:19:58
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-18-listopada-2022 o 13:31, A. Filip pisze:
    > No to jak chcesz inaczej:

    A konfiskata ruskiego majątku była na jakiej podstawie prawnej?

    Jak to leciało?

    Gdybyś w 39 najeżdżał Polskę to stałbyś do tej pory w korku na granicy ' -)

  • 26. Data: 2022-11-19 17:49:11
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    _Master_ <M...@...pl> pisze:

    > A konfiskata ruskiego majątku była na jakiej podstawie prawnej?
    >
    > Jak to leciało?
    >
    > Gdybyś w 39 najeżdżał Polskę to stałbyś do tej pory w korku na granicy ' -)

    Konfiskata ruskiego majątku była IMHO na tak gównianej postawie prawnej
    (z punktu widzenia *systemu* prawa) że większość+ "nie swoich"
    (bezstronnych) sądów nie będących szopką na pokaz nie powinna tego uznać.
    Przy może rzucisz się precedensami "nie trzeciej świeżości" kiedy podobne
    zagrywki i gdzie były stosowane?

    Gdyby (RP3) była *formalnie* w stanie wojny z Rosją to dopiero podobne
    ruchy IMHO zaczęłyby wyglądać inaczej niż "selektywna nacjonalizacja bez
    odszkodowania w ramach odpowiedzialności zbiorowej".
    Putina *kiedyś* nie będzie a precedensy "na Putina+" zostaną do
    wykorzystania w innych celach/sprawach, "niekiedy" niecnych.

    --
    A. Filip

  • 27. Data: 2022-11-19 19:06:12
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-19-listopada-2022 o 17:49, A. Filip pisze:
    > kiedy podobne
    > zagrywki i gdzie były stosowane?

    Uświadamiam Ci tylko niekonsekwencję.

    Chcesz ukarać putina czy przestrzegać prawa? ;-)

    Wybieraj ;-)

  • 28. Data: 2022-11-19 19:16:17
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    _Master_ <M...@...pl> pisze:

    > Uświadamiam Ci tylko niekonsekwencję.
    >
    > Chcesz ukarać putina czy przestrzegać prawa? ;-)
    >
    > Wybieraj ;-)

    Nie chce być idiotą łamiącym *standardy porządnego prawa* z na upartego
    ledwie wystarczającej potrzeby. Jak trzeba to trzeba, IMHO *jeszcze*
    niewystarczająco trzeba.

    --
    A. Filip

  • 29. Data: 2022-11-20 02:04:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-19, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    -z-finami-przed-trybunalem-w-sztokholmie-chodzi-o-ga
    z-za-ruble

    > Jak rozumiem to jest taki sąd arbitrażowy na jaki *obie* strony się
    > zgodziły. Jak Gazprom przestanie być uznawany za "niemal zwykłą firmę"
    > to oczekiwanie że będzie się co najmniej ociągał z wymianą walut na
    > ruble wyjdzie na "silną sugestie niedostatków inteligencji" IMHO.

    To jest właśnie dziwne, że się zgodzili na taki arbitraż, ale pewnie
    było tak w umowie. No nie jest to zwykła firma, ale tak była oczywiście
    dotąd traktowana i w cywilizowanych warunkach można było na to
    przymykać oko, ale tu zasadniczo mamy właśnie sytuację, że działania
    rosji pokazały, że nie jest to zwykłą firma a spór dotyczy zakresu tych
    działań.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2022-11-20 02:08:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-19, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Konfiskata ruskiego majątku była IMHO na tak gównianej postawie prawnej
    > (z punktu widzenia *systemu* prawa) że większość+ "nie swoich"
    > (bezstronnych) sądów nie będących szopką na pokaz nie powinna tego uznać.

    Tylko, że nie wiem, czy to nie jest termin medialny, a to co się stało
    było zabezpieczeniem. Medialna retoryka zmieniła się zresztą parę
    miesięcy temu i jak ostatnio "zarekwirowano" jakiś kolejny jacht, to
    już mówiło się właśnie o zabezpieczeniu w związku z podejrzeniem
    uniknania płacenia zobowiązań podatkowych.

    --
    Marcin